Jump to content

Hvilken skal jeg velge av Garmin 720S og Standard Horizon CPF300i

Garf73

Recommended Posts

Har ikke erfaring med standard horizon kartplottere, men er veldig fornøyd med garmin. Garmin selger vel langt flere kartplottere enn standard horizon? Og det kan vel være det er en grunn til det.

Også kommer det litt an på om du foretrekker C-MAP eller Bluechart.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Har Garmin 720s. Den er eg meget fornøgd med.. anbefales på det sterkeste. Har jobba som montør av maritim elektronikk noken år, erfaringsmessig har det vert lite tull med garminmaskinene. standard horizon har eg lite kjennskap til, men har trykka litt på dei, virker tungvindt å gå tilbake til fysisk knotter.

touchskjermen og menyene på garmin er logiske å forstå (har også vunne en del tester på det). skjermen fungerer i alt slags vær så lenge den ikkje blir montert heilt horoisontalt, da fylles ramma med vann og den trykker villt av seg selv:P Så det er vel ikkje vanskelig å gjette seg til kva eg hadde kjøpt?

Dette er svaret jeg fikk av Seatronic:

Hei og takk for henvendelsen

Beklager sent svar, men din e-post havnet av ukjent årsak i spamfilteret.

Begge plotterne har god skjerm, rask prosessor, godt ekkolodd og beteningsvennlig meny.

720S har touch funksjon, som de fleste liker godt, mens når det gjelder kartene vil jeg hevde at Standard plotteren har det beste kartsystemet (C-map).

Prioriteter du kartet ville jeg dermed gått for standard, mens dersom touch er viktig ville jeg gått for 720S.

Begge maskinnene snakker bra med GX2100.

721SX havner sannsynligvis på 11.490,-

Håper å høre fra deg.

Garmin har også en kjekk funksjon der plotteren (utifra fastsatte minimumverdier på dybde etc.) beregner rute til havner eller andre steder i kartet. Eg syntes bluechart kartene til garmin er helt topp, den har også noen 3D visninger over og under vannn, men dette blir bare tull i mine øyner :)

Du får deg nok uansett valg en god plotter.

Dette er svaret jeg fikk av Seatronic:

mens når det gjelder kartene vil jeg hevde at Standard plotteren har det beste kartsystemet (C-map)

Kommer muligens ann på hva man er vant til.

Har ett par Garmin plottere dog ikke 720s og en plotter som brukte Cmap.

Personlig liker jeg Bluchart betraktlig bedere enn Cmap.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Stikk innom en forhandler og kikk på begge modellene. Jeg har nå en 720s, men jeg har brukt plottere med C-map tidligere.

Uansett hvilken av disse to du velger, får du en bra plotter. Som nevnt av andre, så er 720 en utgående modell.

Dersom valget faller på Garmin, og budsjettet tillater dette, ville jeg ventet på 721. Denne har kraftigere prosessor som gir raskere zoom og panorering. I tillegg støtter den GLONASS, som gir hyppigere posisjonsoppdateringer.

Dette er gleden og forbannelsen av å kjøpe elektronikk. Det kommer stadig modeller som er bedre og raskere. Jeg ser at 721 ser ut til å koste det dobbelte av dagens tilbud på 720. Dette bør absolutt tas med i vurderingen. Stikk innom en forhandler og trykk litt på begge modellene. Det hele koker ned til smak og behag.

Edit:

Du har kanskje sett denne tråden?

Den omhandler erfaring med Garmin sine kombiplottere.

Redigert av kjeros (see edit history)

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...