Jump to content

VP S-drev, er det normalt at det ligger helt inntil glassfiberen?


Eivind.

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en Alo Mikkel 30 f. Tidligere eier hadde sett inn en ny Sole motor 16 hk. Den er kun gått 34 timer. Jeg kjøpte båten i Halden og seilte den til Drøbak. Denne turen gikk helt fint, motoren gikk godt. Men da jeg tok båten på land la jeg merke til at drevet låg helt inn til glasfiberen. Jeg merker også at motoren hever seg frem over når jeg bakker siden den da tar inn i dekselet som er rundt motoren. Når båten var på land klarte jeg å løfte drevet opp med håndkraft slik at det stod midt i hullet.

 

Det er en Sole motor med et volvopenta drev.

 

Jeg har ikke startet jobben med å finne ut av hvorfor drevet ikke er ordtlig plassert. Dette arbeidet har jeg heller aldri gjort. Men må jeg heve motoren bak for at drevet skal stå midt i hullet? Hvilke utfordringer kan jeg møte på undervegs når jeg starter dette prosjektet? Noen med erfaring?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...