Jump to content

båtboer på jakt etter havn i Oslo sommeren 2013. Har noen tips?


s/y-hysteria

Recommended Posts

Moro å se at du morer deg, Christel, måtte det aldri ta slutt!

Jeg regner med at s/y Hysteria kommer tilbake med rapport om hvordan det går, om det er respons på mailer han har sendt eller eventuelle andre henvendelser han har gjort.

I mellomtiden får vi more oss så godt vi kan!

 

Hehe. Jeg morer meg stadig på baatplassen.no. Ikke uten grunn at jeg er pålogget hver arbeidsdag mellom 08.00 og 16.00 :lol:

 

Siden vi likevel holder på med vannforbruk, så fant jeg dette på Bergen kommunes sider:

 

"Regnet har gjort bergenserne bortskjemte når det gjelder tilgangen på vann. I 2011 var vannforbruket i Bergen på 36 millioner kubikkmeter (i 2010 var det 39,4). Dette betyr at en innbygger i Bergen bruker gjennomsnittlig 374 liter vann hver dag"

 

Selv brukte vi rundt 150 liter i døgnet med 2 voksne og 2 barn ombord.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Det er rart at Bergen kommune kommer med slike tall. De må fikse lekkasjer i vannrørene i byen, så viser det seg nok at bergensere er ikke annerledes enn folk flest på dette området heller.

Med et slikt forbruk du har i båten din, Christel, hadde det vel blitt vrient å ligge i en havn uten tilgang på vann. Nå har jo Hysteria bestemt seg for at han vil ha tilgang på vann, og det skjønner jeg godt.

Link to post
Share on other sites

Jøye meg. Bruker folk på land å la vannet stå å renne i timesvis?

Vi sparer ikke på vannet om bord, og bruker ca to uker på å tømme 550 liter. Matlaging, dusjing, oppvask, vask, tannpuss og drikkevann gjør vi om bord, men vi vasker vi klær på land, og dama dusjer som oftest på treningssenteret.

 

Jeg vil tro man blir mer bevisst på å spare vann når man bor om bord (lar ikke vannet renne når man pusser tenner, har lavere trykk i dusjen etc.) enn når man er på land.

Og hver gang man skyller ned i toalettet hjemme går det vel med 15-20 liter bare der.

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker den ene av to tanker (300 liter hver) på en måned. Da dusjer jeg i båten i helgene, pusser tenner hver dag, går på do jevnlig og vasker litt opp. I ukedagene dusjer jeg på jobb. Klesvasken tas i land. Klart, står ikke lengre i dusjen enn jeg må, spesielt ikke nå på vinteren når vannet må bæres i kanner fra en vannpost som ikke er frossen. Føler ikke livskvaliteten er lavere med lite vannforbruk akkurat :smiley:

Link to post
Share on other sites

Nå har jo Hysteria gitt beskjed at hun ønsker vann og strøm. Spiller ikke så stor rolle hvor mye vann en bruker så lenge muligheten for å etterfylle er tilstede :smiley:

 

Såvidt jeg leser det, så er det kun for juli måned det er spørsmål om båtplass. Er det ikke noen forumister her som skal på ferie i juli og som kan tenke seg å leie ut plassen sin da?

 

Lykke til i jakten på båtplass.

Redigert av Sande (exSkjælø) (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja altså det er flott at vi nå får vite så mye om vannforbruket!!! Det er ingenting jeg heller vil vite mer om enn vannforbruket deres!!! Jeg simpelthen elsker å høre om vannforbruket:) Sååååå koselig atte... Dere karer er sååååå søte.. Vi kvinnfolk skravler på jobb og i sosiale settinger.. Dere tar det her på båtplassen :) wonderful!!!

 

Så over til båtplass.... En god del negative svar fra diverse båtforeninger. Revierhavnen, Ullern, Bygdø alle, padda negative, akerselven og oslomotorbåtforening måtte ta det opp på møte... Og så har jeg fått en privathenvendelse fra en som skal på ferie...

 

Det er bare desember, og jeg har godt med tid enda til å ordne dette...

Link to post
Share on other sites

Her sporer vi litt av til tider, men det er jo også en måte å dele informasjon på. Vi blir alle litt smartere her inne hver dag :thumbsup:

 

Kjedelig med negative svar, men det må man jo regne med. Det har vel vært nevnt før, men jeg nevner det igjen, det må da være masse baatplassen-medlemmer som er vekk fra plassen sin hele Juli?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Og mitt vannforbruk: Jeg har 750Liter.. Jeg dusjer på jobb/trening(god unnskyldning ti å trene) hos muttern, fattern, bestemorogbestefar, søs, på anlegget på kaia, eller hos venner. Klærne vaskes på jobb eller på kaia.. Jobber 13 timers vakter på jobb i psykiatrien + jobber ekstra på akuttmottaket på sykehuset så er jo nesten aldri hjemme... De 750 literne varer fankern lenge ass!...

Link to post
Share on other sites

S/Y Hysteria: Jeg mener ingenting om vannforbruket ditt, og forutsetter bare at det ikke er tungtvann. Ellers fortsetter jo Kampen om tungvannet. Mitt bidrag er: Har du forsøkt KNS, Dronningen? Snakket med havnesjef Eylertsen? Jeg har selv båten der, og kan ikke tenke meg annet enn at det må være noe ledig hos "oss".

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke drikke bare øl

da blir det bare møl

 

Kjenner meg igjen i den der, men jommen klarer jeg ikke å leve med "mølet". :giggle: Ihvertfall i Danmark.. Har ikke råd til å drikke vann der.

 

Mulig jeg har gått glipp av det midt inni vannforbruk-debatten, men hvilket budsjett tenker du til havneplass?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Har en 4,5m plass (holder kanskje?) i Sandvika og vil være borte ukene 30 t.o.m. 32. Får du dekka opp de tidligere ukene et annet sted i området, så er du velkommen til oss. Koster en flaske rødvin, gjerne spansk. :) De øvrige ukene du nevner er jo mer eller mindre fellesferien, så det er nok lettere....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Det er mulig det kan være plass i Oppegård Båtforening på den tiden, men det er et par MEN.

 

*Du er litt stor og vil bli den største båten i havna, men det er ikke helt umulig.

*Det andre MEN'et, er beliggenheten. Det 2km å gå til nærmeste bussholdeplass som går til byen. Den bussen går langs Mosseveien, så det er mulig det er kjappere å psykle.. eller forresten... i Juli er det nok ikke noe problem med trafikk.

 

Plassen min er garantert tom, men plassen min er 1 meter smalere enn båten din så du må ha stor fart.

Ellers, så er det vann og strøm på bryggene og dusj i klubbhuset.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...