javel Startet 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2013 (redigert) hei trenger innputt til hvordan dette bygges om hva kan jeg fjerne siden jeg har satt på ny dynamo med innebygget regulator lurte på sånn hurtigkobling på allt det elektriske til motor sånn som di bruker på bil noen som vet? instrumentene jeg har på styreposisjonen er: FV Temp,Turtall,voltmeter, drivstoffmåler og ferskvanntank måler her er den gamle dynamoen, den nye er koblet rett på batteriet med en batterivelger imellom litt bilder av det jeg hollder på med nå fått av toppen den skal inn til planning og sliping av ventiler blokka Redigert 14.Januar.2013 av javel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Hva med slike kontakter fra Biltema, fåes opp til 4 stifter og inntil 1,5mm2. Kan feks ha en dobbel og en trippel så har du vel dekket opp givere. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Dette skal bli stilig og følge med på !! Stå på Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Hva vil du egentlig med en slik hurtigkopling? Har du tenkt å ta motoren ut ofte? Jeg ville heller ha trekt nye kabler direkte fra givere til instrumentpanel. Så slipper du et ekstra kontaktpunkt der det kan bli irr og dårlig kontakt på veien. Det er uansett ikke mange ledninger vi snakker om på en såpass enkel motor. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Woody Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Jeg satte opp en liten kobingsboks i nærheten av motoren. Trakk ledninger fra instrumentpanel og til boksen, med et par ekstra ledninger i tilfelle noe mere kommer til. Koblet så alle ledningene fra motoren inn på de respektive klemmene til instrumentene i boksen. Batterikablene går selvfølgelig utenom boksen direkte fra starter til batteri. Blir det trøbbel med en ledning trenger du ikke dra kabel hele veien opp til instrumentene. Bare et forslag. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Dinamo Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Desse hurtigkoblingane, meiner ogso eg at det er berre ein plass ekstra til å samla irr. Eg ville langt heller gått for ein koblingsboks med rekkeklemmer i, om du skal ha muligheten for samla fråkobling. Men merking av ledningane, kva dei går til er VELDIG viktig. Magne Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 17.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 noen her som har forslag til best måte og lydisolere på? eks: kasse runft motor eller isolere alt?????hva er best Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Det kommer litt an på hvordan motorrommet ditt ser ut, om du bør bygge kasse rundt. Hvis du har plass så kan en kasse eller lage ett nytt skott rundt motoren hjelpe ganske bra på resonans(som bygger seg opp i volum). Som vi snakket om på chatten i går så er disse ganske kjekke. Den har en Bitumen(tung gummi) i midten som demper veldig bra de aller laveste tonene(blandt annet mørke lyder som kommer fra motor). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.