Jump to content

Twin-Disc gir slurer ikke. Hvordan feilsøke? Forslag til feil?


glalaksen

Recommended Posts

Har et twin disk gir med en utvendig slureventil. Når vi bruker dette så får vi det ikke til å slure ordentlig. Slår inn på rundt tre knop og så fort klarer ikke vi å dra garn når vi får så mye fisk som vi gjør :-)

 

Er det så enkelt at det er slureventilen som er ødelagt, eller kan det være andre ting?

 

 

Link to post
Share on other sites

Hadde selv et lignende gear, Twin-Disc 506 som ikke sluret som ønskelig særlig hvis motoren ikke var ordentlig varm. Viskositet og temperatur på olja har stor betydning for slureegenskapene. Det er mange som derfor har montert oljetermostat

med godt resultat.Dette prøvde jeg aldri selv før jeg solgte båten.

Link to post
Share on other sites

Er ikke spesialist på disse gearene og vil anbefale deg å sjekke dette med leverandør av gearet.

Jeg må bare henvise til deres hjemmeside: www.progressing.no/gir/technodrive.pdf

Se avsnittet som omhandler Oljetemperatur på Twin-disc sluregear med termostat.

Du bør også sjekke mulighet for å benytte annen olje/viskositet evnt. om slureventilen kan finjusteres.

Problemet du nevner er slett ikke uvanlig på denne og andre typer sluregear.

 

Jeg vil annta at termostaten settes inn i oljekretsen,foran eller bak oljekjøleren.

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...