Førstefender Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 (redigert) Har vært bortom å tittet på båten SoBo, blitt lekkert med den nye kalesja :) Min egen Princess trenger definitivt en oppfrisking av stripe i vannlinje.. Har vært litt skepisk til å lakke i så lave tempraturer, men ser ut som din ble bra. Hva brukte du for å fjerne den gamle? Og hva brukte du til å påføre den nye? Redigert 16.April.2018 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2018 (redigert) Godt det var flere enn meg som syntes fargevalget ble bra Førstefender: jeg brukte malingsfjerner (og god tid)for å fjerne tre lag med stripe. Siste laget malt med kost. Så vannsliping med 600 og 1200 korning (medfører en del rubbing i overgangen) Brukte malingsrulle av skumtypen og bengalakk på ny stripe. Redigert 16.April.2018 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Havlengt Svart 17.April.2018 Del på Facebook Svart 17.April.2018 Stripa blei veldig pen den! Korleis gjorde du det med maskering, -brukte du vanleg maskeringstape? Det er jo lett for at lakken vil flyta litt innunder tapen - særleg på undersida. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2018 Takk for det Havlengt. Ja jeg brukte vanlig maskeringstape. Var nøye med å "stryke" den godt mot skroget, så den ble skikkelig "klisteret" hele veien. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 19.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2018 Enkelt og greit bare juks... Hadde tenkt å legge at "teppe" i båten (ute under kalesja). Snuste lenge på et produkt fra USA som heter sea grass, men det ble dyrt. Veldig dyrt. i tillegg måtte det tilpasses og kantes med kantbånd. Tittet da heller mot østen og skaffet en del ruller med EVA syntetic teak. Jeg ser på dette som en prøve og er spent på hvor lenge det holder. Må regne dette som et teppe eller et belegg. Mykt å fint å gå på. Dørken ble avfettet og "skummet" tilpasset og limt på plass. Klister på baksiden. Før og etter. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 19.April.2018 Del på Facebook Svart 19.April.2018 Heisann det blei jo fint med jukseteak? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Jeg skal holde @Kjesto unna siden din ens rund! Han har plukket fra hverandre halve båten sin og fabler om å kjøpe akkurat det du så lekkert har lagt ned!????. Men @Kjesto må montere sammen litt i byssa igjen før han får lov til å røre noe annet! Lekkert! Berre lekkert! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Jeg skal holde @Kjesto unna siden din en stund! Han har plukket fra hverandre halve båten sin og fabler om å kjøpe akkurat det du så lekkert har lagt ned!????. Men @Kjesto må montere sammen litt i byssa igjen før han får lov til å røre noe annet! Lekkert! Berre lekkert! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
volvo_penta_ Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Dette så veldig bra ut! Har selv en 286, og hvitt gulv er vel noe av det som irriterer meg mest med denne båten (aldri rent). Hvor har du kjøpt dette belegget? Greit å rengjøre? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2018 Kjesto er gææern Erikda Joda det ser bra ut. Litt i tvil om holdbarheten. Lar dette være et forsøk. De hvite dørkene er jo fine og praktiske lell synes jeg volvo_penta_ Litt skrubb og polering holder dem jo fine , hvertfall for en stund. Dette belegget/teppet skal gå ann å vaske med mildt såpevann og en hyttrykkspyler . bare man ikke spyler for tett på. Belegget er som ei myk yoga-matte, med meget ru overflate. Natene er også senket i forhold til planken. må nok støvsuges ofta. Fåes kjøpt på Ebay, Aliexpress, Bangood etc. Søk på EVA syntetic teak, eller EVA foam teak Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
BOBO II Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Fikk tak i denne til $99 pr plate120x2400 . http://s.aliexpress.com/Z3MfQfii?fromSns= Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Kjesto Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Erikda skrev for 23 timer siden: Jeg skal holde @Kjesto unna siden din en stund! Han har plukket fra hverandre halve båten sin og fabler om å kjøpe akkurat det du så lekkert har lagt ned!????. Men @Kjesto må montere sammen litt i byssa igjen før han får lov til å røre noe annet! Lekkert! Berre lekkert! He He du kan jo forsøke @Erikda må nok jobbe litt hardere med å holde meg unna He He he.... Ble jo kjempeflott SoBo Bare å legge inn bestilling på litt EVA da..... Så kan jo Erik-da stikke innom å hjelpe til litt med snekring, har noen benker, skuffer og skap som må lages Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2018 (redigert) Ja du får legge inn bestilling på EVA. Som du sier ser jo fint ut da. Endelig era tilbake i sitt rette element. Litt smådetaljer. Før: Etter: (bedre match, fargen her er dyp rød med litt brunt i. Trur jeg) FF.. Redigert 25.April.2018 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Miss Bianca har virkelig fått et løft! Båten ser speller ny ut! En solid oppgradering med den kalesjen der @SoBo! Virkelig lekre linjer! Og hun gjør seg meget godt i sjøen! Du har virkelig fått frem en staselig skute! HM, lurer på når @Kjesto ser den badeplattformen din akter........... da kan du jo tro hva som kommer til å skje!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
BOBO II Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Er det mere igjen som ikke er tatt på Miss Bianca nå da SoBo? Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
SoBo Svart 2.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 (redigert) Splitter ny og splitter ny Erikda. Bilder og avstand er fine greier . Var et lite løft med kalesja og stripa. Må si meg enig i det. Nok å ta tak i på disse gamle damene Bergstad. Vet man ikke hvor man skal fortsette, så kan man jo fortsette der man begynte først (starte på en ny runde) Nå er forøvrig galskapen bekreftet og komplett. Har kjøpt 5 løpe- meter med polarfleece til båten. Forstå det den som kan. Noe klipping og sying senere. Klesklyper for å se fasongen. Altså skal fleece stoffet brukes til fendertrekk. Spent på hvor solid det er. Før og etter. FF... Redigert 2.Mai.2018 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
BOBO II Svart 3.Mai.2018 Del på Facebook Svart 3.Mai.2018 SoBo nå er det ikke mere plass igjen på denne siden snart. Admin må vel begynne å slette i fra begynnelsen hvis du fortsetter med mere supre prosjekter.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2018 Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 SoBo skrev On 2.5.2018 at 23.13: Splitter ny og splitter ny Erikda. Bilder og avstand er fine greier . Var et lite løft med kalesja og stripa. Må si meg enig i det. Nok å ta tak i på disse gamle damene Bergstad. Vet man ikke hvor man skal fortsette, så kan man jo fortsette der man begynte først (starte på en ny runde) Nå er forøvrig galskapen bekreftet og komplett. Har kjøpt 5 løpe- meter med polarfleece til båten. Forstå det den som kan. Noe klipping og sying senere. Klesklyper for å se fasongen. Altså skal fleece stoffet brukes til fendertrekk. Spent på hvor solid det er. Før og etter. FF... Det blir kjempefint Sobo, men for første gang skal jeg kommentere bruk av materiale! Fleece er ren microplast som dessverre er alt annet enn bra for vårt marine miljø. Bare en liten tankevekker☺️ Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fortego Svart 4.Mai.2018 Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 Godt poeng av Erikda her... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
SoBo Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 (redigert) Ja det er absolutt en tankevekker. Det som enda verre er , dette kan fåes over disk som ferdige fendertrekk. Denne er heller ikke helt god (sitat fra dagsavisen): Sitat – Mikroplast fra syntetiske tekstiler som vaskes i vaskemaskin i husholdninger, er en av de største enkeltkildene. Utslipp av mikroplast fra syntetiske klær via vaskemaskiner og til avløp i Norge er på 600 tonn per år. Og dette gjør vi jo alle uten å tenke over det Redigert 4.Mai.2018 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2018 Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 Absolutt ikke meningen å moralisere! Har jo nettopp begynt å ta hensyn til dette selv, men vi må jo alle gjøre noe etter hvert for denne saken. På grunn av min bruk av båten i kurssammenheng bruker jeg ikke fendertrekk fordi de de slites i stykker kontinuerlig!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
kdtran Svart 4.Mai.2018 Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 Frøkna ble flott med nye farger @SoBo . Litt nysgjerrig på den EVA synteaken. Hvordan er den med tanke på vann-apsorbering? Jeg blir nødt til å legge noe oppå det nye akterdekket i MyBelle, men har ikke veldig lyst på teak. Ble litt vaksinert mot det som Najad eier for noen år siden. Har sett at Sandøy har en veldig fin syntetisk teak, men jeg er nødt til å tenke budsjett og der kommer EVA gunstig ut. Det sagt så har jeg lyst til å kunne gå på dekket i sokkelesten uten å bli gjennomvåt på beina, derav spørsmålet. Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 (redigert) Den EVA teake så ikke dum ut. Tenkte kanskje legge det inne i båten hvor det ikke ser mye pent ut, og hadde vært godt med noe mykt å tråkke på. Hvordan er mykheten? Edit: Som en yogamatte ja... Burde passe fint på dørken inne da! ? Redigert 14.Mai.2018 av Fortego (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
SoBo Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Ble liksom litt en "ny" båt med ny kalesjefarge og skrogstripe ja. ? Virker ikke som EVA teaken trekker til seg vann kdtran, men jeg har ikke annet en sølt litt vann pån. Hvordan den blir etter dager i regnvær vet jeg ikke. Til utvendig bruk ville jeg kjøpt EVA som er UV bestandig. Er vist brukt mye på badeplattformer og slikt på amerikanske båter. Ja la selv dette EVA greiene inne på dørken i sovekabinen forut Fortego. Fint og mykt å gå på. Så fåes den jo i forskjellige fargenyanser. Hva gjøre man når man er hjemme f.eks på Kr.himmelfartsdag? Jo lager f.eks et futteral til dekksvinsjen forut. Så er det jo alltids noe man kan forbedre. Da motorene var ut, ble motorrommet isolert på nytt med 50mm lydskum. Motorlukene derimot var isolert for trolig ikke lenge siden , dog med 30mm skum. Har nå limt og skrudd på et lag til med lydskum, nå 20mm utenpå 30mm`ern. Var slik. Ble slik. Saging av skummet foregikk med et nytt baugfilblad. Det er godt egnet til formålet. Ikke ofte man ser egen båt i fart. Her ca 25 knuter. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ocean Queen Svart 15.Mai.2018 Del på Facebook Svart 15.Mai.2018 SoBo skrev for 7 timer siden: Ble liksom litt en "ny" båt med ny kalesjefarge og skrogstripe ja. ? Virker ikke som EVA teaken trekker til seg vann kdtran, men jeg har ikke annet en sølt litt vann pån. Hvordan den blir etter dager i regnvær vet jeg ikke. Til utvendig bruk ville jeg kjøpt EVA som er UV bestandig. Er vist brukt mye på badeplattformer og slikt på amerikanske båter. Ja la selv dette EVA greiene inne på dørken i sovekabinen forut Fortego. Fint og mykt å gå på. Så fåes den jo i forskjellige fargenyanser. Hva gjøre man når man er hjemme f.eks på Kr.himmelfartsdag? Jo lager f.eks et futteral til dekksvinsjen forut. Så er det jo alltids noe man kan forbedre. Da motorene var ut, ble motorrommet isolert på nytt med 50mm lydskum. Motorlukene derimot var isolert for trolig ikke lenge siden , dog med 30mm skum. Har nå limt og skrudd på et lag til med lydskum, nå 20mm utenpå 30mm`ern. Var slik. Ble slik. Saging av skummet foregikk med et nytt baugfilblad. Det er godt egnet til formålet. Ikke ofte man ser egen båt i fart. Her ca 25 knuter. FF... Båten er råflott SOBO. Du har virkelig gjort en flott jobb her! Har vært på leting etter en slik nå i vinter.En herlig båt, som har fine linjer og topp layout ! Av 4 båter, så var det en som var helt rå. Dessverre gikk den ,til noen andre : ( Har sovet dårlig noen netter, etter etter det ``he he Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.