Jump to content

Prosjekt: KVIK 3 hk ifra 1920


Retox_93

Recommended Posts

Men for alt i verden IKKE poler et stempel.Resultatet er da at oljefilmen som skal beskytte stempel imot sylindervegg ikke klarer og holde seg på plass.Du skal pusse bort rust og dritt med fint smergel papir.Når det er ferdig skal du ta groft papir og pusse litt rundt stempelet(samme vei som fjærene).Stempelet får da tett i tett med små spor som oljefilm legger seg i og beskytter imot skjæringer mot sylinderen.Ingen nye stempeler er polerte.Alle er rimelig grove i overflaten nettop av denne grunnen.

Link to post

Takk :wink:

 

Ikke noe som er gjort med motoren, men tok å rydda litt i bua :smiley:

Gamle tennplugger og drammekar :thumbsup:

2013-01-12%2016.50.06.jpg

 

noen gamle magneter. eldste er de hesteskomagneten som er fra rundt 1920. + 4 manifoilder til 1 syl sleipner :smiley:

 

Volvo penta 140 - Yamaha P250 eller noe og en Perkins 6 hk. Laget i 1962 - 1963 de motoren :thumbsup:

 

 

 

2013-01-12%2016.49.08.jpg

 

Litt propeller. Har enda flere :giggle:

2013-01-12%2016.48.01.jpg

 

Forgassere :sad: Må prøve å få tak i noen flere.

2013-01-12%2016.44.26.jpg

Link to post
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...