Jump to content

Ikke besøk Papperhavn med plastbåt den 18-20 mars


M/S Bastard

Recommended Posts

Ahhhh.. Jeg kan huske mine ungdoms år en St. Hans kveld på Lindholmen i Tønsberg skjærgård. En lettere beruset kar ble forbanna for at det ikke var noe bål. Ropte høyt ut om han kunne sitte på med noen hjem og fikk det bekreftet at hjemtur var sikret. Går med lette skritt ombord i sin tresnekke, heller litt bensin her og der og setter fyr på båten :-)

 

Det ble en varm og koselig St Hans det året også...

 

Skarpnes9100

Mener det også kom 2 stk på seilbrett litt utpå ettermiddagen med hver sin kasse øl bakpå brettet :-) Det var dengang menn var menn og kvinner skulle reddes ut fra tårn. Nå har jo damene mobil og ringer Falken selv, hvis ikke de klatrer ned alene da....

Redigert av Skarpnes9100 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard.

Dette høres ut til å være en interessant forening. :yesnod:

Er dette en lukket sak for spesielt schisofrene, eller er det mulig for oss med andre psykiske avvik å bli opptatt i Deres eksklusive menighet. (Selvsagt under forutsetning at lidelsen er trebåtrelatert)

Brenning av plastbåter er selvsagt et godt tiltak, men det lukter jo ikke mye godt da. Dette kan selvsagt sees på som en slags djevelutdrivelse/satanisme....med vondt skal vondt fordrives? :lol:

Hilsen trebåt-restauratøren.

Redigert av fs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette høres ut til å være en interessant forening. :yesnod:

Er dette en lukket sak for spesielt schisofrene, eller er det mulig for oss med andre psykiske avvik å bli opptatt i Deres eksklusive menighet. (Selvsagt under forutsetning at lidelsen er trebåtrelatert)

Sjekk http://nauticaschizofrenia.com/ Andre psykiske avvik helt OK. Kan hende du må ha en til å gå god for deg for å få medlemskap.

Link to post
Share on other sites

Papperhavn 18-20 mars - da har Nautica Schizofrenia vårtreff......

Regner med at du møter opp der, bastard30000 - uten egen båt?? Du kan jo få låne sjarken min som erstatning .......tenker jeg tar meg en tur selv for å se på denne "gjengen"! :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Regner med at du møter opp der, bastard30000 - uten egen båt?? Du kan jo få låne sjarken min som erstatning .......tenker jeg tar meg en tur selv for å se på denne "gjengen"!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Om jeg møter opp vet jeg ikke enda! (har lyst)

Da resten av treffet foregår i Strømstad den påsken!

 

Grunnen til at jeg vurderer og avstå er for og bruke tiden på og gjøre ferdig egen båt.

Må jo ha båten ferdig til baatoplassen.no treffet vet du :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kapteinen på Slagskipet iler deg til unsetting når du går til angrep  Worse :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Da er vi klar for innsats! Klart skip! Vi setter kursen rett inn i Papperheimshavsbukt, og damn the torpedoes!!

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det var det jeg trodde  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  Bildet er ikke fra Papperhavn, det ble vel for mange av disse  :drink:  :drink:  :drink:  :drink:

Bildet er fra en plass som heter Bukta.

 

God tur til Papperhavn....eller var det Bukta dere skulle.................... :lol:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg var ikke på treffet i 2002, men det kan jo hende deltakerne var litt usikre :drink:

Men uansett, samme plassen omtrent!

Bilde fra motsatt side

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke på treffet i 2002, men det kan jo hende deltakerne var litt usikre. Men uansett, samme plassen omtrent!

Bilde fra motsatt side

<{POST_SNAPBACK}>

Riktig. Det er på Papperøy, ikke selve Papperhavn, men i "Bukta" ved tidligere omtalt Papperbukta Marina (Shell) som eies av gamle Sigurd. Omtale her: Papperbukta. Fredagshølet er like i nærheten.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Mener du det hvite som hadde kilt seg innimellom et par ordentlige fartøyer?

 

Så vidt jeg kunne se av bildet hadde man tatt den i bruk som fender  -  og til det er jo plastikk velegnet :wink:

 

mvh

Poseidon

<{POST_SNAPBACK}>

Poseidon, du forteller ikke hele sannheten, i tillegg til dens bruk til fendere, så ligger jo de der ment som demonstrasjon. Dette med tanke på at enkelte truer med torpedoer etc., så er det jo en kjennsgjerning at tupperware tåler så uendelig mye mindre enn ordentlige båter :diving:

 

Det at det nevnes barkebillesamler, er et våpen tupperware-eiere har funnet frem kun fordi at alle andre våpen har vært mislykket :eek:

 

Men men, det er morro å se hvordan denne tråden utarter seg, da det skinner igjennom at misunnelsen er utrolig stor, når tupperware-eiere bruker all sin kreativitet på denne måten :lol:

 

Det er deilig å være ORDENTLIG BÅTEIER !!!!!!

 

Ha en fortreffelig helg :cheers:

Link to post
Share on other sites

Vel, av erfaring;

 

Der plastbåteiere møtes diskuteres steder man har vært, steder man vil til, kryssegenskaper og sjøegenskaper.

 

Der trebåteiere møtes diskuteres råte, Antiparasitt og lekkasjer.

 

Forøvrig mener jeg at å felle et vakkert tre i skogen for å lage båt av det er miljøkriminalitet av verste skuffe. Det er mye mer hensynsfullt å bruke trær som datt ned av seg selv for millioner av år siden.

 

Ha en lekkasje og pålemarkfri helg :wink:

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig mener jeg at å felle et vakkert tre i skogen for å lage båt av det er miljøkriminalitet av verste skuffe. Det er mye mer hensynsfullt å bruke trær som datt ned av seg selv for millioner av år siden.

 

Ha en lekkasje og pålemarkfri helg :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Husk nå på hva Poseidon kommenterte i tråden ovenfor, man har lært at det er forbudt å kaste plastikk på sjøen :nono:

 

Og som informasjon, dersom du går gjennom emneregisteret, så vil du se at lekasjeproblemer synes for meg å være svært så utbredt på tupperware såsom rundt vinduer, langs lister, etc...............

 

Et annet apropos : for dem som frekventerer gjestehavner i løpet av sesongen, er det ikke påfallende å se hver gang det kommer inn tupperwarebåter så er det frem med kost, slange, såpemidler, og værre er HVER ENESTE DAG, mens når det kommer ORDENTLIGE BÅTER inn, så setter man over kaffekjelen og koser seg som bare det............

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...