Frøken Fryd Startet 28.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2012 Les mer om båten her. (ikke diskuter iProdukter er dere snill) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 28.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2012 Den der kommer høyt opp på lista av de styggeste tingene jeg noensinne har sett. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Worry II Svart 28.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2012 Neppe båtdesign denne konstruktøren har fagbrev på, nei.. enig littmild ! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Var dette planen en gang i tiden, mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Fått en bra lystbåt for prisen av den rustfrie bølgekniven i baugen der :-) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Hvis ikke dette er bra, så vet ikke jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Ser ut som baklokket på iPad og iPad Mini er inspirasjonskilden for overbygget... Synes nå den er kul jeg da. Renskåret moderne design, enda mer boks enn Wally. I motsetning til Worry, er jeg sikker på at det er en båtdesigner inne i bildet, men vi kan kanskje enes om at han neppe er over 40, neppe er norsk og neppe har vokst opp i en Nidelv 24. Så kan man diskutere om det er det eneste saliggjørende eller ikke.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Frøken Fryd Svart 29.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Hvis ikke dette er bra, så vet ikke jeg. Det å montere skjermene på denne måten i en privat designbåt kan ikke være noe annet enn ren reklame. Man må klare å felle ned skjermene skal det bli pent. Gjerne dekke det hele med en langstrukket glassplate med sort bakgrunn der hvor det ikke er skjermbilde. Men det viktigeste er kanskje å få ut reklamebildene, jeg regner med skjermene har dimming? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Tja, det er vel smak og behag. Det står jo ikke skrevet noe sted at skjermene skal være nedfellt. Og det er litt mer en skjermer. Det er komplette computere. Etter hva jeg klarer å finne på nett så styres hele båten fra 7 stk. iMac. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Hvis ikke dette er bra, så vet ikke jeg. Vel, alt er relativt, og relativt til de fleste komponenter som er bygget for dette formålet, er nok ikke iMac'en noe annet enn en pent designet potensiell feilkilde. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Ikke i noen større grad en MS maskinene som vanligvis står der. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Fin husbåt, men er den sjødyktig ? Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Såpass store skuter pleier vel å klare å krysse et av eller tre, så det skal helst ordne seg. (Om ikke annet er det jo vanlig for store yachter å krysse Atlanteren årlig for å være på rett sted til rett tid.) iMac kan brukes som ekstern skjerm, så det er vel ikke gitt fra bildene at de brukes for å faktisk styre skuta. At Steve Jobs ikke planla å bygge noen gjennomsnittlig designet skute var ingen stor overraskelse. For meg ser proposjonene ut til å stemme, men det ser jo ikke ut som noen båt ... og der ligger poenget. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Trodde et øyeblikk at en båt hadde sunket ved kai og at kun styrhuset/broen stakk opp av sjøen. Tror jeg trenger noe tid på meg for å mene noe om utseendet, men ikke lett å forholde seg likegyldig til, og det er jo noe bare det. Men joda, stygt er det jo ikke, bare veldig anderledes. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 iMac kan brukes som ekstern skjerm, så det er vel ikke gitt fra bildene at de brukes for å faktisk styre skuta. Hva skulle poenget med det være? Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Jeg synes båten er fantastisk! Utrolig gjennomført design. Finnes det noen videoer som viser interiøret? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Hvis ikke dette er bra, så vet ikke jeg. Bare litt flaut at de måtte trekke en nettverkskabel over dørken i siste liten fordi det trådløse nettverket falt ut. :) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Frøken Fryd Svart 29.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 (redigert) Han mener vel bare at skjermene muligens kun er skjermer i dette oppsettet, men du har kanskje noe mer info her? Skal ikke styrmennene få sitte? Redigert 29.Oktober.2012 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Hva skulle poenget med det være? Ikke noe annet enn at både tiltenkt og dagens eier nok kan ha et ønske om å la skjermene være av Apple-fabrikat, uten å nødvendigvis ta på seg fullverdig utvikling av programvare til styring av skip. Men for alt jeg vet kan de godt ha utviklet slik programvare, i denne klassen fører det formodentlig ikke til enorm prosentvis økning i kostnad. Om det skal sittes på broa vet jeg ikke, men Steve Jobs levde i mange år uten møbler, så det er ikke helt utenkelig at det er gjort et og annet uortodokst valg også her. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Jeg synes båten er fantastisk! Utrolig gjennomført design. Tror leiren er temmelig delt her, så er vel ikke annet å gjøre enn å "agree to disagree", selv syns jeg det ser ut som det er et mislykket forsøk på å bygge dette allerede ganske fæle designet: Skal ikke styrmennene få sitte? Er vel ganske vanlig at rormannen står. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Toroa Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Da jeg seilte i handelsflåten var ikke ting å sitte på i rorhuset foran bestikket. I bestikken var det en brisk og en lav stol, og det var det. Utkikken sto på brovingen hele vakta. Designet på "SteveYachten" er vel som mye annet Philippe Starck har laget, både litt fint og litt fælt. Men når sant skal sies flyter det ganske mye stygt på sjøen i denne klassen, så jeg er positiv til denne, sammenlignet med hans forrige yacht f.eks. Og slik baug som Venus har er vel på moten nå, Codecasa og noen av de andre verftene rundt Viareggio har vel bygget slike bauger i noen år nå. Fint? Nja, jeg er ikke sikker. :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
littmild Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Og slik baug som Venus har er vel på moten nå, Codecasa og noen av de andre verftene rundt Viareggio har vel bygget slike bauger i noen år nå. Fint? Nja, jeg er ikke sikker. :) En slik baugvinkel kan være pent når det er riktig utført og resten av båten er pen, det er heller ikke noen ny greie akkurat: http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Delphine_%281921%29 - Det er rart hvordan menneskeheten stort sett utvikler seg til å bli flinkere i det meste, mens vår estetiske sans tydelig blir verre og verre. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
egilwh Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 En funkisvilla passer best på land.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 (redigert) dagens eier nok kan ha et ønske om å la skjermene være av Apple-fabrikat, uten å nødvendigvis ta på seg fullverdig utvikling av programvare til styring av skip. Det er ikke nødvendig. Mesteparten av sånt utstyr er en computer som kjører Windows. I noen få tilfelle en UNIX maskin. Mac kan kjøre Windowsprogrammer , men ikke omvendt. Mac er en sertifisert UNIX maskin. Er vel ganske vanlig at rormannen står. Nei, han halvveis ligger i stolen med føttene på konsollen. Jeg lurer på om ikke hendlene på den konsollen kommer fra Horten. Når det gjelder baugen.... Hva med X-bow? Redigert 29.Oktober.2012 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 Er det mulig å forlate havnen uten å synkronisere med iTunes? Litt på kanten usaklig men jeg klarte ikke å dy meg,,, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.