Jump to content

Joda 24 tour Prosjekt

Jens-Johan

Recommended Posts

Takk for inspirerende bilder Proxor, er nok et stykke til min ser slik ut.

Planen min er å ta kabinen i år, dvs. lage toalettrom bytte alle gummilister rundt alle vinduer og stoppe om og trekke benkene. Kommer bilder så fort jeg kan rive presseninga av og slippe inn sola...

Men er det noen av dere som har spesifikasjonene på propel til denne båten, den som står på griper ikke i det hele tatt....

Kommer vel mye an på motorstørrelse, gir, turtall, etc. I min Marex hadde jeg en Yanmar 22,5 hk (3 Gm) sjøvannskjølt, og det var en 18 - 14 propell som sto på båten. Denne var imidlertid for " tung" for jeg oppnådde ikke mere enn 3200 o/m på full guffe. (skulle ha 3600 o/m), tenker at en 18 - 13 propell hadde passet bedre.

• 1 måned senere...

Da har en begynt så smått å rydde og få oversikt på hva som må gjøres.... Kalesja er levert inn for skjekk av sømmer slik at den overlever en sesong til.

dsc_4207.jpg

Et av vinduene i cabin måtte ut p.g.a. lekkasje... Også var dette ene vinduet plexi, får putte inn ett i glass tenker jeg.

Noen som har erfaring med disse alu.listene og hvordan man får dette tett?

dsc_4210.jpg

dsc_4211.jpg

Forrige eier er en kompis av meg som har mistet synet, men det har ikke stoppet han i å gjøre en fantastisk jobb men lanternemast og rorkult...

Synd det er dette respateksinteriøret, om ikke skulle han fått pusse mer :smiley:

dsc_4206.jpg

Har veldig lyst til ø gjøre noe her... Har lyst på 2 bluss... :confused:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...