Jump to content

Ctek landstrøm Plug and play. Overgang til standard rundkontakt.


Eureka

Recommended Posts

Jeg holder på å montere Ctek landstrømopplegg, plug and play.

Etter at jeg handlet, ble jeg klar over at Ctek har en egen landstrømkabel, som kjøpes separat, og inntaket er ikke standard rundkontakt, men en flerkantet sak som har noen mm mindre dimensjon enn standard kontakt.

25 meter landstrømkabel fra Ctek koster ca 2000 kroner og siden jeg har plenty med kabler med standardkontakter så hadde det vært aktuelt om noen kjente til om det selges overganger eller Ctek-kontakt i løsvekt.

Link to post
Share on other sites

jøss, 131 visninger av tråden og ingen som har noe å mene.

Slik ser inntaket ut.

 

12.12.2012_001.jpg

 

er det noen somhar noen kvalifisert synsing om noen av tallene sier noe om benevnelsen til inntaket?

jeg har kommet i kontakt med et firma som vil se nærmere på saken om alternativer. Ellers er det jo Hellanord som er importør tror jeg, så jeg skal høre med dem også.

 

12.12.2012_005.jpg

Link to post
Share on other sites

mtp bytte av inntak, så er ikke problemet å skaffe kabel, men det er bare så kjipt å legge to båtpenger ekstra i potten just nu. Derfor ser jeg etter alternativer. men jeg registrerer at flere leverandører kjører sitt eget system og Ctek sin kabel kun er et par hundrede kr dyrere en andre gode kabler.

 

 

2000 for kabel, 5300 kr for stor landstrømpakke som ikke var større enn at man MÅ bygge ut. Flere andre merker har landstrømkabelen inkludert i pakka. Men det blir et bra opplegg til slutt.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Fargo, jeg har ikke snakka med dem, men jeg skulle tro de hadde den ute på nett om de hadde? Jeg skal ta en telefon til dem.

 

Som primærkabel vil jeg ha en 25 meter. Ønsker minst mulig skjøt på strekket. Med 10 meter kabel så blir det jo alltid skjøt, da gjerne før kabelen kommer i land om man ligger longside utenpå andre.. har boks for å skjøte sammen og beskytte, men...

Link to post
Share on other sites

Kom tilfeldigvis borti firmaet Bryggestrøm da de hadde en annonse på finn. Har mailen litt med dem og de har fått noen bilder. De skal undersøke med sine leverandører.

 

Det finnes vel sikkert grunner for at de vil lage sitt eget system. Deriblant mersalg og at de er sikker på at feil og følgefeil med hjemmelagede landstrømkabler utelukkes. Sågar kan det jo hende at de synes deres eget system er av bedre kvalitet enn standard rundkontakt.

 

Har faktisk ikke knotet meg til å høre med seatronic. Har hatt nok med å sende forespørsler hit og dit i forhold til seilinntak til masta..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...