Stranden Startet 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2013 Hei. Jeg kjøpte en Draco Suntop 18" sommeren 2012. Som jeg har drømt om noen år. Den bærer merker av att den er brukt og ikke fått så mye stell som den burde... Så da blir det en liten projekt tråd av det her. Er min første prosjekt tråd. Har blitt inspirert av mange andre inne her Det jeg gjorde i 2012 var å legge ett veranda teppe på dørken i båten. Syns det ble mye finere enn den tredørken som går langs hele båten i midten. Jeg måtte også bytte starter da den ikke ville slå inn. Skrudde opp den gammle starteren for å se om det var noe å reppatere. Det var det ikke, var bare rust omtrent. Så ny ble ny starter kjøpt og montert. Har ikke bilde av den nye. Bilde av den gamle (Mest for å huske hvordan det var koblet): Ser ikke så verst ut utenpå den gammle. Sikkringa til power trimen røyk ifjor på siste turen. Så den ble provisorisk koblet utenom. Har kjøpt ny automat sikkring som skal monteres i år. Dårlig kvalitet på bildet. I år så har jeg begynt med å demontere alt treverk på båten for å pusse/bytte det ut. Alt treverk tatt av fra hekken på båten: Måtte prøvepusse noen deler. Må nok ha nytt treverk til badeplattform, da jeg føler att de skal ryke når jeg tår på den. En fin liten haug med treverk: Har også begynt å vake putene i båten. Da de ser ganske møkkete ut: Før: Og etter en runde med Jif skurekrem og skurebørste: Ble fornøyd med resultatet Ett bilde av sittegruppen bak. Har ikke vasket puta til venstre i bildet: Håper det faller ismak Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
Worry II Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 (redigert) Dine bilder vekker minner, mange av oss som har hatt en liknende båt og koset seg med den jobben du her gjør. Hvordan står det til i maskinrommet ? Er det fremtidshåp ? Hvordan er tilstanden på drevet ? Redigert 22.Februar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stranden Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 (redigert) Maskinisten ser bra ut. Går veldig fint. Det er en AQ151A med 290 drev. Det jeg vet om drevet er att det var byttet belger rett før jeg kjøpte den. Og ojla så bra ut. Må se på impelleren når det blir litt varmere i lufta. Er det noen her som vet litt informasjon om båten? Vekt, årsmodell ++ Har ett bilde av merkeskiltene som sitter i båten: Mvh Sindre Redigert 22.Februar.2013 av Stranden (see edit history) Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
Worry II Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Jag tipper 1985- modell. Dere andre ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 kom ikke helt vindu i 86?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Færderfyr Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Hei, fin båt du har her. Har selv hatt draco2000 fra 82, og vi savner den litt fortsatt. Planet på null komma niks. Brukte l litt tid på å holde min så original som mulig - reiste rundt å kjøpe originale bøtteseter, det legendariske drinkebordet osv. Men motoren ble byttet ut med en ny Mercruiser og alphadrev ...Mange der ute med Draco som bytter ut ting med nytt, og da er det bare å gripe sjansen. Du er godt i gang ser jeg og det varmer et gammelt dracohjerte.. Fikk endel inspirasjon av http://www.dracofan.no . Båtmagasinet har også hatt en fin serie på oppussing av gammel Draco og om Kåre Drangholt. skrevet av Audun Aagre. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Den nye seiten for Draco er Flatsea.net Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Fin tråd, skal følges Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Stranden Svart 23.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Hei. Fant igjen salgsmeldingen på båten og der står det att båten er 1987 modell. Fint att dere liker tråden min Har ett lite problem med powertrim indikatoren min. Den blinker bare rødt. Også står det 55 i displayet: Er det noen her som kan ha en forklaring på det? 55 er sikkert en feilkode, men har ikke klart å finne hva den betyr. Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
kromfelgen Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 55 er hvor høyt drevet er heiset opp. Den røde dioden bruker å lyse når drevet er hevet til 9 såvidt jeg husker. Skal du heve mer må du trykke inn "override" knappen. Dersom drevet er senket til laveste posisjon og det fremdeles står 55 må enten giveren på toppen av transom'en justeres evt. at giveren er defekt. Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Instrumenter vårt viser 48-49 når drevet er max heiset opp. Sitér dette innlegget Link to post
Stranden Svart 23.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Det står 55 der hele tiden og jeg må trykke inn en knapp vedsiden av vippebryteren for å få den til å kjøre opp. (Husker ikke om det er ned også). Får håpe det bare er en justerings sak da. Giver er sikkert vanskelig å få tak i. Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
kromfelgen Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Neida, giveren er relativt enkel å få kjøpt: http://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=19 Jeg har byttet på vårt 290 drev. Før du investerer i ny giver, så sjekk at alle ledninger er OK. Vippebryteren er "override" knappen jeg nevnte. Det er ikke nødvendig å bruke denne nedover. Jeg regner med at denne er for å sikre mot at man heiser drevet for høyt med motoren i gang slik at man ødelegger drivknutene med for spiss vinkel. Sitér dette innlegget Link to post
Stranden Svart 23.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Takk for svar Får først se over det elektrikse i båten trur je. Må som sagt også montere og koble til ny sikkring på hovedstrømmen til power trimmen. Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
Executive Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Kjekt å se at gamle spretne damer blir shinet opp Her ligger noen brosjyrebilder av båten din. http://flatsea.net/draco/product-range/1800-suntop.html Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Stranden Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Har vært en tur i båten å gjort litt igjen. Begyte med å demontere solsenga da platen er litt råtten så henglene nesten ikke henger fast: Sånn ser det ut uten solsenga: Når det var gjort så tok jeg ut dørkeplata for å se hvordan det sto til med tanken og tankmåleren. Har litt problemer med tankmåleren. Da den ikke viser riktig mengde i tanken. Tanken ser veldig bra ut syns jeg Går det ann å kalibrere tankmåleren/flotøren? Eller er det bare å kjøpe ny? Toppen på tankmåleren. Fant også ut att noen av skruene som holder tanken på plass hadde begynt å skru seg ut selv. Så da var det fram med skrutrekkeren for å stramme de til: Er mye bedre ut og sitter nok noen år til Må også vaske under dørkeplata. Har samlet seg en del møkk der gjennom tida. Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
Stranden Svart 6.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Har ikke fått gjort noe mer her på ei itaa stund da jeg hr blitt pappa Kommer nok til å gå ei stund til før jeg får gjort noe mer. Men mer kommer det garantert etter hvert Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
P. K. Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Gratulerer, det blir gøy. Bare ta den lille vennen med ut på sjøen, vi begynte på St. Hans for 11 år siden, da minstejenta var tre uker gammel. Gøy å se båten blir tatt vare på, fin klassiker som har mye med seg fortsatt! Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Artig prosjekt som skal følges. Blir sikkert en flott båt etterhvert Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Stranden Svart 14.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Hei. Har ett lite spørsmål. Er det noen her som vet hvilken ohm verdi tankmåleren er på? Og hva ett orginalt Draco instrument vil ha av ohm verdi for å virke riktig? Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
Viking. Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Gratulerer som nybakt far. Mye å glede deg til! Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Stranden Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Hei igjen. Nå har det skjedd litt med båten. Satte den utpå for ca 2 uker siden. Startet opp og kjørte en turog syns det luktet litt rart. Da jeg snudde meg og så bak over var det ei volsom røyk sky... Når røyken hadde forsvunnet fant jeg ut att to frostplugger og eksos belgen hadde fryst sund i løpet av vinteren... Det var min feil, da jeg trodde vannet ble borte av seg selv. Vet nå til neste vinter att det er lurt å tappe av vannet. Men nok om det. Haar ett spørsmål. Hvor mange NM skal man dra til eksosmanifolden med? Er en Volvo Penta AQ151A Mvh Sindre Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
flyobrien Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Hej Stranden Det er lidt svært og se dit S/N. Ellers se om du kan se det i bag. Hvis den har S/N 18-0800 Lavet færdig 21/1-87 Leveret til Son Båtcenter 29/4-87. Dejligt og følge dit projekt. Jeg har selv købt en Draco 1800 st og er i gang med og lave det samme som du har været igennem. Hvad fandt du af med din tank måler. Fandt du en ny og hvis ja pris og model nummer. Sitér dette innlegget Link to post
Stranden Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 (redigert) Hallo. Har gått en liten stund siden sist oppdatering her nå...Men nå er båten ute av vinterdvale så da begynner jo bår pussen å. Og i den forbindelse så lurer jeg på en ting. Er det noen her som vet hvilken type list som er brukt til å tette mellom alu. vindusrammenne? Har ett bilde her. Lista som sitter der nå har krympet. så det mangler omtrent 3-4 cm i toppen. Har også vasket helebåten innvendig og over fenderlista. Som man ser så trenger den sårt en ny kalesje... PS: Beklager noe uklare bilder, kameraet er ikke helt 100% lengere. Mvh Sindre Redigert 19.Mai.2014 av Stranden (see edit history) Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
Tridenten Svart 26.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2015 Hei.Hvordan går det her? Jeg har maken båt. Nummer 18-0668. Samme tilstand som din, orginal og hel, men trenger litt kjærlighet. Skal prøve å få pusset noe av teaken i løpet av sommeren. Har akkurat kjøpt den og den ligger derfor på vannet ennå. Derfor tar jeg det litt etter litt :) -Magnus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.