Jump to content

Ikke besøk Papperhavn med plastbåt den 18-20 mars


M/S Bastard

Recommended Posts

:confused: Hei

Jeg er plastbåteier og skjems ikke over det. :smiley:

Det jeg ikke er så stolt av er:

ALT TREVERK ER TEAK, :headbang:,

men det var det billigste treverket de hadde i Taiwan på 80-tallet. :confused:

Det er vel en del gruvearbeider som har satt livet til for en billig penge for at stålbåter ikke skal bli for dyre?

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Så var Vårtreffet 2005 til Nautica Schizofrenia avholdt (uten Bastard30000!!!! :nonod: ts, ts, ts..... :nono: ) . Seilte forbi Papperbukta på søndag formiddag, på vei til torskegrunnen ved Søndre Søster. Slik så det ut i Bukta.......

Bilde

 

Bilde

 

Litt sener utpå ettermiddagen, møtte vi et digert beist av en gammel MTB (han/hun, ytterst til venstre i bildet) i Kjøkøysundet. Tydeligvis et av medlemmene fra Vårtreffet. Ser ut til å være en artig gjeng.

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Så var Vårtreffet 2005 til Nautica Schizofrenia avholdt (uten Bastard30000!!!!  :nonod: ts, ts, ts..... :nono: ) . Seilte forbi Papperbukta på søndag formiddag, på vei til torskegrunnen ved Søndre Søster. Slik så det ut i Bukta.......

 

 

Litt sener utpå ettermiddagen, møtte vi et digert beist av en gammel MTB (han/hun, ytterst til venstre i bildet) i Kjøkøysundet. Tydeligvis et av medlemmene fra Vårtreffet. Ser ut til å være en artig gjeng.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var da noen der ja, de fleste skal vel videre til Strømstad tenker jeg!

Hadde fått mindreverdighets kompleks hadde jeg vært der med båten min :cryin:

 

Denne gangen hadde jeg ikke tid til og være med, får ta høstreffet i stedet tenker jeg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Husk nå på hva Poseidon kommenterte i tråden ovenfor, man har lært at det er forbudt å kaste plastikk på sjøen  :nono:

 

Og som informasjon, dersom du går gjennom emneregisteret, så vil du se at lekasjeproblemer synes for meg å være svært så utbredt på tupperware såsom rundt vinduer, langs lister, etc...............

 

Et annet apropos : for dem som frekventerer gjestehavner i løpet av sesongen, er det ikke påfallende å se hver gang det kommer inn tupperwarebåter så er det frem med kost, slange, såpemidler, og værre er HVER ENESTE DAG, mens når det kommer ORDENTLIGE BÅTER inn, så setter man over kaffekjelen og koser seg som bare det............

<{POST_SNAPBACK}>

Dette med å gå over båten ved ankomst har noe med style å gjøre. For egen del liker jeg å spyle vekk saltlaget som legger seg på overbygget og ruter. Dette gjør jeg mens fruen ordner kaffe å noe å bite i. Har selv hatt en flishaug med motor på men savner det ikke i dag, selv om jeg i mange år sverget at noen tuppeware skulle jeg aldri ha. Man skal aldri si aldri...... :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

får ta høstreffet i stedet tenker jeg  :yesnod:

Fortvil ikke Bastard, det går flere tog. Gjengen i fra Drammen har gjerne et helgetreff på sensommeren. Ofte på Kommers.

Til Perlen; Hva med et helt uoffisielt Nautica Schizofrenia / Baatplassen - treff på sørlandet i siste halvdel av Juli.

Link to post
Share on other sites

Fortvil ikke Bastard, det går flere tog. Gjengen i fra Drammen har gjerne et helgetreff på sensommeren. Ofte på Kommers.

Til Perlen; Hva med et helt uoffisielt Nautica Schizofrenia / Baatplassen - treff på sørlandet i siste halvdel av Juli.

<{POST_SNAPBACK}>

Sier du det ja, får prøve og få med meg det da!

Det er jubileum til høsten så det bør jeg få med meg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Til Perlen; Hva med et helt uoffisielt Nautica Schizofrenia / Baatplassen - treff på sørlandet i siste halvdel av Juli.

<{POST_SNAPBACK}>

:yesnod::yesnod:

 

Så forøvrig en del av disse gutta i foreningen i Grimstad i fellesferien i fjor.

 

Er gjerne med på treff. Det blir nok litt for langt avgårde for meg til Papperhavn/kommers......

 

Var du tilstede på treffet nå?? (trodde du var i "varmen"...)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

:cryin:

 

Hvafornoe :eek:

 

Vel, det er jo litt merkelig at det er ok og brenne en trebåt på St.Hansbål mens og brenne en plast båt er noe helt forferdelig!

Kanskje det ligger en hevn på dette vet dere :wink:

 

Undres egentlig på hva som forurenser mest da!

En gammel trebåt full av olje og greier kontra plastbåt :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med du :yesnod:

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...