All In Startet 23.November.2012 Link til dette innlegget Startet 23.November.2012 Det er sikkert flere som har tanker rundt søkekriteriene på finn.no når det gjelder båt. For min del ønsker jeg å søke på om båten har drev eller aksling. Hvilke andre søk er viktige? Jeg har kontaktpunkter inn hos finn.no som kan påvirkes. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 skille ut trebåt under snekke. alltså materialvalg hadde vert guld Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Hastighet/fart Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Worry II Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 (redigert) om båten har drev eller aksling. Helt enig, All In ! Valg mellom "Utenbords / Aksling / Drev / Jet", ville filtrert godt ! Det finnes jo flere typer drev også (eks.IPS), men noe for å filtrere drev og aksling hadde hjulpet mye ! Godt forslag ! Redigert 23.November.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Å kunne filtrere bort alle "tullepriser" hadde vært greit noen ganger.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
S/Y Emma Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 "Spør for pris" som val, i staden for at folk skriv "Kr 1,-". Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
egilwh Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Har tidligere forsøkt å melde inn til finn om at materialvalg skulle bli et filterkriterie. Feltet eksisterer jo og brukes av de fleste annonsører. Har også forsøkt å få dem til å filtrere bort kanoer og kajakker i en egen kategori.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Worry II Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 (redigert) Kunne også separert "Jolle" og "Gummibåt" ? Eller Jolle / Gummibåt / Rib ? Redigert 23.November.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Ser ikke poenget i flere kategorier som firma-annonsører kan gi blaffen i. De er som regel de verste i å sette i feil kategori. Og det virker som om Finn ikke bryr seg om å gjøre noe der... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
All In Svart 23.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Det som jeg mener er viktig,er å få opp kategorier som er vesentlige i forhold til valg av båt. Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 D jeg kommer på ifarta er valg mellom drev og aksling, åpen og lukket hus, og en kategori til alle disse nye styrhus sturhusbåtene på par og 20 fot, de mener jeg ikke har noe innpå yrkesbåt å gjøre..... skulle vært en turfiske båt kategori Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Martin Blomberg Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 byggematerial på båten: plast tre aluminium annet. drev eller aksling eller utenbords eller annet. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 (redigert) For seilbåter: - Tradisjonelt storseil / rullestorseil - Blykjøl / jernkjøl Mulighet for selger til å krysse av på utstyrsliste som inneholder blant annet: - Autopilot - Baugpropell - Diverse valg for seilgarderobe - Varmer - Navigasjon/kartplotter - Cockpittelt Redigert 23.November.2012 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
All In Svart 24.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Da får jeg prøve meg på en Mail til finn. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Kanskje en ide med å muliggjøre komma og eller bindestrek i enkelte rubrikker. Slik at man kan sette 4-6 køyplasser, istedet for 46 feks, eller 24,5 fot istedet for 245 fot... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
All In Svart 24.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Bra poeng Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 For min del ønsker jeg å søke på om båten har drev eller aksling. Hvilke andre søk er viktige? Bra forslag! I tillegg kunne jeg ønsket meg en mulighet for å velge med eller uten flybridge. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
sveini 95 Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Kunne søke på ting uten og måtte lete for mye. Jeg ser slev at når jeg har lett etter propell til båten min må jeg gå innom mange plasser. da ting gis bort, ting selges, og så i tiller under motor deler. Folk er ikke skapt like og velger de samme katogoriene som jeg ville gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Flybridge Drev Aksling Marsjfart feks 5-10, 10-15, 15-20, 20-25 osv Og om båten er registrert i småbåtregister eller NIS/NOR Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Maskinrommet Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Hva med bredde? Det er vel flere som skal "skvise" båten inn i en bås. Sitér dette innlegget Link to post
Permagne Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Jeg har bedt om søkemulighet på bredde, via Mail til finn. Bare for flere å maile ønsker. Gjorde det samme for antall seter i bil, og det dukket opp etterhvert. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Alle kriterier som baserer seg på tall (f.eks. Lengde, fart, osv) bør være basert på egne/valgbare tall (fra og til) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
egilwh Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Problemet med bindestrek i tallene er at da blir det umulig eller ihvertfall veldig komplisert å gjøre filtrering på disse feltene, og det er en god mulighet på finn. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Quaoar Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Problemet med bindestrek i tallene er at da blir det umulig eller ihvertfall veldig komplisert å gjøre filtrering på disse feltene, og det er en god mulighet på finn. Hvorfor skulle det bli det? Skriver man inn "4-6" soveplasser, så vil båten dukke opp på filtrer som begrenser søket i et eller annen retning til verdiene <=> 4 og 6. Faktisk er det omtrent ingen forskjell teknisk, å implementere støtte for dette. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 for seilbåter: LYS-tall (gjerne til erstatning for toppfart...). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.