Jump to content

Sandefjord - Hvaler i en 17-20 fots båt

andhaake

Recommended Posts

Hei

Lurer på om noen har noen erfaring på denne strekningen?

Skal gå til innkjøp av ny båt, og lurte derfor på om denne strekningen er "galskap" i en 17-20 fots båt.

Har tenkt på en Øien 530f, Hansvik 550 eller liggnende. Mulig det blir en HT version av Øien eller en annen med en hardtop.

På det meste blir det 2 voksen og 2-3 barn i båten. Hvor kun jeg er litt sjøvant.

Tar gjerne imot forslag til båt også :) (har ikke lyst å bruke særlig mye mer enn 150,000,-)

All input tas imot med takk :)

André

Det er en kjapp og liten tur på silkeføre.

Passer du på værmeldingen, bør det ikke være noe problem i det hele tatt, men vær klar over at Solgangsbris ikke meldes på YR, slik at du risikerer 10sm når du egentlig hadde tenkt deg hjem. Ta derfor alltid høyde for at dere kanskje ikke får startet på hjemturen før ca kl 20.00.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Eller ta hjemturen tidlig neste morgen.

:)

Har selv passert Sekken med 18 sekundmeter i kastene i halvplanende Rana 17. Ikke gøy, ikke tørt, men fikk gjennomført...

Tjøtta - Ylvingen på Helgeland med flatbunnet 17-foter gikk også fint, selv om bølgene ble ramme etter hvert. Da var det varslet middelvind på 5. Stooor forskjell på hav og fjord...

Hjemturen var en drøm, med blankstille og strålende sol!

:)

Som guttunge tok jeg Gh10 med 9,9 min fra Sandefjord - Strømstad da det var kjedlig og sitte på med gamlingene når vi skulle på svenskeferie ;) fartet da innom færder og torbjørnskjær og myset ;)

Samme har guttene mine gjort, med en 2,85 RIB og 9.8 hk.

Fikk telefon fra Strømstad før vi med våre 7.kn. hadde passerte Tistler.

"Kommer dere snart eller"

0 problem så lenge været er bra.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Da har du det morsomme igjen.. Ingenting slår det å være på båtjakt uten å måtte selge noe først;)

Har du noen gode forslag til gode kjøp til max rundt en 150.000?

Frister veldig med en som har en hardtop løsning, enten midt montert eller for montert.

Blir litt kosligere for familien hvis det er litt vind da vil jeg tro :)

Andre

Ikke noe konkret nei men bare avvent litt så kommer det nok masse muligheter på finn nærmere påske..

Yamarin har noen ht-båter som du kanske får for rundt 150000.

Vi har en gammel selfa 16 ht på hytta og det er veldig kjekt med tak over hodet iblant.

For min del er båtliv på sitt beste når det er sol og fint så jeg ville hatt mere uteplass enn en ht gir.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ville ha ventet på ekstremt stille vær siden det er første gangen over! Det skal ikke veldig mye vind til før det føles utrygt å bare bevege seg ut mot Svenner fra Sandefjordsfjorden. Jeg hadde langtur fra Oslo til Son i 16 fots Askeladden med to små barn sist sommer og det gikk veldig fint. Men har også vært med på å måtte snu på strekningen Son - Oscarsborg på grunn av svært urolig sjø tross bare 6 m/s på vindmåleren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...