Jump to content

Prosjekt Johnson krysser

Banarne

Recommended Posts

Fått av presenning og tatt ei lita økt idag også.. Klarte jaggu å ta noen bilder også for en gangs skyld.. ikke vanskelig å se problemet med klinkene.. Har prøvd å banke litt på de,enten er jeg tonedøv eller så er det tilnærmet "frisk" lyd i de.. Men utifra utseende på klinken så er det nok øra mine det er noe alvorlig galt med :worry:

20130326_135058.jpg20130326_135052.jpg

tok ut skroggjennomføringen også,denne har stått der siden 1981.. Mutteren løste seg opp når jeg tok i den,gjennomføringen var like frisk,skiva som ligger ved siden av var også råtten og det samme med krana.20130326_131605.jpg

Og noen bilder av båten....

20130326_121717.jpg

20130326_121731.jpg

20130326_125100.jpg

Jeg er fryktelig dårlig til å rydde før jeg tar bilder... 20130326_130001.jpg

20130326_141423.jpg

20130326_162754.jpg

Med opplagskalesje... Holder vel det meste av vann ute håper jeg.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

• 2 uker senere...

Er det noe galt med klinkene dine da? De er av kobber vet du, og da blir det misfargede og stygge, men dette er kobberets måte å beskytte seg selv på. Kobberklink fra 1981 er også relativt nytt. Hadde båten vært fra 50 tallet hadde saken vært annerledes.

Om de faktisk skulle være dårlige skyldes dette nesten helt sikkert elektronisk tæreing.
Tæringen kan man bli kvitt om man setter inn en ektra hovedstrømsbryter som kobler til akslingen + noe andre greier, kanskje sjekke for deg om det er interessant. Ved å skru av denne bryteren når båten ligger i ro stopper all tæring.

• 7 måneder senere...

Her har det gått med sirups fart de siste månedene :sad: Dårlig samvittighet hver eneste dag for den stakkars båten som ikke får nok kjærlighet.. Men nå er det bare å brette opp ermer og sette i gang igjen vel,fått tak i en dieselvarmer på jobben,ga bort Ardicen til et BP medlem som trengte delevarmer.Og en campingvogn av nyere dato ( -12 eller sånn ca.. ) skal få donere alt av brukbart stæsj til båten :thumbsup: Kommer sterkere tilbake med bilder når ting begynner å skje igjen :yesnod:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...