Jump to content

Strømpriser i båthavnen


aanton

Recommended Posts

  • 6 måneder senere...
Mouche skrev for 3 timer siden:

Mener du med selvkost at de også kan/skal/bør ta seg betalt for infratrukturen, opparbeiding og vedlikehold, eller kun selve strømmen?

 

Vet ikke hva Haba mener. Men å anlegge ledningsnett med målere osv. i båthavna, samt vedlikehold av dette skal også betales.

Vi betaler vel et påslag på selve strømprisen for å dekke disse utgiftene, på samme måte som vi betaler "nettleie" på strømregninga til boligen.

 

Link to post
Share on other sites

Nå vet ikke jeg hvordan din havn har kommet frem til en pris på 1,30, men jeg vil tro at det er langt under selvkost når man legger inn utgifter til opparbeidelse og vedlikehold av et nødvendig anlegg. Nettleien til nettselskapet kommer man jo ikke utenom så i praksis betyr det at havnen din får rundt 30 øre per kWt og det blir det neppe mange kronene av i løpet av et år.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev 24 minutter siden:

Nå vet ikke jeg hvordan din havn har kommet frem til en pris på 1,30, men jeg vil tro at det er langt under selvkost når man legger inn utgifter til opparbeidelse og vedlikehold av et nødvendig anlegg. Nettleien til nettselskapet kommer man jo ikke utenom så i praksis betyr det at havnen din får rundt 30 øre per kWt og det blir det neppe mange kronene av i løpet av et år.

 

Det er 600 båter i havna, så litt blir det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...