PCP Startet 6.Januar.2013 Del på Facebook Startet 6.Januar.2013 Hei, Har en VP 2002 i min seilbåt. Når eg skal starte den, må eg trekke ut i stop hendlen, skru starteren på og deretter trykke stop hendlen langsomt inn og motoren starter. Er dette vanligt eller må eg til å tenke på motor renovering? Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Stopphendelen fungerer også som kaldstart, så dette er i utgangspunktet ganske normalt. Men min motor starter greit også uten å trekke ut hendelen. Litt mer utførlig beskrivelse her: https://baatplassen.no/i/topic/81738-kaldstart-volvo-penta-2002/ Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Som Euklid sier, er dette normal kaldstart-prosedyre på disse motorene. Jeg har en 2003T og det er det samme der når det er kaldt ute. Om sommeren, slipper jeg bruke denne fremgangsmetoden. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
snorken Svart 7.Januar.2013 Del på Facebook Svart 7.Januar.2013 Så ved å løsne rørene på dysene så kan man kontrollere om kaldstarten virker? Man vet jo ikke om innsprøytingen skjer ved å dra ut stopphendelen eller når den skyves inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.