fernanda Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Dæven..... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Maruma Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Å skar'n si egentlig.... gleder meg virkelig til å se dette ferdig SoBo! Lurer på hva vi skulle gjort uten vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 20.Januar.2015 Del på Facebook Svart 20.Januar.2015 Enkelte påstår at en båt aldri er finere i virkeligheten enn bildene i en Finn.no-annonse! Jeg mener SoBo er i ferd med å gjøre slike påstander til skamme! Jeg synes vi snart må kunne forlange en "signingsferd" rundt norskekysten! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 22.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2015 Da går det affal mot slutten på bordets overside. Limt inn beslag. Startet på pussing og rubbing. Liming av beslag, Brukt polyuretanbasert masse. Kunne sikkert brukt epoxy men den er det ikke noe flex i. Tenkte slik at siden det er tre og stål sammen. Dette regner jeg med jobber forskjellig ved forskjellig temp. Derfor en fleksibel limmasse. Ikke så godt å se men noe "appelsin" og noe støv er det i lakken. For å bøte på dette har jeg vannslipt hele plata med 1200 korning. Så var det å begynne på den lange veien med å fjerne pussestriper og bygge glans. Brukte maskin, metallpussemiddel og rubbing. Her ser vi forskjellen og en hvis bedring. Dog en del igjen. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jakob T Svart 22.Januar.2015 Del på Facebook Svart 22.Januar.2015 Samme tresort som i Jaguaren,og samme lakkoverflate.Snasent Sitér dette innlegget Link to post
princess 2 Svart 22.Januar.2015 Del på Facebook Svart 22.Januar.2015 Du er rå flinke!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 22.Januar.2015 Del på Facebook Svart 22.Januar.2015 Appelsin er fyfy! Ser dybden i lakken der ja, dritfint blir det Hvor mange lag med lakk ble det til slutt? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 22.Januar.2015 Del på Facebook Svart 22.Januar.2015 Veldig flott SoBo :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
SoBo Svart 22.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2015 Takk for det dere , blir bra etter litt mer gnikking. Det ble 15 lag Maruma, men med såpass mye pussing mellom laga er det vanskelig å vite tykkelsen på lakken. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 25.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2015 Skål... Da er bordplata ferdig Har da hatt en runde på baksiden av bordet for å gjøre det "tett" Lagt på to lag epoxy (første noe tynnet) og to lag med to komp. lakk. Epoxy på. Så to lag lakk. Etter mange timer med maskinrubb og polering ser det slik ut. Har også satt igang med et nytt lite prosjekt etter å ha blitt inspirert av Maruma sitt høytalerprosjekt. Han har også gitt "go" for fortsettelse her. Lager en form for "lydplanke" som skal stå hel fremme ved vindskjermen, som det skal monteres høytalere i. Laget fasongen i papp og "hengt" det hele sammen med poly. og duk. Måtte også lage en utsparing for v.visker. Dette blir inn mot vindskjermen. Hele greia er ca 1,5m. Dette blir bakover i båten. det skal deles opp i "kammer" og støpes helt igjen med front. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 25.Januar.2015 Del på Facebook Svart 25.Januar.2015 Fy flate for et bord! Hæ! Blir like blank i øya her som bordet jeg, noe så vakkert! Håper du tar det innover deg SoBo at du er en kunstner oppi det hele her, og at du har den fulle rett til være KJEMPE stolt av mesterverket. Nå skal det bli gøy å se hvordan du løser stereo greiene, syns forøvrig det er veldig gøy at jeg er grunnen til at andre blir inspirert, toppers Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 26.Januar.2015 Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 De ansatte på Zitt's Shipyard tar bølgen for SoBo, nok en gang! Nå er vi spent på bordduken! Blir det symaskinjobb eller skal SoBo sette seg ned og hekle denne gangen? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 26.Januar.2015 Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Du er bare helt rå SoBo! På det «teibelet» der er det kun krystall og XO som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 26.Januar.2015 Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Hatten har jeg jo tatt av for lengst, men dette ble utrolig fint!!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
fernanda Svart 26.Januar.2015 Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Dæven!!!! Dette ble knall bra! Er meget imponert over arbeidet ditt SoBo Gleder meg til fortsettelsen Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
SoBo Svart 26.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Takk for hyggelige kommentarer dere. Vi her er godt fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jori Svart 27.Januar.2015 Del på Facebook Svart 27.Januar.2015 Sagt det før SoBo, du er en Trollmann på enkelte områder. Enorm kunnskap, utholdenhet og pågangsmot du viser gang på gang. Gratulerer med flott bord Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 Takk for det Jori. Kan være en prøvelse for tålmodigheten av og til ja. Jobbet litt mer på "front" høytalerløsnigen. Maruma måtte til og med ta veien fra Oslo, for å se at dette går rett for seg. (ikke helt sant, var vel noe småtteri med noen vinduer i en kalesje eller noe også) "Boxen" er støpt ferdig både utvendig og innvendig. MDF er også støpt inn i fronten der høyttalerne kommer. Det samme med fronten. Så er det limt på vatt innvendig. Så har jeg hatt på fugemasse rundt kanten og satt delene sammen. Måtte holdes der med tvinger. Til slutt er alt støpt sammen utvendig. Så blir det sparkling og pussing før finish. Med såpass stort volum trodde Maruma at det ville gå fint med 6*9 høyttalere. Dette har jeg liggende, så da blir det de som får jobbe her. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 28.Januar.2015 Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 Blir bra detta Glemte å spørre om hva slags 6x9 du hadde liggende..... mulig du sa det? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 (redigert) Med litt flaks, så kan det hende det blir bra Maruma Høyttalere ja.. hmm si det. Husker ikke Tror ikke det er noe kjent. Mulig disse Alpine ( SPC-69CR tror jeg de heter) som er i targaen, må inn her og de andre inn i targaen?? Redigert 28.Januar.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 30.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2015 Rettelse på høyttalerne Maruma. De heter Allpine SPC 69003 (tror jeg) Uansett, har "prøvemontert " koblingsterminaler på undersiden av høytalerboksen, Grovsparklet og testkjørt samme. Her ser vi at tingen er grovsparklet, høyttalere prøvemontert. Altså testkjøring av SoBose sound - planke på anlegget i kjellerstua. Ble meget fornøyd med lyden. Klar og fyldig. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
blue moon Svart 30.Januar.2015 Del på Facebook Svart 30.Januar.2015 Snasent med lydplanke Sobo, Alpine er anerkjent i bilstereomiljøet, så det duger nok. Håper ikke jeg lagde mye jobb for deg da jeg tipsa om at du var god til å sy kalesjer.. ;) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Maruma Svart 30.Januar.2015 Del på Facebook Svart 30.Januar.2015 Så bra SoBo! Men du..... SoBose... den hadde jeg faktisk tatt helt ut, knallbra Så bra du ble fornøyd med lyden Alpine er ikke kjent for å lage dårlige greier så dette blir bra! God helg og hils kona Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 31.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2015 Tar litt slike "bijobber" innimellom KOland så det er helt ok. Kalesja er forresten fiksa og er tilbake i eierens hender. Vi får satse på at han er sånn passe fornøyd SoBose ja Maruma, ikke no tull serru. Fortsatt god helg til deg og dine også Skulle hilse tilbake fra fruen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 2.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2015 Mere sparkling og pussing, sparkling og pussing. Vil begynne med en ny hobby jeg Tenkte på serviett samling, så kan jeg sitte i ro og mak å beundre disse. For det er ikke pussing innbefattet i slik samling?? ( ja jo, kanskje pusse nesa) Eller er ikke serviett samling noe for meg tro ?? Dog, høytalerboksen er nå 95% ferdig sparklet og pusset. Altså ikke lenge før topcoat skal legges på. Har også limt sammen en hel haug med "oppfyrings" ved, Tenkt til "rister" over høyttalerne. Etter mer PUSSING.... Ville sette inn disse ristene med epoxy før lakk. Eksperimenterte litt med epoxy og lakksprøyte og fant ut at det var en kombo. som funket. Første strøk epoxy er sprøytet på. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.