Benji Startet 14.November.2012 Del på Facebook Startet 14.November.2012 På båten jeg kjøpte i august sitter det en Engbo midi 200 ankervinsj, denne er montert i 2010, og han jeg kjøpte av fikk ny fjernkontroll fra Engbo i sommer. Når jeg nå skal bruke den med fjernkontroll, så går den bare ett par sekunder før den stopper, for så å gjenta denne prosssen - irriterende - den fungerer glimrende fra panelet som står ved førerplasen. IHT instruks så gir fjernkontrollen en feilmelding på att den ikke har kontakt med enheten - blinker rødt og piper. Har prøvd å "melde" opp fjernkontrollen mot enheten ett par ganger - enkel og grei prosess, men den vil ikke gjøre det som står i instruksjonen. Det går greit helt til siste punkt - når man får lydsignal i fjernkontroll, skal men innen 10 sekunder trykke på en knapp på fjernkontrollen - kvittere - og den skal da slå seg av, dette gjør den ikke. Har skrevet, og snakket med Engbo en gang, og de ba meg fjerne ledningene til autostoppen for å se om det hjalp, og så gi de en tilbakemelding på om det virket da, det gjorde det dessverre ikke, og det har ikke gått å få svar fra de på E post henvendelser etterpå - han jeg snakket med var blid og hyggelig som bare det han,men.. Noen som kan gi gode tips? Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
JRK Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 Ville ha sjekket/byttet batteriene i fjernkontrollen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 Den virker fint på Koster, Benji ! Du får dra dit, så virker den Du har ikke lagt noe i veien for sender/mottaker ? Aluminiumsfolie eller noe ? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 14.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2012 Batterier er bytet. Ser det at den fungerte på Koster - fint bilde Worry - nei det ligger ikke noe i veien/mellom. Har stått med fjernkontrollen 10 cm fra enheten, og den gir samme reaksjon. Er Koster før eller etter at det ble byttet fjernkontroll tro? Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 (redigert) Er Koster før eller etter at det ble byttet fjernkontroll tro? Koster var uke 30 (i år), men jeg vet ikke når forrige eier byttet denne. Veldig pene båter forresten Redigert 14.November.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 Ring engbo det gjorde jeg. Fikk beskjed om å sende inn kontrollen. En uke etterpå kom det en ny i posten. Kostnadsfritt Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
hegra Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 (redigert) Du sier den går i ca 2 sek før den stopper. Det er vel akkurat den tiden den skal gå på sakte før den automatisk slår over til full fart. Kan jo virke som den slår seg av idet den skal til å skifte til full fart. Men litt rart at den fungerer ok med bryterpanelet. Redigert 14.November.2012 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Vil gjerne ta denne opp igjen. Har hatt løpende dialog med Engbo siden feilen oppstod, og vi ble enige om å avvente til våren igjen. Tok opp tråden med de og i dag gikk jeg over til Åsgårdstrand, og en meget trivelig kar fra Engbo kom ned, og fikk erfare feilen selv. Han byttet straks ut fjernkontrollen med en ny, og nå virker ting som det skal. Kjempeservice fra Engbo synes jeg i alle fall. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
powerpuff Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Min fjernkontroll virker heller ikke, (helt død-batterispenning OK i fjernkontrollen) - og får lys i dioden på fjernkontroll-men ingenting skjer, driver å feilsøker nå, men finner ikke ut av det......får vel ringe Engbo jeg også, hvem har dere snakket med som kan anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Min fjernkontroll virker heller ikke, (helt død-batterispenning OK i fjernkontrollen) - og får lys i dioden på fjernkontroll-men ingenting skjer, driver å feilsøker nå, men finner ikke ut av det......får vel ringe Engbo jeg også, hvem har dere snakket med som kan anbefales? Har du prøvd å "parre" den opp ot enheten igjen? Spør etter Morten Sørensen, meget hyggelig kar. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
TICORA Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Min virker helt fint men piper og viser dårlig batteri selv med nytt batteri. Bare å kjøpe ny fjernkontroll? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 24.Juni.2015 Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 Hei Fjernkontrollen til Engbo ankeret virker ikke, har byttet batteri. Den blinker rødt , får ikke kontakt. Jeg har prøvd å restarte uten hell. Ankeret virker når jeg bruker fastmontert panel. Det er en boks inne i skapet som jeg tror er til styring av ankeret, det er og en liten antenne som kommer ut av boksen. Denne boksen; styrer den både panelet på veggen og fjernkontrollen? Kan det være denne boksen som er gåen ? Er det fjernkontrollen som er gåen ? Hvis jeg må ha ny fjernkontroll kan jeg da kjøpe en nyere brukt kontroll og den skal virke ? Dette ble vist mange spørsmål Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 24.Juni.2015 Del på Facebook Svart 24.Juni.2015 Med 95% sikkerhet fjernkontrollen som er kaputt. Er veldig dårlig disse til Engbo, så dårlig at Sleipner har tatt de ut av sortimentet. Så nå må de erstattes med en Sleipner som er + styrt, dermed må man også kjøpe en overgangsboks fra minus til pluss. Koster rundt 2200 hele opplegget. Ja det er samme boks som styrer panel og fjernkontroll. Ståltråden ut er antennen til fjernkontrollen. Nyere brukte kontroller skal fungere etter at man kjører en Paringsfrekvens. Faren ved å kjøpe brukt kontroll er jo at det samme kan oppstå fort igjen. En gjenganger tydeligvis den feilen med fjernkontroll. Jeg har den selv jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 28.Juni.2015 Del på Facebook Svart 28.Juni.2015 Takk Jori Det var en som averterte en Engbo fjernkontroll på Finn,jeg kjøpte den. Får den i posten over helgen en dag. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Hei Jeg har fått til sent ny brukt fjernkontroll, den virker heller ikke. Er det noen som vet hvor jeg bør begynne å lette etter feil ? Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 27.Juli.2015 Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Hei Den nye brukte fjernkontrollen virka, det var jeg som ikke klart å pare den. Nå kan jeg stå på badeplateformen å kjøre anker og ha full kontroll, det er deilig . Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Rådebank Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Hvordan parrer dere kontrollen? Sitér dette innlegget Link to post
Rådebank Svart 13.April.2018 Del på Facebook Svart 13.April.2018 Nyttig info om Engbo fjernkontroll her: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.