Zitt Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Moro å se at du morer deg, Christel, måtte det aldri ta slutt! Jeg regner med at s/y Hysteria kommer tilbake med rapport om hvordan det går, om det er respons på mailer han har sendt eller eventuelle andre henvendelser han har gjort. I mellomtiden får vi more oss så godt vi kan! Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Ikke for å spore av men Vann Tro da bruker dere mye vann Beklager oppstyret... Skulle selvsagt stått "da bruker dere lite vann"........ En enkel tommelfingerregel er grovt sett 50 m3 pr. person pr. år. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Christel III Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Moro å se at du morer deg, Christel, måtte det aldri ta slutt! Jeg regner med at s/y Hysteria kommer tilbake med rapport om hvordan det går, om det er respons på mailer han har sendt eller eventuelle andre henvendelser han har gjort. I mellomtiden får vi more oss så godt vi kan! Hehe. Jeg morer meg stadig på baatplassen.no. Ikke uten grunn at jeg er pålogget hver arbeidsdag mellom 08.00 og 16.00 Siden vi likevel holder på med vannforbruk, så fant jeg dette på Bergen kommunes sider: "Regnet har gjort bergenserne bortskjemte når det gjelder tilgangen på vann. I 2011 var vannforbruket i Bergen på 36 millioner kubikkmeter (i 2010 var det 39,4). Dette betyr at en innbygger i Bergen bruker gjennomsnittlig 374 liter vann hver dag" Selv brukte vi rundt 150 liter i døgnet med 2 voksne og 2 barn ombord. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Zitt Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Det er rart at Bergen kommune kommer med slike tall. De må fikse lekkasjer i vannrørene i byen, så viser det seg nok at bergensere er ikke annerledes enn folk flest på dette området heller. Med et slikt forbruk du har i båten din, Christel, hadde det vel blitt vrient å ligge i en havn uten tilgang på vann. Nå har jo Hysteria bestemt seg for at han vil ha tilgang på vann, og det skjønner jeg godt. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Jøye meg. Bruker folk på land å la vannet stå å renne i timesvis? Vi sparer ikke på vannet om bord, og bruker ca to uker på å tømme 550 liter. Matlaging, dusjing, oppvask, vask, tannpuss og drikkevann gjør vi om bord, men vi vasker vi klær på land, og dama dusjer som oftest på treningssenteret. Jeg vil tro man blir mer bevisst på å spare vann når man bor om bord (lar ikke vannet renne når man pusser tenner, har lavere trykk i dusjen etc.) enn når man er på land. Og hver gang man skyller ned i toalettet hjemme går det vel med 15-20 liter bare der. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Eureka Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 -men når sant skal sies, så er ikke Hysteria en "han", men en "hun". En av de yderst få jentene her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Og det er jo en viktig faktor i vannforbruk-debatten Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Free Lillehammer Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Grenser for hvor spennende det er med personlige beretninger om vannforbruk, men likevel: 2 voksne og 2 barn ombord bruker nokså nøyaktig 100l FERSKVANN pr døgn hos oss (også selvfølgelig direkte saltvannsforbruk til en rekke formål som do etc). Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Jeg bruker den ene av to tanker (300 liter hver) på en måned. Da dusjer jeg i båten i helgene, pusser tenner hver dag, går på do jevnlig og vasker litt opp. I ukedagene dusjer jeg på jobb. Klesvasken tas i land. Klart, står ikke lengre i dusjen enn jeg må, spesielt ikke nå på vinteren når vannet må bæres i kanner fra en vannpost som ikke er frossen. Føler ikke livskvaliteten er lavere med lite vannforbruk akkurat Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 (redigert) Nå har jo Hysteria gitt beskjed at hun ønsker vann og strøm. Spiller ikke så stor rolle hvor mye vann en bruker så lenge muligheten for å etterfylle er tilstede Såvidt jeg leser det, så er det kun for juli måned det er spørsmål om båtplass. Er det ikke noen forumister her som skal på ferie i juli og som kan tenke seg å leie ut plassen sin da? Lykke til i jakten på båtplass. Redigert 5.Desember.2012 av Sande (exSkjælø) (see edit history) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
s/y-hysteria Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Ja altså det er flott at vi nå får vite så mye om vannforbruket!!! Det er ingenting jeg heller vil vite mer om enn vannforbruket deres!!! Jeg simpelthen elsker å høre om vannforbruket:) Sååååå koselig atte... Dere karer er sååååå søte.. Vi kvinnfolk skravler på jobb og i sosiale settinger.. Dere tar det her på båtplassen :) wonderful!!! Så over til båtplass.... En god del negative svar fra diverse båtforeninger. Revierhavnen, Ullern, Bygdø alle, padda negative, akerselven og oslomotorbåtforening måtte ta det opp på møte... Og så har jeg fått en privathenvendelse fra en som skal på ferie... Det er bare desember, og jeg har godt med tid enda til å ordne dette... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Her sporer vi litt av til tider, men det er jo også en måte å dele informasjon på. Vi blir alle litt smartere her inne hver dag Kjedelig med negative svar, men det må man jo regne med. Det har vel vært nevnt før, men jeg nevner det igjen, det må da være masse baatplassen-medlemmer som er vekk fra plassen sin hele Juli? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
s/y-hysteria Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Og mitt vannforbruk: Jeg har 750Liter.. Jeg dusjer på jobb/trening(god unnskyldning ti å trene) hos muttern, fattern, bestemorogbestefar, søs, på anlegget på kaia, eller hos venner. Klærne vaskes på jobb eller på kaia.. Jobber 13 timers vakter på jobb i psykiatrien + jobber ekstra på akuttmottaket på sykehuset så er jo nesten aldri hjemme... De 750 literne varer fankern lenge ass!... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 (redigert) Du klarte ikke å dy deg fra å kaste deg inn i vannforbruk-debatten du heller nei? Det skal nok bli bra baatplassen-medlem av deg! Redigert 5.Desember.2012 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
bjornas Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 S/Y Hysteria: Jeg mener ingenting om vannforbruket ditt, og forutsetter bare at det ikke er tungtvann. Ellers fortsetter jo Kampen om tungvannet. Mitt bidrag er: Har du forsøkt KNS, Dronningen? Snakket med havnesjef Eylertsen? Jeg har selv båten der, og kan ikke tenke meg annet enn at det må være noe ledig hos "oss". Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
littmild Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Du får ta følge med oss og seile sørover("destination unknown") i sommer, bjornas, så kan du låne bort plassen din Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
s/y-hysteria Svart 6.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Vel eventuelt så får du Anders aka littmild fikse meg en plass i Kragerø, så kan jeg jobbe der au :) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 6.Desember.2012 Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Hehe. Ja du skulle gjerne fått låne plassen min, men der er det hverken strøm eller vann, er faktisk ikke strøm eller vann på hele øya den ligger på engang. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
jandrea Svart 7.Desember.2012 Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 Sjekk Kambo Marina. Riktignok ikke i Oslo, men nesten i Moss. Togstasjon vegg i vegg og 40 minutter med bil til Oslo sentrum. Vann, men ikke strøm på brygga. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
s/y-hysteria Svart 7.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 Nei uten strøm og vann Duger det ikke det grann! Jeg kan ikke drikke bare øl da blir det bare møl og uten strøm strøm på min brygge må jeg bare banen skygge! Så har du en sentral plass med strøm og vann? Send meg en melding da vel... Kom an!! Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 7.Desember.2012 Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 Jeg kan ikke drikke bare øl da blir det bare møl Kjenner meg igjen i den der, men jommen klarer jeg ikke å leve med "mølet". Ihvertfall i Danmark.. Har ikke råd til å drikke vann der. Mulig jeg har gått glipp av det midt inni vannforbruk-debatten, men hvilket budsjett tenker du til havneplass? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
s/y-hysteria Svart 7.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 Jeg tenker at jeg kan betale fra 0 til 4000 spenn for den mnd... Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 7.Desember.2012 Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 Har en 4,5m plass (holder kanskje?) i Sandvika og vil være borte ukene 30 t.o.m. 32. Får du dekka opp de tidligere ukene et annet sted i området, så er du velkommen til oss. Koster en flaske rødvin, gjerne spansk. :) De øvrige ukene du nevner er jo mer eller mindre fellesferien, så det er nok lettere.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
s/y-hysteria Svart 7.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 Egilwh: tusen takk for tilbudet snille deg ... Men jeg trenger 5 M, da båten er 4,45 breid... :) Ellers hadde det vært påifect!! Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 7.Desember.2012 Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 Det er mulig det kan være plass i Oppegård Båtforening på den tiden, men det er et par MEN. *Du er litt stor og vil bli den største båten i havna, men det er ikke helt umulig. *Det andre MEN'et, er beliggenheten. Det 2km å gå til nærmeste bussholdeplass som går til byen. Den bussen går langs Mosseveien, så det er mulig det er kjappere å psykle.. eller forresten... i Juli er det nok ikke noe problem med trafikk. Plassen min er garantert tom, men plassen min er 1 meter smalere enn båten din så du må ha stor fart. Ellers, så er det vann og strøm på bryggene og dusj i klubbhuset. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.