Halsi Startet 18.November.2012 Del på Facebook Startet 18.November.2012 Hei. Jeg fikk plutselig problemer med at kjølevann ikke kom ut sammen med eksosen lenger. I dag skrudde jeg av eksosbendet på toppen av motoren, det var helt tett i kanalene. Fikk løsnet opp en god del med bremserens og trykkluft. Monterte inn bendet igjen og prøvekjørte. Den ble litt bedre, men det er fortsatt tett. Hvordan får jeg løsnet opp "beket" som er i kanalene inne i eksosbendet ? På forhånd takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Snakker vi om blandebendet her, altså det siste av eksosdelene, som eksosslangen er festet til, Eller eksosmanifoil? I så fall/uansett er mitt tips å legge delen i diesel over natt og to, og så gå løs med tannkost og piperensere. Har du noko verksted av størrelse i nærheten så kan det hende de har tilgang til syrebad. Eg trur det er bra. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jakob T Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Legg det i saltsyre.Metallet tar ikkje skade.Saltsyra løyser rust og saltpartikler Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 18.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2012 Jeg laster opp et bilde..... Det er det siste inn på slangen. Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 18.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2012 Takker for svar, hvor får man kjøpt saltsyre ? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Antar at dei fleste byggevare,malerbutikker har saltsyre.Den brukes oså av murere til å vaske sement rester Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 18.November.2012 Del på Facebook Svart 18.November.2012 Hadde akkurat same problemet på min VP2003 for nokre år sidan. Eit syrebad over natta løyste opp avleiringane. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Regina III Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Husker at vi hadde det samme problemet på en gammel FM snekkemotor. Uten å ha så mye tro på at det ville virke prøvde vi til slutt rådet med å helle på Cola. Og til vår store overraskelse virket det!!! Rustproppene ble til rustgørr som kunne spyles ut! Vet ikke om Colaen er den samme idag. Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 20.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2012 Hei igjen. Kjøpte i dag saltsyre på Fargerike. Blanda halvt med vann i en tom spylervæskekanne som jeg skar toppen av. Senka bendet nedi og det begynte å boble litt med en gang. Gul guffe kom til overflata. Blir spennede å se åssen bendet ser ut i morra kveld! Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 17.Februar.2014 Del på Facebook Svart 17.Februar.2014 Hvordan gikk det? Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 17.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2014 Det fungerte utmerket. Lot det ligge noen dager, hella ut guffe, rista litt på det. Dampen fra syrebadet forårsaker rust, så ikke sett det ved siden av noe du er glad i. Lakken ble matt men kjølinga ble perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.