bliss X Startet 23.Mars.2003 Del på Facebook Startet 23.Mars.2003 Noen som har isbryter? Båten er nå klar, men jeg kommer ikke særlig langt. Isen ligger fortsatt tjukk her i bundefjorden, og istedenfor båter var fjorden idag full av turgåere. Jeg kan ikke huske at det har ligget så mye is i bundefjorden så sent på vinteren før. Dette må være ny rekord. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 23.Mars.2003 Del på Facebook Svart 23.Mars.2003 Er dette i umiddelbar nærhet til Oslo. Jeg har en båt på Fornebu Marina som jeg venter å få på vannet snarest. Hvordan ser det ut der?. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.Mars.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2003 Ja, dette er på Oslos østside noen km fra sentrum. Jeg vet ikke hvordan det er på vestsiden. Havnebasenget ser rimelig greit ut nå, selv om det fortsatt flyter mye is / sørpe rundt. Skulle jeg tippe ville tro at forholdene ikke er særlig mye bedre ved fornebu marina. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 23.Mars.2003 Del på Facebook Svart 23.Mars.2003 Jeg holder til på vestsiden av Oslofjorden, altså den møblerte del av verden. Istilsynet i Blærum fjernet stimerkingen på fredag. På lørdag var fjården fremdeles belagt med dette harde stoffet som noen finner det betimelig å gå på. Det ser ut til at det vil ta enda en god stund før den ford...... isen går. Det var ikke åpent verken i Store Oustsund eller Grønnsund, og disse stedene går isen først. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 24.Mars.2003 Del på Facebook Svart 24.Mars.2003 Kikket ut over fjorden før jeg dro på jobb. Isen ligger i Middagsbukta, er i ferd med å bryte opp på innsiden av Bjerkøya. Fortsatt is i Leangbukta og innerst i Holmenfjorden. Mye drivis på vei utover. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 24.Mars.2003 Del på Facebook Svart 24.Mars.2003 Ja vel ja. så i Oslo er det mye is enda.. ja ja. Her i trondheims fjorden er vi isfri !!!! :sleep: kan vel være noen drivflak, ,men tror mesteparten er borte nå gitt. Blir tur til uka :smiley: Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
giver Svart 24.Mars.2003 Del på Facebook Svart 24.Mars.2003 Hei pjolter Jeg ringte en jeg så komme hjem i går. Han fortalte at det hadde ligget 8 båter på Håøybrygga i helga. Sesongen har begynt for dem som ligger isfritt. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 24.Mars.2003 Del på Facebook Svart 24.Mars.2003 Lasse, Ja, jeg har isbryter, men jeg frykter for at det blir litt langt for å komme å hjelpe deg ut.... Her på de mildere kyster slipper vi denslags problemer; i helgen var jeg på sjøen hele lørdagen og hele søndagen - bare herlig (selv om jeg for sikkerhets skyld hadde sentralfyren helt på minimum for å holde en ekstra lunk ombord). Det var forøvrig et yrende småbåtliv i det sørlige Ryfylke i helgen, både med båter som var underveis og båter som hadde lagt seg til land. Ved Lindøy, ett av de populære anleggene til Ryfylke friluftsråd, der talte jeg 10 lystbåter i går. Så det går tydeligvis "rette veien", forhåpentlig slipper isen snart taket i Bunnefjorden også! Jeg føler med deg i frustrasjonen! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Slagskibet Svart 24.Mars.2003 Del på Facebook Svart 24.Mars.2003 Du Poseidon.Stikk innom meg også.Det lakker og lir mot isens velde men assistanse skader ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 25.Mars.2003 Del på Facebook Svart 25.Mars.2003 Noen som har isbryter? Jeg kan ikke huske at det har ligget så mye is i bundefjorden så sent på vinteren før. Dette må være ny rekord. Der tar du nok feil Lasse. Enda er det ingen rekord. Har hatt båten liggende i Padda siden 1978, husker ikke året, men mener å huske at ett år forsvant isen rundt Skilpadda i månedsskifte april/mai, til Sørfondens (den gamle) store fortvilelse. Det var det lengste han kunne huske isen hadde ligget der inne. Om det er noen trøst Lasse, det blir neppe så lenge å vente i år. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Poseidon Svart 25.Mars.2003 Del på Facebook Svart 25.Mars.2003 Er der ikke et gammelt værtegn som sier: "Hvis isen bærer en voksen mann dagen før St.Hans - da blir det sen vår...."? mvh Poseidon (som snart må hjem og slå plenen....) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
bliss X Svart 25.Mars.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2003 Der tar du nok feil Lass. Enda er det ingen rekord. Har hatt båten liggende i Padda siden 1978, husker ikke året, men mener å huske at ett år forsvant isen rundt Skilpadda i månedsskifte april/mai, til Sørfondens (den gamle) store fortvilelse. Det var det lengste han kunne huske isen hadde ligget der inne. Om det er noen trøst Lasse, det blir neppe så lenge å vente i år. Det må være veeeldig lenge siden. Jeg har hatt båt på padda siden 1986 (tror jeg det var), men kan ikke huske at det har vært så mye is. Nå er jo heller ikke hukommelsen hva den var da .. Håper virkelig at isen går snart. Skal ned til Orust/Sverige å hente en båt som skal til Padda i løpet av helgen. Det ser ikke alt for lovende ut. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 25.Mars.2003 Del på Facebook Svart 25.Mars.2003 Det må være veeeldig lenge siden. . Jeg antar det var mellom 1979 og 1982. Tatt i betraktning hvor lenge vi har levd (med referanse i hukommelsen) er det jo ikke så veldig lenge siden. Jeg har det på følelsen at du får problemer med å komme inn i løpet av neste helg, om ikke Poseidon kommer opp å "brøyter vei". Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Allan E Svart 29.Mars.2003 Del på Facebook Svart 29.Mars.2003 Hei Poseidon Har du vært en tur i Oslo å hjulpet de innfryste stakkrane. Det ligger så langt bak ryggen på vår herre at de må ha ett par tre st. hanser for å få tint opp fjorden. Åssen ser det ut innafor, har det begynt å minke på isen?? Her er det lite is nå, kun litt igjen i bunnen av fjordene. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 29.Mars.2003 Del på Facebook Svart 29.Mars.2003 Får si det med Arthur Arntzen etter den verste snøvinteren i Tromsøs historie, et par gode sommere så er det meste borte! Ellers er det trøst i at isfiskerne begynner å få dårlige forhold her i nordre Vestfold. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
giver Svart 30.Mars.2003 Del på Facebook Svart 30.Mars.2003 Hei Sett hjemmefra. Is fra Oustøya og innover mot Sandvika. På vestsiden av Snarøya og i Middagbukta er det også is. Innsiden av Bjerkøya og Hesthagan er isfri. Nordvesten detter ned i rosser over fjorden. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 30.Mars.2003 Del på Facebook Svart 30.Mars.2003 Hei Lasse! Jeg gikk en tur på Huk i dag og kunne observere flere båter på fjorden! Jeg kunne heller ikke se iskanten i Bundefjorden. Om ikke lenge er det forhåpentlig din tur! Hilsen Jan Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Espen Svart 30.Mars.2003 Del på Facebook Svart 30.Mars.2003 Er der ikke et gammelt værtegn som sier: "Hvis isen bærer en voksen mann dagen før St.Hans - da blir det sen vår...."? mvh Poseidon (som snart må hjem og slå plenen....) LOL... Meget godt ordtak Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 3.April.2003 Del på Facebook Svart 3.April.2003 Ja, i går gikk isen i Bunnefjorden. Bare et lite flak i skyggen av Ulvøya ligger igjen. Når det først kom litt vind var det rasket unnagjort. Da er vel livet på "G" igjen Lasse? Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
bliss X Svart 3.April.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2003 Ja, i går gikk isen i Bunnefjorden. Bare et lite flak i skyggen av Ulvøya ligger igjen. Når det først kom litt vind var det rasket unnagjort. Da er vel livet på "G" igjen Lasse? Sant nok, men det var det med å ha tid nok da Har du fått av presenningen ? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 5.April.2003 Del på Facebook Svart 5.April.2003 Var i Oslo i dag å dro av vinterfrakken på båten, kaldt og surt med litt snø i lufta. Der var det ikke smeltevann å se av noe slag. Tror jeg var alene i båthavna. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 5.April.2003 Del på Facebook Svart 5.April.2003 Ellers er det trøst i at isfiskerne begynner å få dårlige forhold her i nordre Vestfold. Det pleier jo å være slik at isfiskeren drar for å komme tilbake med badebukse 2 uker senere. Brrrrr... Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 6.April.2003 Del på Facebook Svart 6.April.2003 Hei I dag gikk de første ut av Leangbukta. I går kveld gikk den 1. båten denne sesongen på grunn. Hele båten ligger tørt på Kråkholmen S.V. for Bjerkøya. Den ligger der fortsatt kan jeg se. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Arne Svart 6.April.2003 Del på Facebook Svart 6.April.2003 Isen ligger fartsatt i Sandvika Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.April.2003 Del på Facebook Svart 6.April.2003 Og her i Ryfylke hadde vi et yrende båtliv hele helgen! Det har sine åpenbare fordeler å ha båt på Vestlandet..... mvh Poseidon, som har vært på sjøen hele dagen. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.