Lenasmartin20 Startet 17.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2012 Hei! Har en gammel draco som fortjener en liten oppussing. Tenkte å begyne under vannlinjen da det er endel hakk og riper her. Det jeg ønsker er om noen har gjort slike reparasjoner og vil dele info, fremgangsmåte og ulike metoder. mine første tanke: Slipe, sparkel/filler, slipe, prime stoffe!? lytter til alle råd, også om merker dere anbefaller! Noen som vet farge kode/ral nummer på skråg farge til drako, den typisk off-white/ fargen.... mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Christensen Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Så lenge båten er tett fra før skulle nok den foreslåtte fremgangsmåten din funke. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Kanskje du kan få en fargekode hos Windy boats as. De har kjøpt Draco, og har ettermarked for dem. Men det haster, de er i ferd med å flytte ut all kompetanse til utlandet. Jeg jobber der. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Sjekk her: http://www.maritimstart.no/gelcoatfarger.shtml Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Under vannlinja benytter du epoxysparkel. Den er vanntett og gjerne offhvite i fargen. Fargen spiller vel heller ingen rolle under bunnstoffet? For småreparasjoner over vannlinje benytter du Jotun Gelcoatsparkel. Denne fåes i en 8-10 forskjellige farger, alle varianter av hvit + oker. Finner du ikke riktig farge tar du en farge som er hvitere enn originalen og prøver deg fram med innblanding av gult(oker) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.