SoBo Svart 21.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2014 Takk for tilbakemeldingene karer Takk for tilbudet om lån av MIG sveiseapp. Anjuma. Kastet akkurat Mig`en ( har brukt opp to stk. i min karriere) Men til slikt arbeid skulle man hatt TIG sveiseutstyr. (litt vanskeligere å bruke) Ja nimba ble vel en pen løsning på dette slitasjeproblemet på SB hjørne der akterut dette ?? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 23.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Da har "arbeideren" her i verkstedet endelig fått en velfortjent juleferie Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dorsken Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Å, så da står frua for morgendagen? ... engang trell - alltid trell Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Dorsken Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Å, så da står frua for morgendagen? ... engang trell - alltid trell Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
SoBo Svart 23.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Å, så da står frua for morgendagen?... engang trell - alltid trell he he: så sant så sant, men i morgen er både trellen og frua gjester. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dorsken Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 Å, så da står frua for morgendagen? ... engang trell - alltid trell her i huset Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Dorsken Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 (redigert) Usjda - dobbelposting og trippel pga posting fra mobil Redigert 23.Desember.2014 av Dorsken (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
MaSa Svart 23.Desember.2014 Del på Facebook Svart 23.Desember.2014 God Jul og godt nytt år SoBo Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
SoBo Svart 31.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 (redigert) Designavdelingen maser og maser. Måtte til med noe syrefast "pynt" til et prosjekt som kommer opp. Ingredienser: 6mm syrefast plate, print som mal og dremel med diverse våpen. Ja pluss div. andre pusseremedier. Stål og mal: En begynnelse for å overføre logo til plata. Et stykke ute i prosessen. Så begynte arbeidet med å bli kvitt alla pusseriper, både nedi tekst spora og på plata. Mye pussing med div korning og vannsliping. (teksten er om lag 12cmm lang og 4 høy) Mer finpussing/ polering kommer det til å bli, før jeg kapper ut platebiten med tekst. FF... Redigert 31.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MaSa Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Utrolig, har du ikke tatt skikkelig romjulsferie i år altså:)Imponerende pågangsmot, ha en fin kveld og ett godt nyttår :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Zitt Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Utrolig flott effekt du får til, til og med blankt og fint nede i bokstavene! ps. Jeg skulle hatt en rotfylling. Er det bare å komme eller må jeg bestille time? Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Nok en gang, super fint av trollmannen. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 31.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Takk til dere alle Godt Nyttår, ikke finn på noe tull. Det skal jeg ta meg av Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 31.Desember.2014 Del på Facebook Svart 31.Desember.2014 Flate å fint det ble! Designsjefen får en stjerne i boka for den der Godt nytt år SoBo og takk for det gamle Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Puslet litt mer med dette syrefaste greiene. Har nå skåret "skiltet" ut av plata og laget en til bare i blanco utførelse. Kan røpe at planen for disse bitene er å bruke de i et nytt bordprosjekt. Slikt pusse polerings greier tar forresten ganske lang tid. blir liksom aldri helt fornøyd. Siste justering/tilpassing blir tatt før montering i bordplata og så kommer syrebeis og ny runde med polering. Her er platetykkelsen jobber med. Ved utkapping av platebiten greide jeg jo selvfølgelig å lage sår rett over R`en ved den graverte teksten. Var så alvorlig at jeg måtte legge en sveis nedi. Så pusse,pusse og polere. Ble heldigvis ikke synlig. En med og en med uten ??? Da gjenstår bare fire biter, som skal brukes i hjørnene på bordet. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Du bedre å blankt det blei da Hva er det du skal blinge opp egentlig? bleveldignyskjerrigakkuratnå.... Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Kjempe bra SoBo . Men du må væra tolmodig, er ikke mye som er kjedligere enn den pussssssinga........ Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
SoBo Svart 6.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 (redigert) Tålmodig tjaaa. Er moro å da. Følg med nå Maruma, så kommer snart svaret.( fordi om jeg egentlig har nevnt det) Har nå skaffet trevirke til et nytt bord som skal på plass på ved sittegruppa ute. Dette blir en gjette konk. om hvilke type tresort dette er. Her er planken ca 4 m lang og 35 cmm brei og en tomme tykk Slikt på nært hold. Opplining/skjæring for å få en rett kant å splitte etter Nyskåret ved på nært hold. Var kortreist for min del for å skaffe planken (Vestfold) Planken derimot er langreist?? Oppkappet i 10 cm brede bord, klar for avretter og høvel. Fasongen på bordet blir ca som risset på papplata her. FF... Redigert 6.Januar.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 6.Januar.2015 Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 Dette blir spennende SoBo! Har også lyst til å lage bord, har alt av verktøy for å få det til unntatt en høvelbenk..... kanskje det blir til neste vinter Tresort..... Gjetter vilt..... Or? Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 6.Januar.2015 Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 Ser ut som en edel tresort, men ikke teak. Kanskje mahogny, men selve strukturen kan minne om merbau, men vanskelig å se fargen uten overflatebehandling. Venter i spenning på svaret. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
dsm Svart 6.Januar.2015 Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 Dette blir flott, tipper det er akasietre ? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 6.Januar.2015 Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 Ligner litt på eik, men..... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 6.Januar.2015 Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 Redwood? Hva er forresten premien i konkurransen? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 Her var det mange gode forslag. Flere hint: Ikke Afrika, Asia eller Europa. Da er det vel ikke mange så tresorter å velge mellom ?? Premien i konkurransen er å få æren av å se ferdig produkt. (dersom det blir noe greie på det da ??) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dorsken Svart 6.Januar.2015 Del på Facebook Svart 6.Januar.2015 Er det merbau? Muligens ligget som legg mellom feks mellom stålplater eller annet fra øversjøisk import Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.