Skorgenes MC 34 Startet 4.Desember.2012 Del på Facebook Startet 4.Desember.2012 Skal ha ny kalesje til min Tresfjord 28,hvem bør jeg velge? Ønsker en å modifisere akterenden slik at den blr mindre skå bak lik Westfjord 28 Svenske utgaven. Har sjekket litt rundt.Alf Hansen kan levere en slik modifisert kalesje (har vist mal liggende) hva med passform?pris ca 15kK Noen som har erfaring her?Per O Meier (Vear) skredder syr med 2 besøk ombord pris 18K,virket veldig seriøstThoresen (Tønsberg) har ikke sjekket ennå,noen som ha erfaringSetter pris på innspill folkens.Ps Båten ligger i "ollebukta" Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Jeg fikk sydd ny kalesje hos Flataker industrier i høst til en Halco 29 økonomi. Fikk en ny vri på baveggen, kan ta av, eller rulle opp til siden på begge to. De har sikkert maler til Tresfjoden. Ringe til de. http://www.flatakerindustrier.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 4.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Takk for tips,skal sjekkes ut Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Jeg fikk sydd ny av Thoresen i september, fikk gjort di justeringer jeg ønsket. Stor kalesje pluss hartoppkalesje kom på 20k. Ble meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 hørte flere negative historier om Alf Hansen i løpet av fjoråret..... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 4.Desember.2012 Del på Facebook Svart 4.Desember.2012 Legger til at Jens Sagen også har mal på orginal Tresfjord-kalesje. Min kalesje er 3 år gammel, og har perfekt passform og gode sømmer. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Takk folkens Vanskelig detta her, men tror det er slik at skal jeg bli 100% fornøyd,bør jeg nok velge en lokalt som kan hoppe opp i båten å tilpasse kalesjen perfekt Selv om det fristet litt med "Dressmann løsningen" å bestille fra Alf Hansen,Sagen eller andre som leverer etter gamle maler. Er det lov å fiske litt mer ang pris folkens? 20K syns jeg er litt i overkant. Hva med "svenskekaleskje" vil en kalesje til Westfjord 28 passe på min båt tr? Holder litt på Meier my jeg innrømme.... 17-18K med de tilpassninger jeg ønsket. Noen som har litt bilder tro Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Det var ROFI som hadde orginal kalesjene til Tresfjord. Da ROFI kuttet ut båtkalesjeproduksjonen ble alle orginalmaler overtatt av Alf Hansen. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 6.Desember.2012 Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Så på kvitteringen nå at det var faktisk 19 k jeg betalte, men det var ink: nye buede alubøyler i hardtoppkalesje, borelås for gardin på alle vinduer pluss noe annet småfix. Her ser du åssen det ble. Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 6.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Flott kalesje,for be om et tilbud. Hvor lang leveringstid operere han med ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Desember.2012 Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Hansen Protection kjører stort lagersalg for tiden. Nye annonser nesten hver dag på finn.no kan hende de har en liggende til gunstig pris. Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 6.Desember.2012 Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 (redigert) Flott kalesje,for be om et tilbud. Hvor lang leveringstid operere han med ? Flott kalesje ja:-) Jeg er også på utkikk etter ny kalesje i vinter, så vi følger med her! All info er god info;-) Redigert 6.Desember.2012 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 6.Desember.2012 Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Han kunne starte å sy min en uke etter jeg tok kontakt, jeg la båten hos han på mandag å hentet den fredag. Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 6.Desember.2012 Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Han kunne starte å sy min en uke etter jeg tok kontakt, jeg la båten hos han på mandag å hentet den fredag. Når på året var dette? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 7.Desember.2012 Del på Facebook Svart 7.Desember.2012 September. Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 16.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 Da har jeg tatt en avgjørelse,går for Meier. Hadde en lengre rat meg han på fredag,han virker veldig imøte kommende. Så for vi se hvor fornøyd jeg blir,vipper av presendingen i slutten av mars for å ta mål. Kommer tilbake med bilder og erfaring når den tid kommer. Pris ca 18k Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 16.Desember.2012 Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 Så bra, du blir sikkert fornøyd, det er jo veldig deilig med ny kalesje vist den gamle var slitt. Gleder oss til bilder kommer... Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 16.Desember.2012 Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 Høres bra ut det:-) Så han kommer til deg(båten) for å ta de fysiske målene? Sitér dette innlegget Link to post
Skorgenes MC 34 Svart 18.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2012 Meier jobber slik. Tar en tur i båten,strekker opp line/tau tilpasser etter kundens ønsker. Kunden nikker å samtykker. Meier pakker sammen å drar hjem å syr Neste gang han kommer skal kalesjen være syd. Kalesjen prøve monteres,maljehull slåes for perkekt passform. Er det noe som ikke stemmer tar han den med seg for en siste korrigering. De jeg har pratet meg er sier han er meget god på detaljer og passform- Så for vi se da... Skjer ikke noe mer nå før i slutten av mars. Bilder kommer Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 18.Desember.2012 Del på Facebook Svart 18.Desember.2012 Fint:-) Tar en tlf. til han i morgen jeg og, så får vi høre hva han sier...:-) Båten min står i H.strand den også(antar at din og gjør det).... Gleder oss til bilder utpå vårparten! Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 20.Desember.2012 Del på Facebook Svart 20.Desember.2012 Burde sjekke ut disse. De syr nå puter til min scand og jeg skal sjekke åssen resultatet på dem blir og evt bestille kallesje. De er helt nystarta og gir gode priser. Kvaliteten finner jeg ut rett etter jul:-) Brisk marine heter dem. http://finn.no/38807373 Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 20.Desember.2012 Del på Facebook Svart 20.Desember.2012 Høres bra ut, fint med konkurangse.... er det lov å spørre hva omtrekking av putene kommer på? er det ute i salong eller nede under dekk? Hva trekkes det om til? Stoff/skai?? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 20.Desember.2012 Del på Facebook Svart 20.Desember.2012 Absolutt! Det er ute, alle putene til niroxx for 17000kr. Jeg syns dette er en veldig god pris! Er mye puter pluss 2 stoler. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 20.Desember.2012 Del på Facebook Svart 20.Desember.2012 Ja det syns jeg var en god pris...... Blir jo som en ny båt dette da....fantastisk...God Jul.. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 20.Desember.2012 Del på Facebook Svart 20.Desember.2012 Ja det syns jeg absolutt;-) de er veldig klare for å skape seg ett godt navn og rykte virker det som, så håper kvaliteten er på topp:-) Båten kommer til å bli mye freshere og vil jo virke nesten ny nå;-) glede meg! God jul:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.