Zandra Startet 26.Februar.2013 Del på Facebook Startet 26.Februar.2013 (redigert) Hei Er det neon som kan gi en vurdering av hva det er vi ser på nedenstående bilde? Motoren er en 2006-modell Cummins QSC8.3 på 500 hk, gått ca 450 timer. For meg ser dette ut som en toppakning som svetter så mye at det renner litt. Det er ikke mere olje enn det som synes på dette bildet, ikke noe har rent lenger eller mer enn det s om synes. Hva kan dette være symptom på? Koster det 5, 25 eller 50.000,- å fikse dette??? Redigert 26.Februar.2013 av Zandra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 26.Februar.2013 Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 (redigert) Det var eit veldig lite bilde å konkludere, men for meg ser det ut som denne pakningen som lek er over dysene og då er det ikkje toppakningen men toppdekselpakningen som svettar litte bittegrann. Hvis, for eg ser egentleg for lite til å konkludere og har ikkje skrudd på denne type motor før, det er som eg trur (toppdekselpakning) då er du under kr 5 000 vil eg anta. Eg sjekka no i etterkant og trur fortsatt at det er toppdekselpakningen og då er det inga stor afære. sjekk her http://www.forengine.com/n/QSC8.3.html Redigert 26.Februar.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Sydvesten Svart 26.Februar.2013 Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 Dette er nok M/B Øyfjell sier ventildeksel /toppdeksel pakningen og den er normalt enkel å skifte, og er normalt gjort på en halvtime... Formoder dette er pakningen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Zandra Svart 26.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 Takk for rask respons! Fantastisk hva Baatplassen kan respondere raskt på! Da blir det kanskje hentetråd likevel! Hva kan det skyldes at en slik pakning begynner å svette/lekke? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Februar.2013 Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 Løs bolt eller ikke bytta pakning ved ventiljustering feks. Eller bare amerikansk.... Hakke dere nettopp bytta drev da? Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Kansje ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Februar.2013 Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Hva slags farkost bor denne flotte motoren i da? ;) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zandra Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Jeanneau Prestige 46....... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Februar.2013 Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Ahh. Det er jo et flott hjem for en god motor :) Ser det ligger en på finn med 450 timer på telleren som nettopp ble merket solgt ;) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zandra Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Tja... Det er faktisk ikke akkurat den båten, og vi har faktisk ikke signert kontrakt ennå, men det er nok ikke langt unna..... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Februar.2013 Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Lykke til Zandra :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.