Vetle Børresen Startet 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Januar.2013 Hei båtfolk! Nå er det snart syv år siden vi startet båtbladet Båtens Verden - og i år ønsker vi å "fornye" bladet - med ny logo, forbedret innhold og nytt design. Vi vil at Båtens Verden skal bli et båtblad for båtfolket - og for å få til det trenger vi hjelp og innspill. Det store spørsmålet er selvfølgelig hva du ønsker å lese om - og om det er andre elementer som spiller inn for valg av blad (pris, forside, design, størrelse etc.). Spill gjerne inn dine synspunkter her eller på epost! Vi er fortsatt en liten redaksjon - stort sett samme som i oppstarten - og derfor ønsker vi også å få med noen båtfolk på laget som kan bidra - enten det er med et bilde fra turen, en turrapport, en fast spalte, som journalist og liknende. Min epost er vetle@b-v.no På forhånd mange takk :-) Hilsen Vetle Børresen og Båtens Verden Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 (redigert) Hei, og velkommen på forumet, Vetle ! Det var veldig hyggelig ! Jeg må først si at bladene du har levert til nå, har vært de beste båtmagasinene jeg har lest til dags dato ! Well done, du er dyktig ! Leser gjerne mere bruktbåt-tester, da ikke alle har anledning til å kjøpe nytt. Alle type båter. Du vil nok få mange e-mail fra folk her inne som ønsker å være med å bidra.. Lykke til videre ! Redigert 15.Januar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Hei. Flott tiltak. Har ikke vært medlem i forumet veldig lenge selv, men fant raskt ut at her er det mye kunnskap gjemt bak mange tråder, så i så måte er dette et nytt "båtblad" for meg. Her kan du både spørre, dele og diskutere. Og aktiviteten er stor. I flere båtblader har jeg ofte synes at båt prosjekter, oppgraderinger, vedlikehold osv. har fått litt lite omtale eller at artiklene har litt lite detaljer. Og det skulle jeg gjerne hatt mer av. Lykke til Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Worry II Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 (redigert) Her er en tråd fra i fjor som gir noen svar på hva folk her inne ønsker å lese om, Vetle: https://baatplassen.no/i/topic/95595-hva-vil-du-lese-om-i-baatmagasiner/ Redigert 15.Januar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 (redigert) Har ikke så mange tips å komme med, Vetle, da min interesse stort sett går på seilbåt. Jeg traff dere imidlertid ta dere første gang stod på båtmessa (Lillestrøm) som pur unge karer og viste frem det da enkele produktet. Henger fremdeles med som abonnent og er svært imponert over utviklingen. Redigert 15.Januar.2013 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ut på tur Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Nå har ikke jeg lest dette bladet, men av de båtblader jeg har lest, synes jeg det er for mye annonsering og fokus på nye båter. Jeg ønsker meg mer DIY prosjekter, forbedringstips etc. Som selvfølgelig følger året og typisk sesongarbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Vetle Børresen Svart 15.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, Worry II og Fargo Lillehamme - det gir motivasjon til å fortsette arbeidet mot de store :-) Mer bruktbåt er notert - det og både teste brukte båter, komme med forslag til gode kjøp osv. er vel så interessant som å lese om nye båter - siden de fleste kjøper og har brukt båt - som "Ut på tur" påpeker. Det å fokusere på båtlivets gleder, komme med tips til hvordan båtlivet kan bli bedre, havnetips osv. er også noe vi vil sette høyt på agendaen fremover. Tråden du linket til, Worry II, var kjempeflott - den skal vi bruke videre. Jeg tror slike tråder er nyttige for å kunne utvikle et båtblad i riktig retning, og håper på å kunne bruke baatplassen-forumet mer aktivt fremover. Det er som du skriver, Captain1911, det ligger mange gode tips og triks i trådene her på forumet. Mange hadde fortjent spalteplass - uten tvil! Tusen takk for alle innspill så langt :-) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Bruktbåttester Reportasjer om båtliv, liv i havner og på øyer. Langturreportasjer Ikke 10 daycruisertester i hvert blad Er abonnent og synes bladet er meget bra:-) Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Hei og velkommen til baatplassen. Som flere har vert inne på, er brukbåttester det mest interessante for meg også. Noe som ellers er en mangel ved de fleste båtblader er reportasjer fra andre deler av landet enn indre Oslofjord. Vi har en fantastisk skjærgård rundt hele kysten. Jeg vil ellers takke for et supert blad. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
svebe Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Jepp - bruktbåttester. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Kjenner lite til bladet Båtens Verden, i dag var faktisk første gang jeg la merke til bladet på Narvesen. Forsiden må jeg si var veldig lik de andre båtbladene, og jeg gikk tomhendt ut. Det jeg savner i et båtblad, er reportasjer / tester av typiske bruksbåter og rimelige dagsturbåter. Det er svært lite å finne av tester og erfaringer om slike båter, både i båtblader og på nett. Trenden er vel at folk nedprioriterer store dyre båter, og ønsker mindre, rimeligere båter som er enkle å vedlikeholde. Mange av båtene som testes i f.eks. Båtmagasinet blir det vel neppe solgt mer enn en håndfull av, og er derfor lite interessante for den vanlige båtmann. Ta f.eks. en båt som Øien 530. Selger i bøtter og spann, og konkurrentene kopierer nå båten. Har aldri sett noe test av denne båten. Mens det finnes flere av svenske og finske båter. Hadde vært veldig greit å lese en sammenlikningstest av f.eks. Øien 530, nye Øien 620, Hansvik 18, Rana 540, Hansvik 550 Proff, Sting 535, Hobby 540, Vest 580 m.fl. Kommer stadig nyheter i denne bruksklassen. Selv om dette er storselgere, og båter som blir brukt langs hele kysten i langt flere timer pr år enn solskinnsbåter med hvit skai, er det vel for "traust" for bortskjemte båtjournalister(?) Som ofte baserer seg på tester i Sverige (søsterblad). Og det er ikke vanskelig å lage action av en slik test, legg den til hummerfisket i oktober / november i stiv kuling i ytre skjærgård, så får både båt og journalister kjørt seg! For ikke å snakke om bra foto-muligheter! Det er under skikkelige utfordrende forhold en båts bruksegenskaper viser seg. En annen sammenlikningstest av båter som virkelig hadde fortjent det etter lang og tro tjeneste, og fortsatt godt salg, er f.eks. Rana 530, Hansvik 18 HT, etc. Kommer Yamarin med en ny modell, springer journalistene beina av seg for å teste... Blir det servert mer champagne og kaviar her enn i Rørvik og Hemnesberget? Mine ønsker er mer av tester som nevnt over, bruktbåttester er bra, motortester alltid interessant, nytt utstyr, reportasjer om båtbruk og sjømannsskap. Og kan gjerne være opptatt av norske produsenter, og utviklingen hos disse. Gjerne også oversikt over salgsantall av båter og motorer i Norge hvert kalenderår. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Jepp, istemmer!! Og ikke feil å bidra til at gode norskproduserte båter som gjør nytta og bygges etter velprøvde metoder kan selge godt, gjerne enda bedre. Litt billigere metervare eller god kvalitet som kan forsvare prisen.. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Mange gode innspill som jeg ville satt pris i et båtblad i svarene i tråden her :-) Jeg leser endel motorblader bil/mc/båt, noe som bil/mc bladene ofte har med er garasjerunder/spalter. Hva med (trenger ikke være stort) "naustnytt" hvor folk med spennende prosjekter profileres litt, folk får innsikt i endel av de fantastiske prosjekter som er rundt i landet. Det finnes selvsagt ikke mange som "svaap" eller mahognybygg i Fredrikstad, men når man ser i prosjekttrådene her er det mange som sysler med spennende småprosjekter.... Det trenger ikke være et prosjekt fra a til å, men en liten rapport om hva som skjer denne vinteren og kanskje litt om tidligere prosjekter (hvis det finnes)... Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
-morten- Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Hei. Flott tiltak. Har ikke vært medlem i forumet veldig lenge selv, men fant raskt ut at her er det mye kunnskap gjemt bak mange tråder, så i så måte er dette et nytt "båtblad" for meg.Her kan du både spørre, dele og diskutere. Og aktiviteten er stor. I flere båtblader har jeg ofte synes at båt prosjekter, oppgraderinger, vedlikehold osv. har fått litt lite omtale eller at artiklene har litt lite detaljer. Og det skulle jeg gjerne hatt mer av. Lykke til Jeg har lest BM siden jeg var 11 år og der har det vært en mengde artikkler om vedlikehold og oppgraderinger! Det å tilfredstille alle båtkunder er nok vanskelig fordi noen er veldig teknisk optatt og kansje vil lese om slike ting.. andre er kansje ikke interessert i lange prosjekttråder og detaljer om båtbygging.. Så har du jo forskjellig typer båtkonstruksjoner. stål/alu trebåter glassfiberbåter seilbåter og trawler.. Det er veldig vidt spekter og utrolig mye man kan skrive om i et båtblad.. Personlig setter jeg pris på reiseskildringer råd og tips om tekniske instalasjoner bruktbåttester nybåttester av båter som menigmann har råd til. for meg er det lite interessant å lese om 80fots jappebåter eller spesialbåter som ikke en gang taes inn til landet vårt. Tester av bruksutstyr som gjør båtlivet enklere og lettere er bestandig interessant Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Folk I Båt Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 (redigert) Er ingen storkonsument av båtblader. Årsaken er nok at mye av det som presenteres i disse bladene er svært distansert fra hva en båtinteressert mann oppi nord forholder seg til innen båter og båtliv. Men med båteiende familie i indre Oslofjord skjønner jeg jo at man lever i forskjellige verdener. Så de bladene som eksisterer har helt sikkert sitt marked. Noe jeg er nysgjerrig på er disse som driver med trollingfiske. Det virker som dette er folk som driver med mye pussig og innvikla utstyr. Hadde vært morsomt å fått lest en reportasje der en som driver med trolling, og har en grundige utrusta båt, presenterer og forklarer hva de egentlig driver med. Man kan selvfølgelig stave seg gjennom et eller annet amerikansk blad, men jeg vil helst se hvordan dette foregår under norske forhold. Redigert 16.Januar.2013 av busterx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Jeg var storkjøper av motorbåtblader tidligere. Har en nesten komplett serie med Båtmagasin som det tittes i rett som det er. Baatplassen gir meg det siste av det siste. Jeg roser alle her for gode oppdateringer. Nå har jeg bestillt Båtens verden igjen etter at jeg lot det gå ut i fjor. Som pensjonist må man prioritere. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Zitt Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Nå vet ikke jeg om Båtens Verden har kryssord eller quiz side, men kanskje det er interesse for det. Jeg mener at et båtrelatert kryssord i et båtblad hører med, jeg kan lage. Hvis det er interessant, gi en lyd! Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 (redigert) Distribueres dette bladet over hele landet? Kan ikke huske å ha sett det noe sted. Masse stoff om prosjekter, er alltid interessant. Trebåtstoff må være med. Generelt, båttester av båter folk har råd til. Redigert 17.Januar.2013 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Sitrin Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Tur forslag og havneforslag (spesielkt uthavner). Bruktbåttester Praktisk å nyttige løsninger og utstyr. Og noe med humor (morsomme historier) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Dorsken Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Det jeg leser flittigst på Båtplassen er prosjekttråder hvor folk pusser opp, renoverer og bygger om båtene sine. Det er veldig lærerikt og mange gode tips en kan plukke opp av slikt. Og jeg skulle vel tro at det er av BPs mest besøkte tråder. Av de mest populære prosjekttrådene her nok vært: Walters "Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke" https://baatplassen.no/i/topic/40375-prosjekt-bygge-kombisjark-ut-av-en-gammel-23-plastsnekke/ Anders Haaby's "Bilder i fra Haaby's båtpuss og sørvis på Eber x2" https://baatplassen.no/i/index.php/topic/52562-bilder-i-fra-haabys-baatpuss-og-soervis-paa-eber-x2/ Svaap's "Oppbyggingen av seilskøyta Svaap" https://baatplassen.no/i/topic/63666-prosjekt-oppbyggingen-av-seilskoeyta-svaap/ En drømmeartikkel hadde nok vært et intervju og presentasjon av Walter og hans prosjekt Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Marwin Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 (redigert) Har samtlige nr. av Båtmagasinet. Det var mye mere bruktbåttester der tidligere, noe som gjør at jeg stadig blar rilbake i gamle nr. Har nettopp blitt abbonent på bladet til Vetle, og er imponert! Henger meg på i koret som ønsker flere tester av båter opp til 27 fot. Gjerne eldre båter, for de er billige og ofte sterkere bygd. Redigert 17.Januar.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SoBo Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Meget bra båtblad dette Bruktbåttester gjerne litt over 27 fot også. Tekniske tips/råd, service og gjør det selv artikler er artig fore oss "hobbysnekkere" Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ezach Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Foreslår en nettbrettutgave, så abonnentene kan velge mellom papir- og digitalversjon. Her får abonnentene også tilgang til alle tidligere utgivelser, slik at vi kan ha hele arkivet med oss på holmetur! :) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Ikke dumt forslag det derre :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sitrin Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Da har jeg også bestilt et abonnemet. Skal bli spennde å se (kanskje jeg kutter noen andre bladene) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.