Jump to content

Kommer ikke ut!!!


bliss X

Recommended Posts

Noen som har isbryter?

 

Båten er nå klar, men jeg kommer ikke særlig langt. Isen ligger fortsatt tjukk her i bundefjorden, og istedenfor båter var fjorden idag full av turgåere. Jeg kan ikke huske at det har ligget så mye is i bundefjorden så sent på vinteren før. Dette må være ny rekord.

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Ja, dette er på Oslos østside noen km fra sentrum.

 

Jeg vet ikke hvordan det er på vestsiden. Havnebasenget ser rimelig greit ut nå, selv om det fortsatt flyter mye is / sørpe rundt. Skulle jeg tippe ville tro at forholdene ikke er særlig mye bedre ved fornebu marina.

Link to post
Share on other sites

Jeg holder til på vestsiden av Oslofjorden, altså den møblerte del av verden. Istilsynet i Blærum fjernet stimerkingen på fredag. På lørdag var fjården fremdeles belagt med dette harde stoffet som noen finner det betimelig å gå på. Det ser ut til at det vil ta enda en god stund før den ford......  isen går. Det var ikke åpent verken i Store Oustsund eller Grønnsund, og disse stedene går isen først.

Link to post
Share on other sites

Lasse,

 

Ja, jeg har isbryter, men jeg frykter for at det blir litt langt for å komme å hjelpe deg ut....

 

Her på de mildere kyster slipper vi denslags problemer; i helgen var jeg på sjøen hele lørdagen og hele søndagen  -  bare herlig (selv om jeg for sikkerhets skyld hadde sentralfyren helt på minimum for å holde en ekstra lunk ombord).

 

Det var forøvrig et yrende småbåtliv i det sørlige Ryfylke i helgen, både med båter som var underveis og båter som hadde lagt seg til land. Ved Lindøy, ett av de populære anleggene til Ryfylke friluftsråd, der talte jeg 10 lystbåter i går.

 

Så det går tydeligvis "rette veien", forhåpentlig slipper isen snart taket i Bunnefjorden også!

 

Jeg føler med deg i frustrasjonen!

 

mvh Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Noen som har isbryter?

 

Jeg kan ikke huske at det har ligget så mye is i bundefjorden så sent på vinteren før. Dette må være ny rekord.

 

:rolleyes:

Der tar du nok feil Lasse.  Enda er det ingen rekord.  Har hatt båten liggende i Padda siden 1978, husker ikke året, men mener å huske at ett år forsvant isen rundt Skilpadda i månedsskifte april/mai, til Sørfondens (den gamle) store fortvilelse. Det var det lengste han kunne huske isen hadde ligget der inne. Om det er noen trøst Lasse, det blir neppe så lenge å vente i år.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Der tar du nok feil Lass.  Enda er det ingen rekord.  Har hatt båten liggende i Padda siden 1978, husker ikke året, men mener å huske at ett år forsvant isen rundt Skilpadda i månedsskifte april/mai, til Sørfondens (den gamle) store fortvilelse. Det var det lengste han kunne huske isen hadde ligget der inne. Om det er noen trøst Lasse, det blir neppe så lenge å vente i år.

Det må være veeeldig lenge siden. Jeg har hatt båt på padda siden 1986 (tror jeg det var), men kan ikke huske at det har vært så mye is. Nå er jo heller ikke hukommelsen hva den var da ..  :cheers:

 

Håper virkelig at isen går snart. Skal ned til Orust/Sverige å hente en båt som skal til Padda i løpet av helgen. Det ser ikke alt for lovende ut.

Link to post
Share on other sites

Det må være veeeldig lenge siden. .

 

Jeg antar det var mellom 1979 og 1982.  Tatt i betraktning hvor lenge vi har levd (med referanse i hukommelsen)  er det jo ikke så veldig lenge siden.

 

Jeg har det på følelsen at du får problemer med å komme inn i løpet av neste helg, om ikke Poseidon kommer opp å "brøyter vei". :cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Hei Poseidon

Har du vært en tur i Oslo å hjulpet de innfryste stakkrane. Det ligger så langt bak ryggen på vår herre at de må ha ett par tre st. hanser for å få tint opp fjorden.

Åssen ser det ut innafor, har det begynt å minke på isen??

Her er det lite is nå, kun litt igjen i bunnen av fjordene.

Link to post
Share on other sites

Får si det med Arthur Arntzen etter den verste snøvinteren i Tromsøs historie, et par gode sommere så er det meste borte!   :puke:

 

Ellers er det trøst i at isfiskerne begynner å få dårlige forhold her i nordre Vestfold.  :puke:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ja, i går gikk isen i Bunnefjorden.  Bare et lite flak i skyggen av Ulvøya ligger igjen.  Når det først kom litt vind var det rasket unnagjort.

 

Da er vel livet på "G" igjen Lasse?

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Ja, i går gikk isen i Bunnefjorden.  Bare et lite flak i skyggen av Ulvøya ligger igjen.  Når det først kom litt vind var det rasket unnagjort.

 

Da er vel livet på "G" igjen Lasse?

Sant nok, men det var det med å ha tid nok da  :cryin:

Har du fått av presenningen ?

 

:cryin:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...