SoBo Svart 14.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober Da er Biancaen på land,konservert og pakket inn. Den nye sengedelen har hatt en tur i garasjen for å få plastret seg inn på alle kanter . Så har turen gått tilbake til båten hvor sengedelen har blitt støpt fast i innerliner. Videre skal det på et lag med topcoat. FF Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Oktober Link til dette innlegget Svart 14.Oktober Jeg synes fortsatt at du burde vært om bord hos meg @SoBo! 😁😁😁 Men det blir spennende å se fremdriften på den senga!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 18.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober Ikke allverdens har skjedd. Fått coatet sengeenden. Imens varmen stod på og coaten herdet tok jeg og pusset over propeller og ror. Var mye rur på skuta i år. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 18.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober Chilli Solbris skrev On 14.10.2025 at 22.51: Jeg synes fortsatt at du burde vært om bord hos meg @SoBo! 😁😁😁 Men det blir spennende å se fremdriften på den senga!!! Tar imot annsettelser etterhvert, er ikke så allverdens lenge til man er pensjponist. Det som startet som et sengeprosjekt vil nok utvikle seg. Følg med Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Oktober Link til dette innlegget Svart 19.Oktober Nå er jeg spent @SoBo!😁😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 24.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober Litt videre her. Fått rigget til platene som skal bli sengebunn. Her har jeg laget gjennomgående slisser, for bedre lufting av madrassen. Har også laget sengevanger. Disse er skrå skjært for å rette opp hellinga i senga. Legger også ved et bilde av stoff og materialvalg. Her er vanger og rammeverk på plass. Måtte ha muligheten til å komme til de gamle lukene. Senga blir 10cm høyere i beinenden og 3cm høyere i hodeenden. (Gjenstår litt finjustering på høydene her og der som man ser ) Her ser vi offwhite skai, Hasselnøtt møbelruskinn, teppe til dørk og amerikansk vaknøtt finer FF Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Oktober Link til dette innlegget Svart 24.Oktober Det blir spennende å se det ferdige resultatet! Er som vanlig ikke i tvil om at det blir et godt og vel gjennomtenkt og gjennomført prosjekt! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 25.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober Chilli Solbris skrev for 18 timer siden: Det blir spennende å se det ferdige resultatet! Er som vanlig ikke i tvil om at det blire t godt og vel gjennomtenkt og gjennomført prosjekt! Er spent sjøl jeg Er jo litt sånn at ting blir til underveis her, men prøver å få det så fornuftig som mulig Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 25.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober Litt videre i dag også. Fått limt, skrudd og boltet rammeverket. Platene er tilpasset. Nå mangler det å ta ut til lukene og skru fast sengebunn. Kanten rundt senga er også grov tilpasset. De skal trekkes med stoff 😊 FF Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Oktober Link til dette innlegget Svart 25.Oktober Som forventet!! Godt gjennomtenkt og godt gjennomført! Det blir vel skreddersøm på madrassen? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 26.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober Chilli Solbris skrev for 20 timer siden: Som forventet!! Godt gjennomtenkt og godt gjennomført! Det blir vel skreddersøm på madrassen? Tja Blir kanskje ikke skreddersøm på madrassen , men den må tilpasses og da også trekket som madrassen er inne i Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 26.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober Dagens økt: Tatt ut til luker i sengebunn og skrudd fast resten. Det har en stund vært en skjolde i den ene takplata. Mistenkte at det over lang tid har kommet noe fukt inn via takluka. Jada det hadde det, men det var ingen fukt i området der flekken var . Derimot rund takluka var det fukt Takluka må ut og noe finer byttes. Som man ser er selve fineren i takplata i topp stand. Blir nok brukt omigjen. Denne plata var det greit å få ut . Ligger under takplata rund luka, som man ser på bildet et par hopp opp. Fin mal uanz. Blir litt endring på takplategreien her etterhvert. FF Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Oktober Link til dette innlegget Svart 26.Oktober Da blir det Soboskreddersøm! Og sett på historikken er nok det den beste løsningen!😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Oktober Link til dette innlegget Svart 26.Oktober Når du først har tatt ned takplatene ville jeg ha isolert med Low-E isolasjon. Det gir en veldig god isolasjon mot både kulde, fuktighet og varme om sommeren! https://low-e.no/produkter/isolasjon/low-e-pr-rull-tykkelse-65-mm/ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 27.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Chilli Solbris skrev On 26.10.2025 at 17.48: Når du først har tatt ned takplatene ville jeg ha isolert med Low-R isolasjon. Det gir en veldig god isolasjon mot både kulde, fuktighet og varme om sommeren! https://low-e.no/produkter/isolasjon/low-e-pr-rull-tykkelse-65-mm/ Bra den der har jeg forstått. Brukt i campingvogn/bobil også. Blir nok ikke å isolere noe her, da det i utgangspunktet bare er den midtre takplata som skal ned. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 27.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Litt sånn stoff og stil i dag. Rundet hjørner og kantene på sengekanten. Limt på 5mm skumgummi og trekt med møbelruskinn. Ble å skjøte stoffet for å utnytte det mest mulig og litt for pynt Laget to "Franske" sømmer i vinklene . FF Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 28.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober Gjenbruk er vel inn i tia. I og med at takplata var i topp stand , ble den delt opp i deler på 24 cm. Dat ble syv stk. Da står vi tilbake med en platebit rundt takluka. Pussing ,trekking med skum og skai . Var innom båten en tur og tok noen mål på noe platebitet som skal være langsmed sengekanten. I tillegg ble sengebunn malt hvit. Her ser vi hvordan takplata var festet til underlaget. En for for plastpropp. ET lite triks dersom fineren er litt oppfliset i f,eks et hjørne. Her var det bare et lag igjen av fineren. Lynlim er perfekt til å lime inn småbiter og oppflisede partier. Slik blir takplatene seende ut. Skjult montering selvfølgelig. FF Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.