Jump to content

narjokken

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en hytte med naust i kjelleren. Skal lage meg et opptrekk til båt, men ville gjerne ha fått noen forslag/innvendinger angående dette. Har tenkt på jernbaneskinner eller båtopplagsvogn med 4 hjul.
Vil gjøre dette enklest mulig, men samtidig at dette ikke går på bekostning av det blir mye arbeid hver gang båten skal på land.

Om noen har forslag til hvordan jeg kan lage meg kaiplass/båtplass så tar jeg gjerne i mot dette også :smiley:
Hytten ligger åpent til og er utsatt for mye bølger som kommer rett i mot hytten. Kaien som har vært der er rast ut.

100_0296.jpg

Eldre kai som er rast ut. Legg merke til at det er langgrunt :sad:
moottorivene-viksund-415616_b_5317db1f8a

Båten som skal inn i naustet. Ca 280 kg. med motor
6609000.jpg
Båtvogn i fra Tysse. Planen var å sette på en sjakkel i stedet for hengerfestetilkoblingen og dra vognen inn med en elektrisk vinsj.
Eventuelt dra i fra en vaier som går mellom denne sjakkelen og opp til feste for vinsj.

wp_000048x_edited-1.jpg

Hvis innlegging av bilde har gått bra, så ser du her et eksempel på båtopptrekk. Elementene som du ser langs alle veier, er kjøpt hos Mesta, 5 stk i dette tilfellet (2 i lengden og en ble delt og brukt for å holde avstanden). Prisen husker jeg ikke, men det var ikke mange kronene for stykket. Avstanden ble avpasset hjulavstanden på trallen. Det gikk fort å skru det hele sammen.

Alt spørs hvor mye penger du vil legge i det å lage opptrekk/kai.

Den kaien som er der er et glimrende grunnlag for å lage ny kai.

Båtopptrekk kan du støpe en plate ut i sjøen, så blir det en lek å ta båten opp/ ut..

Nå vi bygget kaien/båtopptrekket hjemme murte vi steinblokker med gravemaskin så langt opp vi kom, så ble det støpt mur oppå der igjen til vi var i rett høyde..

Hvis du vil så kan eg se om eg husker å knipse noen bilder av hvordan vi har gjort det :wink:

Hvor i landet er dette? så ut som en idyllisk plass :smiley:

Mvh

Anders_K

Prosjekt Halco

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...