Terje Startet 26.November.2012 Link til dette innlegget Startet 26.November.2012 Skal male opp en Super Sims, etter omfattende arbeid. Ny dørk, og ellers alt oppi, utenom selve skroget. Hva kan jeg bruke, forutenom 2-komp, som er like godt ?? Undelaget blir selvfølgelig, vasket, mattet, og støvsugd, før maling/behandling. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Bengalakk ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hakkannen Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Etter omfattende arbeid ville jeg har kostet på meg 2-komponent. Det er svært få enkomponente produkter som har i nærheten av slitestyrke og vedheft som skikkelig 2-komponent. Bengalakk er en oppskrytt maling/lakk som flasser lett og er alt for myk til å motstå riper. Har gitt Bengalakk flere sjanser, både på metall og tre, grunnarbeidet ble selvfølgelig gjort etter alle kunstens regler. Resultat: selv etter to ukers herding gikk det an å ripe overflaten alt for lett. Selv gammel Drygolin kan måle seg med Bengalakk, som i følge Jotun skal være en emaljelakk. Vanligvis er emaljer harde og vanskelige å lage riper i, men mulig forståelsen av ordet "emalje" har forandret seg i løpet av de siste år.. Min erfaring er at Bengalakk egner seg bedre andre steder der den ikke blir utsatt for direkte slitasje. Er det pris det er snakk om har Biltema 2-komponent polyuretanlakk til en OK pris, i hvitt, svart, rødt, blått, grønt og grått. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Ja på sliteområder gjelder 2-komponent. Men for maling av interiør i båt har vi god erfaring med Skipolin. På plast i stuerom o.l. erBengalk ok. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 (redigert) Lakkert med Biltema 2-Komp. Blir greit nok det..... Overflaten blir skikkelig hard og tåler masse juling. Bengalakk løser seg opp hvis du får mye bensin og kjemikaliesøl. Redigert 26.November.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.