Jump to content

Hva koster det å bytte toppakning på en Cummins QSC8.3? Hvorfor?

Zandra

Recommended Posts

Hei

Er det neon som kan gi en vurdering av hva det er vi ser på nedenstående bilde?

Motoren er en 2006-modell Cummins QSC8.3 på 500 hk, gått ca 450 timer.

For meg ser dette ut som en toppakning som svetter så mye at det renner litt. Det er ikke mere olje enn det som synes på dette bildet, ikke noe har rent lenger eller mer enn det s om synes.

Hva kan dette være symptom på?

Koster det 5, 25 eller 50.000,- å fikse dette???

p1040460.jpg

Redigert av Zandra (see edit history)

Det var eit veldig lite bilde å konkludere, men for meg ser det ut som denne pakningen som lek er over dysene og då er det ikkje toppakningen men toppdekselpakningen som svettar litte bittegrann.

Hvis, for eg ser egentleg for lite til å konkludere og har ikkje skrudd på denne type motor før, det er som eg trur (toppdekselpakning) då er du under kr 5 000 vil eg anta.

Eg sjekka no i etterkant og trur fortsatt at det er toppdekselpakningen og då er det inga stor afære. sjekk her http://www.forengine.com/n/QSC8.3.html

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Dette er nok M/B Øyfjell sier ventildeksel /toppdeksel pakningen og den er normalt enkel å skifte, og er normalt gjort på en halvtime...

Formoder dette er pakningen..

big-cummins-engine-parts-qsc8-3-valve-co

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...