Jump to content

Hvem bytter motor og drev på eldre Windy i Osloområdet?


mazeking

Recommended Posts

Hei,

 

Har en Windy 24 HC (´78-model)l der motor har skjært seg. (Masse vann i motor og den er helt stuck.)

Båten har en Volvo Penta V8 er på ca 200 HK. Det er også volvo penta drev på båten som jeg også hadde vann problemer med sist sommer. (Hvit olje).

 

Planen er nå å få bytta drev og motor på båten. Jeg trenger derfor noen som kan få tak i en nyoverhalt motor eller annet og et drev og få satt alt dette inn i båten.Er det noen i Oslo man med trygghet kan sette bort en slik jobb til? Jeg har hverken tid eller kunnskap til å begi meg inn på en slik jobb selv.

 

Hva har dere av anbefalinger her på verksteder ærede forummedlemmer? Budsjettet mitt ligger på mellom 40-60 tusen.

 

 

Link to post
Share on other sites

En kompis driver eget firma. Og vi har eget verksted. Så kan jo hende han/vi kan ta på oss den jobben.. Du får nesten ringe han å høre selv, og hilse fra Mikkel.

Man får vel ikke så "ny" motor for den summen du har i budsjettet, men man finner vel noen greie tilsvarende som du har. Det beste ville jo vært en ferskvannskjølt en. En brukt som har gått i saltvann siste 20 åra er det jo bare et tidspørsmål før ryker igjen..

Drevet er det jo bare å pakke om, det er jo mye billigere enn å kjøpe et "nytt". Før eller siden så går simringene i drevet og man får vann inn. Kan få pakket det om for, tja, 5000kr.. Et brukt et koster jo for 10-15 tusen. Og da vet man jo ikke hvor lenge det går heller før simringene går :) Har akkurat pakket om mitt eget 290 drev. Kurant jobb og ble jo krutte godt igjen. Hadde kritt hvit olje i høst.

 

Bare noen tanker fra min side. Ikke er jeg båtmekaniker eller noe, men har nå litt greie på motor og slikt!

 

Ring Kim Andre / KR Motor på 97748340 og hør....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...