Zhik Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 @pettersand, hvilket forslag er det du henviser til? Vi diskuterer forslaget fra Askøy Seilforening, samt styrets 2 alternative forslag A og B. En siste mulighet er at alle 3 forslagene faller, og at vi fortsetter med dagens ordning. Hva mener resten av forumet? Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
avmønstret5 Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Jeg er på langtur og vil ikke seile regatta mere, men liker å holde kontakt med det lokale seilermiljøet. Torvald Haarberg var selv en ildsjel i å få opp interssen for seiling, så dette forstår jeg ikke. Seiling er faktisk mere enn regatta. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Er det slik man ønsker det vil en risikere at NSF blir en marginal liten klikk og foreningene vil miste sin støtte i lokalsmfunnet . Det er bare så utrolig banalt at en tenker i slike baner i stedet for å arbeide for å få opp seilerinteressen hos båtfolk i flest. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Utfordringen nå er vel at lisensordningen har resultert i en redusert interesse for å delta aktivt i NSF-arrangementer, så da er det vel all grunn til å se om man kan finne gode alternativer. Forslaget er jo å fordele en kostnad på alle noe som medfører en liten økning i kontingent. Til gjengjeld slipper man ytterligere kostnader eller byråkrati for å være med på regattaer. Så lenge økningen i kontingent ikke blir alt for stor, har jeg tro på at dette ikke vil resultere i masseutmeldinger. De fleste av oss har det vel slik at man gjerne betaler litt for å støtte organisasjoner man vil skal lykkes, uten nødvendigvis å selv få tilbake tilsvarende i direkte fordeler. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 PS: det er jo ikke bare regattabermen som foreslås å kunne dra fordeler av forslaget Sitat; "Forsikringsdelen av tidligere seil-lisens mener vi skal videreføres, og i stedet gjøres gjeldene for alle foreningsmedlemmer både på tur, trening mm og under regattaseiling. Dette gir seilere, båteiere, arrangører og foreningene økt trygghet. Det må også poengteres at forsikringspremien ved inngåelse av slik kollektiv ordning er meget gunstig". Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Odmar Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 (redigert) men hva med oss som er medlemmer at flere seilforeninger (tre stk.) blir forsikret litt vel i overkant. Jeg savner ett sentralt register hvor jeg kan registrere meg og se hvem foreninger jeg er medlem av, hvilke forsikringer jeg har samt at den formelle seilkompetansen kommer frem. (måler, trener, dommer osv osv.) Det er mange ting å ta tak i her - og det er mange andre særforbund som har gode løsninger for dette. Norsk Luftsports forbund bruker MelWin (eller gjorde) det funka veldig bra.... En god oversikt viser og hva vi får igjen for det vi betaler inn, jeg syntes dette ikke kommer tydelig frem, det er mange å betale til (lokalforening, NORlys, Forbundet osvosv) Alt på ett sted for kunden så ser vi hva vi får igjen, putta litt resultater inn o databasen og så alt på ett sted..... Redigert 6.Mars.2013 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
ravddo Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Jeg var på dommerseminar i helgen og tok opp dette med utdatert informasjon. Administrasjonen i NSF må ta mye skyld her. Men mange spesielt i komiteene jobber enormt mye dugnad. Det er et mål om at et dataverktøy skal kunne brukes til alt. NSF styre har mål om dette i 2013 men det viste de som jobbet med det at det var umulig. Men det er jo litt underlig at mange av vi som ønsker bedre systemer og oversikt også er skeptisk til å betale inn en krone. Man trenger da heller ikke være medlem av flere seilforeninger. Det er jo et eget valg. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Odmar Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Det er og frivillig å seile.....tror jeg... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
ravddo Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 For meg kan man være medlem i så mange klubber man vil. Men man kan bare konkurere for en klubb i året! Men dette er vel en avsporing i debatten. Konkulusjonen i debatten får jeg til å bli, at de fleste ikke bryr seg, noen vil ha det på kontigent og noen vil melde seg ut hvis det går noen penger til forbundet! Vi får se hva seiltinget kommer fram til. Havseilerene har en tendens til å utebli fra der avgjørelsene taes. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
ravddo Svart 15.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 I skrivende stund er seiltinget i gang i Tromsø. Nå får vi håpe at havmiljøet er møtt opp for å si hva de mener. Dumt å hyle å skrike på forum og bryggekant hvis man ikke er der det skjer! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 http://seilmagasinet.no/id/40047 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Da har seilnorge talt. Lisensordningen blir som før! For mere info trykk her. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.