Jump to content

Vitser og historier for båtfolk!


Zitt

Recommended Posts

Tenker at vi trenger en tråd å underholde oss med i en lang vinter.

Morsomme "sanne" historier og gode/tørre vitser er velkommen!

Jeg starter med en tragisk "sann" historie;

- En sjømann og en prest skulle spille golf. Sjømannen bommet på sitt første slag, og sa: "Helvete, jeg bommet!" Overrasket sa presten: "Ikke bruke slikt språk, gud vil straffe deg!" Sjømannen siktet lenge på sitt andre slag. Igjen bommet han og brålte ut: "Satan, jeg bommet igjen!" Presten var raskt ute med sine meninger: "Min sønn, du må korrigere språkbruken din, ellers vil straffen bli hard!" Sjømannen prøvde på sitt tredje slag, men bommet enda en gang, og han kunne ikke la være å mumle: "Å, faen steike!" Presten sa: "Jeg føler at guds vrede er nær!" Plutselig slo lynet ned og drepte presten. I det fjerne hørte sjømannen en dyp røst som sa: "Forbanna dritt, jeg bommet!"

Link to post
Share on other sites

En ung gutt fra en by i Nord-Norge flyttet til Oslo og gikk til et stort kjøpesenter for å søke jobb. Sjefen for kjøpesenter spurte: "Har du noe selgererfaring?"

Gutten svaret: "Nåååå, jooo, har nok jobbet som selger hjemme i bygda." Ettersom sjefen syntes gutten virket trivelig og frampå, bestemte han seg for å ansette han.

"Du kan begynne i morgen tidlig" sa han til gutten. "Jeg kommer ned etter vi har stengt i morgen kveld og ser hvordan du har hatt det på din første dag på jobb." Gutten hadde en tung dag, men til slutt var den ferdig. Etter stengetid kom så sjefen ned som han hadde lovet dagen før. "Hvor mange salg gjorde du i dag?" Spurte sjefen.

Gutten svarte: "En."

Da ble sjefen litt forundret og sa "Bare en!? Våre selgere bruker normalt å gjøre mellom 20 og 30 salg på en dag. Hvor mye penger var det snakk om?"

Gutten svarte: "1 911 138 kr."

Sjefen ble svært overrasket og sa: "1 911 138 kr!? Hva solgte du til han?"

Gutten svarte: "Først solgte jeg en liten fiskekrok. Så solgte jeg en mellomstor fiskekrok. Deretter solgte jeg en stor fiskekrok. Siden ble det fiskesnøre. Da jeg spurte hvor han skulle fiske, svarte han at han skulle dra ned til kysten. Da sa jeg at han kunne trenge en båt, så vi gikk ned til båtavdelningen. Der solgte jeg han den store Baylineren med dobble motorer. Deretter viste det seg at hans lille Honda Civic ikke kunne dra den store båten, så jeg tok med han til bilavdelingen og solgte han en Chevrolet Tahoen 4-hjulstrekker.

"Sjefen, som nå var i sjokktilstand sa... "Så du mener altså at en mann kom inn for å kjøpe en fiskekrok og du klarte å selge han en båt og en bil?"

Da svarte gutten glatt: "Nei, nei! Han kom inn og skulle kjøpe tamponger til sin kone, og da sa jeg at han like gjerne kunne dra og fiske, ettersom helgen allikevel var ødelagt!"

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg følger opp med en til:

 

-En gammel ulk og hans papegøye var i en gummibåt etter en dramatisk flukt fra en brennede båt. Da ulken rotet gjennom nødrasjonene, snublet han over en gammel lampe. Håpefull begynte han å gni kraftig på lampen i håp om at det skulle dukke opp en ånd. Til stor overraskelse for de skipbrudne kom en ånd til syne. Denne spesielle ånden hadde imidlertid bare ett ønske å tilby, ikke de vanlige tre. Uten å tenke seg om utbrøt ulken: "Gjør hele havet om til rum!" Ånden klappet i hendene med et øredøvende brak, og umiddelbart ble hele havet forvandlet til den fineste rum. Samtidig forsvant ånden. Bare den milde lappingen av rum mot skroget brøt stillheten. Etter langt om lenge snudde papegøyen seg til ulken og sa: "Du har gjort det helt store denne gangen, nå blir vi nødt til å pisse i båten!"

Link to post
Share on other sites

Denne har vi noe å lære av!

 

- Og så var det han som våknet midt på natten av noen uvante lyder i naustet. Han listet seg ut, og oppdaget to personer som holdt på å bære maskiner og utstyr over i en bil som var parkert nede i veien.

Han lukket døren forsiktig bak seg, og gikk inn og ringte til politiet.

- Jeg har to kjeltringer her, som holder på å tømme naustet mitt. Det er bare å komme og hente de!

- Nei, det er ikke så enkelt! Vi har ingen ledige enheter for øyeblikket, og det er umulig å si når vi kan rykke ut!

Mannen setter seg ned, og lurer på hva han skal finne på. Han synes det er for gale at to banditter skal få lov å herje uforstyrret i naustet hans. Etter ca 5 minutter ringer han politiet igjen.

- Hallo, det er meg med tyver i naustet igjen! Dere behøver ikke å stresse med utrykning lenger! Jeg har nemlig skutt tyvene, og de døde momentant begge to!

På under ti minutter var to ambulanser, tre politibiler og en bil fra brannvesenet på tunet, og over huset svevde politihelikopteret.

Tyvene ble tatt på fersken, men noen lik var der ikke for ingen var i realiteten skutt. Da de spurte ut mannen i huset, kom sannheten for en dag. En opphisset representant fra politiet forsøkte å forklare mannen alvorligheten av å lyve for politiet.

Stille og rolig repliserte mannen på følgende måte:

- Kan politiet lyve, så kan vel jeg også lyve!!!

Link to post
Share on other sites

Så var det de to som leide seg båt og dro ut for og fiske.Etter en stund fikk de en masse fisk,hvorpå den ene begynte og spikke hakk i ripa.Hvorfor gjør du det spurte den andre.Jo,for da vet jeg hvor vi fikk all fisken svarte mannen.Da de kom til land,fortalte han dette til en annen man.som utbryter:det er det dummeste jeg har hørt,for hvordan kan han vite at han får samme båten neste gang......

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

Får ikke håpe at noen blir støtt av denne, men det skal visst være en sann historie!

 

Jesus og Moses sitter i en båt og fisker da Jesus sier: - Jeg lurer på om jeg skal ta et av de gamle triksene mine, og gå på vannet! - Ja, hvorfor ikke?, sier Moses.

Jesus trakker over ripen og ut i vannet, men begynner umiddelbart å synke som en stein. Med nød og neppe klarer Moses å få tak i håret hans, og dra han opp i båten.

- Hva var det som gikk galt?, spurte Moses.

- Jeg vet ikke sikkert, men det kan være disse hullene de har laget i føttene mine!!!

Link to post
Share on other sites

Og så var det mannen som kom til Genesaretsjøen og skulle leie seg båt. Det er 1000 kr.pr.time får han vite. Det var veldig dyrt sier mannen. Ja det var her jesus gikk på vannet svarer mannen. Det skjønner jeg godt,så dyrt som det er og leie båt her....

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

Fiskeren hadde med seg kona ut med båten, og der tok de seg like godt en liten hyrdestund.

Etterpå ville kona ut og trekke litt frisk luft, og ettersom de var langt utpå sjøen,

regnet hun med de var alene, og gikk ut i bare "nettoen".

Men i det hun kommer ut, kommer en annen fisker akkurat forbi, og roper til henne; Di førbainna sjark-hora!

Fortvilet løper hun inn til mannen og forteller dette.

Han blir fly forbanna, løper ut og roper tilbake; Det e faen ikkji nåkka sjark, det e ei skøyta!

Redigert av Monaco 27 Fly (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skipperen hadde med seg kona på en av turene.

Etter en stund kom de inn i veldig tjukk tåke, og skipperen ville selv stå ved roret.

Da tåken lettet, overlot han roret til mannskapet, og gikk ned i lugaren til kona,

men ga beskjed om at de måtte si ifra om tåka ble tykkere igjen.

Etter en god stund ble tåka tykkere igjen, og en av matrosene ble sendt ned for å varsle skipperen.

Han banket på, og ropte; No bi ho tjukk igjen!

Da snerret skipperen tilbake; Det skal du gi deg faen i!

Link to post
Share on other sites

En fiskersønn fra der ute som ingen skulle tru at nokon kunne bu, ble sendt til storbyen på skole. Naturlignok var han ikke dus med alle nymotens forskjellige innretninger, men han lærte fort og gikk sågar til innkjøp av en datamaskin.

Med den kunne han gjenoppta kontakten med sine gamle venner som var spredd over hele landet av samme grunn som hans egen. Og en dag kom det uunngåelige spørsmålet i innboksen:

"Hvordan er det med damer? Har det blitt noe på deg?"

Svaret han ga var ikke til å ta feil av:

"Ingen......dot.no!!!!"

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fem pirater og en kvinne ble skylt på land på en sydhavsøy etter et skipsforlis.

Etter kort tid begynte de alle å vise interesse for kvinnen, og inngikk en avtale seg i mellom.

Piratene skulle gifte seg med kvinnen for en uke om gangen, altså etter en uke var det neste mann sin tur.

Med andre ord stod sex på menyen for alle piratene hver femte uke, mens kvinnen hadde sex så ofte hun ville og vel så det.

De holdt det gående med denne ordningen i fem år, men så døde plutselig kvinnen.

 

Første uken etter gikk det forholdsvis greit.

Andre uken var det en tanke verre.

Tredje uken var det alt annet enn bra.

Fjerde uken begynte det å bli skikkelig ille.

Femte uken var det forferdelig.

Sjette uken var det så grusomt.....

 

....at de bestemte seg for å begrave henne!

Link to post
Share on other sites

Tor og Olga dro til hytta ved sjøen, hvor Tor hadde tillatelse til å fiske. Tor var meget glad i å fiske, og Olga likte best å lese bøker. En morgen kom Tor tilbake fra sin tidlige fisketur og bestemte seg for å ta en middagslur. Olga besluttet seg for å ro en liten tur i båten. Etter en stund fant hun et hyggeligt sted ute på fjorden og kastet ankeret. Etter en halv times tid dukket en fiske-vakt opp. Godmorgen frue, hva gjør De på? Jeg leser, svarte Olga, kan De ikke se det? De befinner Dem på et område hvor fiske er forbudt, sa vakten. Men jeg fisker jo ikke Det er mulig at De ikke fisker, men De har utstyret med og derfor er jeg nødt til at gi deg en bot. Hvis De gjør det, så er jeg nødt til å melde Dem for voldtekt, sier Olga. Jamen jeg har jo ikke rørt Dem, svarte vakten . Det er meget mulig, men De har utstyret med!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

En mann stod i vinduet og så at flommen var i ferd med å stige oppover husveggen hans. To menn i en robåt kom til huset hans og tilbød seg å ta ham i sikkerhet. "Nei takk", sa mannen, "Gud vil hjelpe meg!".

Ettersom vannet steg gikk mannen lengre opp i huset, og fra andre etasje fikk han kontakt med to menn i en motorbåt som tilbød seg å redde ham. Igjen avslo mannen.

Vannet tvang mannen til slutt opp på taket. Da kom et helikopter kom forbi, og noen inne i det kastet ned et tau, og oppfordret mannen til å ta det for å bli trukket opp i helikopteret. Igjen sa mannen: "Nei takk, vil Gud hjelpe meg!"

Da hørtes en mektig stemme som ropte til mannen: "Din idiot! Jeg sendte deg en robåt, en motorbåt, og nå et helikopter. Hva mer vil du jeg skal gjøre? ".

Link to post
Share on other sites

En blondine kjører langs en øde landevei med store åkre på begge side. Hun ser ut av vinduet og ser en annen blondine midt ute på et jorde, i en robåt. Hun stopper bilen, ruller ned vinduet og roper: "Du vet det er blondiner som deg som gir resten av oss blondiner et dårlig rykte!" Hun får ingen reaksjon fra blondinen i robåten, og skriker til henne, "Hvis jeg kunne svømme, ville jeg svømt ut til deg og gitt deg en lusing"!!!

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...