Jump to content

Båtliv i Troms


chrisrik

Recommended Posts

har overspenningsvern og bærbar på batteri nå ;-)

men tordenværet gikk kjapt forbi her.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

har overspenningsvern og bærbar på batteri nå ;-)

men tordenværet gikk kjapt forbi her.

Sitter med orkesterplass nå! Et gopro-kamera som filmer i 100fps står på rekkverket. Blir artig å se hva det fanger. Er noen skikkelige drønn :-)

 

Her er det batteri og 3g som gjelder nå hehe

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Vi er vel flere fra Troms her på baatplassen, det er bare ikke alle som er så ofte og kikker. Og enda færre som har vennet seg til si det man tenker, i offentlige fora.

 

Forøvrig er jeg oftere her og leser enn på FB.

 

Baatplassen fungerer forresten utmerket på mobilen, til tross for min lille skjerm på 3,7 tommer.

 

-Alf Inge

Link to post
Share on other sites

Våger meg frampå med en etterlysning:

 

Jeg fikk altså stjålet min Buster Magnum fra marinaen på Skattøra i Tromsø engang mellom 6. og 16 juli. Båten er fra 2005, lys grå og noe slitt kalesje, 150 HK Yamaha, og har registreringsnummer XAN097, godt synlig midtskips på sidene av båten. Veldig takknemlig for tips om noen skulle komme over den. Tlf. 90992042..

Redigert av Boreios (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Irriterende at båter og annen eiendom ikke får være i fred. Håper den kommer til rette snarest! Jeg skal holde et våkent øye her ute i Kaldfjord og på yttersida Kvaløya.

 

Da var min båt sjøsatt i ettermiddag. Begge girene virket som de skulle på prøveturen ut Kaldfjorden, rundt Fiskeøya. Der ute var det forresten blikkstille sjø, men inne i bunnen av Kaldfjord nokså frisk bris. Merkelig dette med mikroklima....

 

Neste punkt er å installere VHF-en. Tok en kjapp analyse av antennesystemet her hjemme, SWR ligger så å si på bunn, men endres nok litt (kanskje) når antenna er festet fritt på røret på ripa (rød kurve, SWR ca. 1,2).

Link to post
Share on other sites

Skal se etter deg. Er sikkert utpå søndag en eller annen plass i distriktet ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg skal ta med VHF-en og ordne med en provisorisk plassering i salongen, men med antenna koblet opp på skikkelig vis. Prøv å kalle på LL2382 (men tviler om rekkevidden er god nok til Bjarkøy...) Vi burde hatt et "stevnemøte" en gang. Stevn mot stevn, nær sagt. Ute ved Musvær eller noe, det er bra ankringsplass på innersida i Sandvika eller Rekvika (?). Med blodfersk fisk til mat og øl... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Drar til Tranøy igjen. Denne helga er det Tranøydagene og det bruker å være skikkelig koselig. Kommer ikke inn i lagunen på fjære med den teite finnkjølen og floa passer dårlig så vil vil dra ut på fredag kveld/natt og ankre opp utenfor lagunen for å dra inn lørdags morgen.

 

Har jeg et valg blir neste båt langkjølet.

Link to post
Share on other sites

Er det ikke flere Tranøy i distriktet tro ?

 

Jeg pleier å lytte på 16 og L1 men kan ikke si noe enda (lovlig iallefall) ;-)

Mere trafikk på L2 ?

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Er det noe info om hva som skjer på Tranøydagene? Er jo bare 5 min unna meg... :)

 

teerex; L2 er vel kalling for fritidsbåter, så sånnsett bedre å lytte på - enig der hehe. Har tatt sertifikatet, men VHF er ikke registrert enda - så er også veldig beskjeden på å prate på "nettet" :yesnod:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

De selger kaffe og litt mat, i alle fall har de gjort det de andre årene. Rimfrost skal holde en forestilling som heter nøkkelen. Ellers vet jeg lite, helt umulig å finne noe om det på nett. Men det bruker å være en koselig greie. Det er jo unektelig et idyllisk sted. Man drømmer seg rimelig fort bort der ute.

Link to post
Share on other sites

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Våger meg frampå med en etterlysning:

 

Jeg fikk altså stjålet min Buster Magnum fra marinaen på Skattøra i Tromsø engang mellom 6. og 16 juli. Båten er fra 2005, lys grå og noe slitt kalesje, 150 HK Yamaha, og har registreringsnummer XAN097, godt synlig midtskips på sidene av båten. Veldig takknemlig for tips om noen skulle komme over den. Tlf. 90992042..

 

Da er båten funnet og bragt hjem og LÅST fast i brygga, denne gang. Den dukket opp på utsiden av Karlsøy, på en øde del av øya, der lå den fortøyd. En del skader og ting som savnes, men det får jeg ta med forsikringsselskapet.

Link to post
Share on other sites

 

Hvordan fikk du rede på hvor den var, om dette ikke er fortrolig informasjon?

 

Det var folk på øya som hadde observert båten siden mandag. Og når den fortsatt lå der torsdag, så tipset de politiet, og politiet meg.

 

Tror forøvig befolkninga på selve Karlsøya skal få gå fri, men hvis vi holder oss til Karlsøy kommune så TROR jeg vi er nær. Finnes visstnok en del "spesialister" på disse båtene der.

 

På turen har de raidet mange båter på jakt etter mer drivstoff enn de ca. 100 literne jeg hadde på tanken. Båten var "full" av løse bensintanker og -kanner, selvsagt tomme alle sammen.

 

Plasseringa ved Karlsøy minnet litt om at den skulle gjemmes bort. Lå i ei lite traffikkert vik, ganske nær land. Men de hadde nå hatt sånn passe vett til å fortøye den skikkelig.

 

Forøvrig litt ergelig at jeg registrerte båten i mars, og satte på nummerskiltene for 3-4 uker siden, bare for nå å finne at de hadde fjernet skiltene med strålskrape eller liknende. Og da følger lakken med. Litt ironisk at registrerte båter kan risikere større skader ved tyveri enn ikke-registrerte...

Redigert av Boreios (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...