Jump to content

Båtliv i Troms


chrisrik

Recommended Posts

God jul folkens! Trivelig!

 

Etter flere uker uten bil, større skrubbsår og en forslått hæl etter litt for mange sykkelturer på jobb med sommerdekk klinka jeg til med julegave til meg selv - Land cruiser 2011 med automat. Nå er jeg virkelig klar for å kjøre båten dit den skal!

Ryktes om mulig tidlig sesongstart! Vi krysser fingrene for det.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med trekkvogn, er det noe ala denne?

Jeg (Jeep) og en kompis parkerer som vil vil :giggle: (gammelt bilde, jeg har hvite skilt nå da).

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hehe, områdene utenfor Tromsø og for den del I Tromsø/sundet leverer jo godt med kveite for tiden - Det jeg var mest spent på var egentlig hvor dypt, ikke nødvendigvis hvor - ordla meg kanskje litt vel direkte :-)

 

Grunnen til at jeg er interessert i dybden er for at kveita nå på vinterstid ikke nødvendigvis er der den trives i sommerhalvåret.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Det er visstnok bare bra med båten så langt, men enda noen stormer man skal i gjennom. Heldigvis blir det lysere og dermed færre stormer framover. Når været er i godlune skal jeg innom båten igjen for en mer grundig status.

 

Trist med de båtene i Eidkjosen! Og jeg som fikk tilbud om plass der for et par år siden. Kunne ha gått riktig galt om båten var der.

 

Men som antydet, jeg tar ikke noe på forskudd - det kan jo skje noe enda. To måneder til påske, og mer stabilt vær.

 

Nå er jeg på jakt etter egnet vinteropplag på land for neste sesong. Både pga. vær og også fordi leie av båtplassen er blitt så himmelsk høy fra i høst.

Link to post
Share on other sites

Greit med landbåt i stormen, men storpresenningen tok Ole med seg allikevel.

 

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Vel jeg får ta hull på byllen denne sesongen ☺ Har foLK tatt ut båtene sine? Nå skriver vi straks mai og da kan findagene virkelig slå til. Vi har forsåvidt allerede hatt noen dager, uten at aktiviteten på sjøen har tatt helt av, av den grunn.

 

Jeg var på oppdrag i Alta med min her for noen uker siden. Hadde utrolig flaks med været, kun ei natt med litt sjø og litt regn siste dagen - ellers så og sI flatt hav i en morsom fjord!

 

Værmeldingen til helga ser ikke så aller værst ut. Klinker det til, blir årets første tur i Troms iverksatt. Sørover til Dyrøya. Vurderer å ta returen søndag via yttersiden av Senja - men det er veldig væravhengig.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Satser på sesongstart 15. mai. Da må iallefall sommeren være kommet  :saint:

Det var den iallefall i 2010 med rekordvarme 17. mai-helga.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Har du en video å by på fra Alta, Christian?

 

Vi er vel alle på hugget til å ta båtlivet fatt i denne tida, men som teerex sier så er nok mai mer å stole på, værmessig.  Får håpe at båten er OK etter vinterdvalen.

 

Antar at forbruksbatteriet må oppgraderes og utvides litt denne sesongen.  Tar sikte på et par hundre Ah kapasitet (to batterier i en bank).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...