KOB Svart 6.April.2003 Del på Facebook Svart 6.April.2003 Vi kommer kanskje sent, men vi kommer godt. Gi oss 2-3 uker så er vi i gang. Bestumkilen har vært helt isfri i en ukes tid nå. Det var et yrende liv der i dag, både på opplagsplassen på land og i båtene som har ligget i boblehavn. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Lars H. Svart 6.April.2003 Del på Facebook Svart 6.April.2003 Hei. Var en tur i baten i Son idag for så smått å begynne på sesongklargjøringen. Tar resten i påsken med sjøsetting uken etter. Kunne godt gjort ganske mye oppi båten idag. Under den lyse presenningen var det pluss 20 grader, pluss 5 ute. Stor overraskelse, ikke antydning til is i havnen! Vanligvis ligger isen leeenge. Havnen ligger nemlig ved utløpet av elven Såna som kommer fra Hølen, og min plass er rett ved utløpet i en bakevje. Dessverre har jeg avtalt utsetting som jeg sa etter påske, og jeg har to båter som må ut før meg. Ingen aktivitet i noen av dem. Det var til og med satt på vann for båtvask i havnen. Ellers ble det å pusle med litt elektrisk pluss skifte av 'vifterem' og impeller i sjøvannspumpen. Impelleren var forresten like myk og uskadet som da den var ny i -95! Men hvorfor skal en slik sjøvannspumpe være plassert så inn i 'gamperauen' krøkkete da? 'Vifteremmen' var ikke i like bra stand, den var det nesten bare 'corden' igjen av. Motoren startet foresten på 'første slaget'! Men du og du så støl og sliten en gammel kropp blir av å ligge med hodet ned i motorrommet og å klatre rundt over alt og trekke nye ledninger. Det gjorde imidlertid godt med en 'svømmetur' i badekaret med godt med skum vel hjemme etter en bedre middag. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sigurd Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 Til Lars H Det ble åpent vann helt til nordspissen av Kommersøya før helga, og det er bare snakk om få dager før brygga di på østsida er helt isfri. mvh Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 I går kveld gikk den 1. båten denne sesongen på grunn. Hele båten ligger tørt på Kråkholmen S.V. for Bjerkøya. http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/04/07/365900.html Jeg reagerte spesiellt på: "ingen kan klandres for ulykken, opplyser politiet." Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 Det ble åpent vann helt til nordspissen av Kommersøya før helga, og det er bare snakk om få dager før brygga di på østsida er helt isfri. Hei, Takk for info, da burde alt være klart til helgen etter påske. Her ser dere hvordan "min brygge" ser ut om vinteren. Steinene er der for at ikke isen skal ta bryggen. Har vært både en av de siste på bryggen om høsten og vært med på å legge ut stienene, og også vært der så tidlig om våren at jeg har hatt jobben med å fjerne steinene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mini Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 I Sandvika og nordover er det fremdeles solid is innenfor øyene. For en uke siden var det over 30cm med is i Slependrenna. Skrekk og Gru.... Det er ingen ide å ta av burkaen på båten enda. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 Her i Trondheim er det åpnet hav. selv om kong vinter kom på gjenvisitt og har islagt gater og puttet sne i hagene igjen... aaaaaaaaaaaaaaaaghhhhhhhhhhhhhgggg :lol: Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Allan E Svart 11.April.2003 Del på Facebook Svart 11.April.2003 JOOOOO !!!! I dag morres kl 0700 kom bil og kran og løftet båten på vannet så da kan påsken bare komme med alt det finværet som er lovet. Båten flyter alt er bare bra. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 11.April.2003 Del på Facebook Svart 11.April.2003 God tur Stail, nå er det isfritt i Sanviksbukta. Bare det kunne bli litt bedre vær , så starter vårpussen. Utsett blir første uke etter påske. :wink: Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.April.2003 Del på Facebook Svart 14.April.2003 Dette var en glimrende helg. Første etappe fra Fornebu marina til Horten på lørdag ettermiddag. Så Horten - Porsgrunn på søndag, det var kjempevær, Ca 17 timer totalt. Alt gikk bra. Båten ligger nå fortøyd på lånt brygge så hvis noen her nede vet om brygge til leie må dere bare si ifra. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 11.Mai.2003 Del på Facebook Svart 11.Mai.2003 Endelig har vi sjøsatt. Hannah II på er på plass i båsen sin. Baatplassen-vimpelen er også på plass. (så får vi leve med at han som har laget navneskiltet til båten kom i skade for å glemme den siste h-en i Hannah - det fikser vi). Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Kaptein_Krogh Svart 12.Mai.2003 Del på Facebook Svart 12.Mai.2003 Yes yes!!! Da er jeg ute også, ligger å dupper ved malmøya! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2003 Del på Facebook Svart 12.Mai.2003 Hei. Som de som fulgte med på tråden om min impeller, ble det ingen tur helgen etter påske. Heldigvis ble impellerproblemet løst etter hvert, og etter en tur på land igjen for å skifte defekt hovedinntakskran for kjølevann, ble det endelig tur for oss nå sist helg. Vi dro til Kommersøy ved Holmestrand som vanlig, men med bange anelser. Den ene bryggen (den vi pleier å bruke) skulle være skadet av isen i vinter. Den holdes vanligvis på plass av lange pæler på begge sider som går dypt ned i bunnen, se bildet fra i høst lenger oppe i tråden. Nå var flere av pælene borte, andre kom bare så vidt over vann helt på skrå, og bryggen hadde dratt seg 3 meter utover så det var umulig å komme seg i land. "Landgangen" rakk ikke ut lenger. Det nyttet heller ikke å dra bryggen innover, da den ytterste delen var løftet og hang oppå noen av pælene. Se bildene nedenfor. Håper vi kan på tak i "pæleprammen" og få alt på plass. Håper også at et eller annet friluftsråd kan bevilge noen penger til arbeidet. Fikk plass på den andre bryggen, så ellers hadde vi en fin helg, nesten ikke sjø på turen over fra Son, men desto mer, 1 til 1 1/2m. hjem. Og så ville ikke varmeapparatet tenne. Fant feilen på søndag: 2cm vann i bunn av lampeoljekannen! Tenk om en slik varmer kunne gått på vann! Men nå virker den, på lampelje. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.