Jens-Johan Startet 22.Februar.2013 Del på Facebook Startet 22.Februar.2013 Da skal prosjekt "Gjeldfrid" snart startes, hvertfall så fort snøen kan forstå at den må bort... Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Februar.2013 Del på Facebook Svart 22.Februar.2013 Hadde en Marex 24 Sun-cab for en god del år tilbake.(84mod). Den er jo skrog-messig lik din Joda 24, men har en annen løsning innvendig. God solid snekke. Alltid morro å følge slike prosjekter. Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 22.Februar.2013 Del på Facebook Svart 22.Februar.2013 kjekkt blir spennende og følge med på, eg hadde joda 24 tur ifjord den var i veldig fin stand, her er bilder av den https://baatplassen.no/i/topic/92734-ny-baat-joda-24/ Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2013 Takk for inspirerende bilder Proxor, er nok et stykke til min ser slik ut. Planen min er å ta kabinen i år, dvs. lage toalettrom bytte alle gummilister rundt alle vinduer og stoppe om og trekke benkene. Kommer bilder så fort jeg kan rive presseninga av og slippe inn sola... Men er det noen av dere som har spesifikasjonene på propel til denne båten, den som står på griper ikke i det hele tatt.... Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Februar.2013 Del på Facebook Svart 22.Februar.2013 Kommer vel mye an på motorstørrelse, gir, turtall, etc. I min Marex hadde jeg en Yanmar 22,5 hk (3 Gm) sjøvannskjølt, og det var en 18 - 14 propell som sto på båten. Denne var imidlertid for " tung" for jeg oppnådde ikke mere enn 3200 o/m på full guffe. (skulle ha 3600 o/m), tenker at en 18 - 13 propell hadde passet bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2013 Maskinisten min er en 18 hk Volvo Penta, så da bør nok jeg ha en mindere propell da kanskje Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 23.Februar.2013 Del på Facebook Svart 23.Februar.2013 Fint navn på båten. Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 23.Februar.2013 Del på Facebook Svart 23.Februar.2013 Hatt en slik selv tidligere. Koselig og fin båt. Lykke til med oppussingen Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Fått tak i noen bilder fra forrige eier :-) https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49807/dsc_1316.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49807/dsc_1313.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49807/dsc_1311.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 (redigert) Her har du fra den gang jeg hadde en Joda 24. Den var orginal fra 70 tallet en gang inni. Dette er etter oppussing. Redigert 24.Februar.2013 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
LM 605 Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Veldig flott Joda 24. Det er det vi kaller for ei ekte plastsjekte her på Sørlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Polarn: Disse bildene satte meg virkelig i riktig modus. Moro å se hvor flott det kan bli... Et spørsmål... Hvordan legger du inn bildene for at de skal bli synlige i tråden? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Du har en image knapp på menyen når du skal svare. Rett under smilye og fargevelgeren på menyen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Jens-Johan Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Aha Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2013 Nå nærmer temperaturen seg snøsmelting.... Gleder meg til å få kommet meg ombord å få kommet i gang med opprydding og få satt opp arbeids liste. Og innkjøpsliste... Litt usikker på hva jeg skal gjøre med den tidsriktige, men mindre pene kalesjen... Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 26.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2013 Da har en begynt så smått å rydde og få oversikt på hva som må gjøres.... Kalesja er levert inn for skjekk av sømmer slik at den overlever en sesong til. Et av vinduene i cabin måtte ut p.g.a. lekkasje... Også var dette ene vinduet plexi, får putte inn ett i glass tenker jeg. Noen som har erfaring med disse alu.listene og hvordan man får dette tett? Forrige eier er en kompis av meg som har mistet synet, men det har ikke stoppet han i å gjøre en fantastisk jobb men lanternemast og rorkult... Synd det er dette respateksinteriøret, om ikke skulle han fått pusse mer Har veldig lyst til ø gjøre noe her... Har lyst på 2 bluss... Sitér dette innlegget Link to post
Jens-Johan Svart 2.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2013 I morgen er det ny dag med båtpuss. Får se om ikke jeg får levert benkene i kabinen til omstopp og omtrekking... Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Du får ikke plassert kokeapparat med 2 bluss i seksjonen bak førersetet? Da frigjør du også mer benkeplass ved oppvaskkummen. Evnt motsatt; å flytte oppvaskkummen til andre siden:) mvh Geir Emil Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Jens-Johan Svart 3.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2013 Bak førersetet er kjøleskapet montert... Blir nok en total ombygging av ineriøret til vinteren tenker jeg. Har lyst til å få ut all respateksen. Sitér dette innlegget Link to post
Saga32 Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 (redigert) Her er noen bilder av min Joda 24 etter extrem makeover. Redigert 3.April.2013 av Saga32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.