opus Startet 1.Februar.2013 Del på Facebook Startet 1.Februar.2013 Ved kjøp at båtutstyr i Sverige, tilsendt hytteadresse. To forskjellige pakker, tilsendt og faktura i mitt navn, begge er hver for seg under 6000kr på egen regning. Jeg kan selvfølgelig ta med èn pakke hjem, men kan dama ta med min andre pakke som "sin kvote", selv om regning med beløpet står i mitt navn ? Utstyret henger ikke sammen på noen måte, separate ting. Og blir borte over 24timer. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Jeg tror ikke at det skulle by på problemer. Men formelt så er det nok feil i og med at du står som eier av begge. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Blir du stoppet må du fremvise kvittering, og da står begge i ditt navn. Da er du rettmessig eier av produktene, og det blir du som blir tatt for å innføre for mye. Hvis utstyret "naturlig" hører sammen, kan det bli regnet som EN innførsel selv om du har det i to forskjellige navn. Vet det har vært noen saker med folk som har hentet byggematerialer på to forskjellige faktura/kvitteringer, men siden det skal til samme bygget fikk de smell. Hvis du ikke allerede har handlet, hvorfor ikke gjøre det både lovlig og enkelt med en gang. Er jo bare å kjøpe på "eksport", betale norsk mva og få tilbake svensk. Regnestykket går i null og du kan ta med så mye du vil med god samvittighet. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sydvesten Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Om du og damen har samme felles adresse så bør dette gå bra, hvis ikke så må du på annen måte sannsynliggjøre at dere er sammen om dette innkjøpet..Er dere smidd i hymnens lenker, så er jo saken ren plankekjøring. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
BårdK Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Jeg bodde et år i USA og kjøpte diverse gitarutstyr og annet som er gode kjøp der borte. Hørte med tollmyndighetene om jeg kunne bruke familiens kvoter på "våre" ting og fikk et uoffisielt svar om det neppe ville by på problemer når vi ankom Gardermoen. Spurte også om jeg burde gå på rødt, for sikkerhets skyld, noe de mente ikke var nødvendig. Tollvesenet er nok opptatt av større fisker enn som så. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 Hvis adressen din er i Norge og du skal ha det tilsendt så fortoller vel Posten alle pakker over 200-300 kroner så det er ikke noe særlig lønnsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.