Jump to content

Vitser og historier for båtfolk!


Zitt

Recommended Posts

Skipperen var kjent som en selvsikker og arrogant person.

Etter egen oppfatning var han mere lokalkjent langs kysten enn alle andre.

En dag skipet han førte, skulle inn til en havn, hadde han losen om bord.

Dette syntes han selvsagt ikke noe særlig om, og styrte etter "sin kurs", og ville ikke høre på losen.

Han gikk ganske nær land, ett sted der det var langgrunt, og mange undervannsskjær.

Losen, som på sin side var kjent som en rolig og sindig kar, ba han legge seg litt lenger ut fra land.

Men skipperen bare fnyste, og sa: Nåja, vi kan nå enda gå en god del nærmere mener nå jeg.

Bare sekunder etter, gikk de seg opp på et undervannsskjær med et brak.

Da det stilnet kom det rolig fra losen; Tja, stort nærmere tror jeg ikke du skal gå....

Link to post
Share on other sites

Dette er et autentisk utdrag fra en radiosamtale mellom et skip fra den amerikanske marinen og kanadiske sjøfartsmyndigheter utenfor kysten av New Foundland 10. oktober 1995.

Amerikanerne; Vennligst endre din kurs 15 garder nordover for å unngå kollisjon!!
Kanadierne; Jeg anbefaler deg og endre DIN kurs 15 grader sørover for å unngå kollisjon
Amerikanerne; Dette er kapteinen på et Amerikansk marinefartøy. Jeg gjentar; Endre din kurs!!!!!
Kanadierene; Nei,jeg sier igjen: Du bør endre DIN kurs.
Amerikanerene; Dette er hangarskipet "USS Lincoln". Det nest største skipet i USAs Atlanterhavsflåte.Vi er støttet av tre torpedobåter, tre kryssere og en rekke støtteskip. Jeg anmoder DEG om å endre DIN kurs 15 grader nordover, eller regn med at nødvendig handling vil bli gjort for å sørge for dette skipets sikkerhet!
Kanadierene; Dette er et fyrtårn. Over.....

Link to post
Share on other sites

Fem pirater og en kvinne ble skylt på land på en sydhavsøy etter et skipsforlis.

Etter kort tid begynte de alle å vise interesse for kvinnen, og inngikk en avtale seg i mellom.

Piratene skulle gifte seg med kvinnen for en uke om gangen, altså etter en uke var det neste mann sin tur.

Med andre ord stod sex på menyen for alle piratene hver femte uke, mens kvinnen hadde sex så ofte hun ville og vel så det.

De holdt det gående med denne ordningen i fem år, men så døde plutselig kvinnen.

 

Første uken etter gikk det forholdsvis greit.

Andre uken var det en tanke verre.

Tredje uken var det alt annet enn bra.

Fjerde uken begynte det å bli skikkelig ille.

Femte uken var det forferdelig.

Sjette uken var det så grusomt.....

 

....at de bestemte seg for å begrave henne!

Hørte en lengre versjon av denne: Etterpå begynte de å ta hverandre bakfra, og holdt på i flere uker til en sa: "Dette klarer ikke jeg lenger, vi graver henne opp igjen."

Redigert av Woody (see edit history)

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Link to post
Share on other sites

Dette er et autentisk utdrag fra en radiosamtale mellom et skip fra den amerikanske marinen og kanadiske sjøfartsmyndigheter utenfor kysten av New Foundland 10. oktober 1995.

 

Amerikanerne; Vennligst endre din kurs 15 garder nordover for å unngå kollisjon!!

Kanadierne; Jeg anbefaler deg og endre DIN kurs 15 grader sørover for å unngå kollisjon

Amerikanerne; Dette er kapteinen på et Amerikansk marinefartøy. Jeg gjentar; Endre din kurs!!!!!

Kanadierene; Nei,jeg sier igjen: Du bør endre DIN kurs.

Amerikanerene; Dette er hangarskipet "USS Lincoln". Det nest største skipet i USAs Atlanterhavsflåte.Vi er støttet av tre torpedobåter, tre kryssere og en rekke støtteskip. Jeg anmoder DEG om å endre DIN kurs 15 grader nordover, eller regn med at nødvendig handling vil bli gjort for å sørge for dette skipets sikkerhet!

Kanadierene; Dette er et fyrtårn. Over.....

Autentisk, og autentisk. Det er i alle fall en jævla bra Silva reklame:

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

 

 

Det var to tvillinger, Per og Erik. Per eide en gammel, elendig båt, og tilfeldighetene ville det slik at Eriks kone døde samme dag som Pers båt sank. Noen dager senere møtte Per en gammel, snill tante, som tok ham for å være Erik.

- Så leit å høre om tapet ditt, sa tanten. - Det må kjennes helt forferdelig.

Per, som trodde at hun snakket om båten hans, svarte:

- Nja, faktisk er jeg bare glad at jeg er kvitt henne, hun var gjennområtten fra første dag. Underdelen var fullstendig revet fra hverandre, og hun luktet som en gammel, død fisk. Hun var lekk hele tiden, og hun hadde en stor sprekk bak og et ganske stort hull fremme også. Hver gang jeg brukte henne ble hullet bare større og større, og hun lakk bare enda mer. Jeg går ut fra at det som til syvende og sist tok knekken på henne, var da jeg leide henne ut til fire karer som ville ut og ha det litt moro. Jeg advarte dem om at hun var i ganske dårlig forfatning, men de ville ha henne likevel. Idiotene prøvde alle å komme seg inn i henne samtidig, så hun sprakk på midten. Men det er ikke så farlig, det er vel bare å begynne å sjekke annonsene om man vil skaffe seg en ny.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

En gammel sjøulk gikk i land etter et langt liv i utenriksfart. Det tok ikke lang tid, eller mange riksavisforsider, før han hadde mistet tilliten til landets politi. Hver gang det var en rapportasje om ran, voldtekt, innbrudd eller mord viste det seg at gjerningspersonen var en kjenning av politiet!

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...