strawberry Startet 30.November.2012 Del på Facebook Startet 30.November.2012 Hei! Fikk i dag et Nektingsbrev fra Brønnøysundregisteret! Vår båtforening må i følge loven endres fra Selskap med begrenset ansvar (BA) til samvirkefortak (SA). Vi får da ikke lov til å ha navnet Båtforening med i navnet vårt, som vi har hett siden 1970. Hva gjør alle båtforeningene rund omkring når de ikke får hete båtforening lenger? Skrivebordbyråkrat! Hvor er du? Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Free Lillehammer Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Dette gjelder ikke bare båtforeninger, men alle samvirker med "forening" i navnet. En ikke uvanlig måte å løse dette på, er å bruke "lag". Når det gjelder båt-SA, kan eksempelvis også "havn" brukes. Konverteringen til SA senest fra 2013 får konsekvensen for båtforeninger som ikke er foreninger fordi det gjelder andre bestemmelse for foreninger enn for samvirkeforetak (den var knotete, men egentlig nokså presis). Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Hmmmm... Dette har jeg ikke hørt noe om. Er sjef i havna. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
strawberry Svart 30.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2012 Hei! Heng med, Tom-ass! Følger du ikke med i svingene her, så risikerer du at båtforeningen din er historie ved årsskiftet! No Joke! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Free Lillehammer Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 (redigert) I tilfelle er det ikke organisasjonen, men navnet som er historie. Redigert 30.November.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Noen som har en link til regelendringen? Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Redegjør for det meste: http://www.samvirke.org/FraBAtilSA.aspx Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Gjelder for de med BA ser jeg. Båtforeningen min har ikke noe BA, ASA, AS, SA eller lign. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.