Jump to content

Motorvalg (25hk/30hk) hvilket merke, 2t eller 4t?

foxinabox

Recommended Posts

Hei. Har tenkt til å kjøpe meg ny påhengsmotor til båten min snart (en Arimar 360 Targa), som er en 12 fots RIB. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe meg en 2t eller 4t motor. Jeg vet at en 2t bråker mye mer, og bruker mer drivstoff. Har mest lyst på en totakter, på grunn av effekten, og prisen. Problemet er at det er så utrolig lite ute på markedet, spesielt blant kortstammede motorer.

Hvilke merker anbefaler dere, og hvilke merker burde man holde seg unna?

Redigert av foxinabox (see edit history)

Kjøp deg en Tohatsu 25/30 totakter, svært god motor med enkelt vedlikehold. Tror at de sluttet med disse i 2007, men det er solgt mange så det burde være mulig å finne en god slik en.

Har faktisk kikket på en tohatsu 25hk, fikk inntrykket av at det var noen fine motorer! Uheldigvis var motoren jeg så på solgt. Ekstremt lette å trimme fra 25 til 30hk var de også, bare å bytte en pakning :)

Men om jeg får tommel opp av brukere her skal jeg holde øynene åpne etter tohatsu 25/30hk! :)

Lite spørsmål utenom emnet: kan man bruke en uoriginal konsoll på alle type motorer, eller må jeg bruke feks en Suzuki konsoll på en Suzuki motor?

Redigert av foxinabox (see edit history)

japansk er altid bra, ville gått for ein 25hk pga det vil ikkje ha så mye på båten å si om du har 25 eller 30. og om eg var deg ville eg valgt yamaha 25hk eller eit annet merke feks japanske suzuki eller amerikanske mercury som har blitt mye bedre dei siste åra. Men om du ønsker ein to takter ville eg gått for ein god gammel Yamaha 25hk. har ein to takter yamaha 25hk personlig og den går som ein kule. :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...