foxinabox Startet 28.Februar.2013 Del på Facebook Startet 28.Februar.2013 (redigert) Hei. Har tenkt til å kjøpe meg ny påhengsmotor til båten min snart (en Arimar 360 Targa), som er en 12 fots RIB. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe meg en 2t eller 4t motor. Jeg vet at en 2t bråker mye mer, og bruker mer drivstoff. Har mest lyst på en totakter, på grunn av effekten, og prisen. Problemet er at det er så utrolig lite ute på markedet, spesielt blant kortstammede motorer. Hvilke merker anbefaler dere, og hvilke merker burde man holde seg unna? Redigert 28.Februar.2013 av foxinabox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Japansk firtakt er det sikreste kortet. Du vil snart oppdage at toppfart ikkje er det viktigste kriteriet. Hvor ofte har man full gass? nesten aldri. Sitér dette innlegget Link to post
foxinabox Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 For min del er fart ganske viktig. RIB'en for meg er et leketøy, hehe :) Samt at jeg har veldig mye erfaring med 2taktere, så om noe skulle gå galt kan jeg fikse det, kan ikke så mye om 4taktere. Sitér dette innlegget Link to post
foxinabox Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 (redigert) : Redigert 28.Februar.2013 av foxinabox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Kjøp deg en Tohatsu 25/30 totakter, svært god motor med enkelt vedlikehold. Tror at de sluttet med disse i 2007, men det er solgt mange så det burde være mulig å finne en god slik en. Sitér dette innlegget Link to post
foxinabox Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 (redigert) Kjøp deg en Tohatsu 25/30 totakter, svært god motor med enkelt vedlikehold. Tror at de sluttet med disse i 2007, men det er solgt mange så det burde være mulig å finne en god slik en.Har faktisk kikket på en tohatsu 25hk, fikk inntrykket av at det var noen fine motorer! Uheldigvis var motoren jeg så på solgt. Ekstremt lette å trimme fra 25 til 30hk var de også, bare å bytte en pakning :) Men om jeg får tommel opp av brukere her skal jeg holde øynene åpne etter tohatsu 25/30hk! :) Lite spørsmål utenom emnet: kan man bruke en uoriginal konsoll på alle type motorer, eller må jeg bruke feks en Suzuki konsoll på en Suzuki motor? Redigert 28.Februar.2013 av foxinabox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
turøy Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 japansk er altid bra, ville gått for ein 25hk pga det vil ikkje ha så mye på båten å si om du har 25 eller 30. og om eg var deg ville eg valgt yamaha 25hk eller eit annet merke feks japanske suzuki eller amerikanske mercury som har blitt mye bedre dei siste åra. Men om du ønsker ein to takter ville eg gått for ein god gammel Yamaha 25hk. har ein to takter yamaha 25hk personlig og den går som ein kule. Sitér dette innlegget Link to post
turøy Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 her er det feks ein fin 30 hk yamaha 2 takt http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=40068402 Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Honda : http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=39965893 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Vbunn Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Du finner ikke slapper 30 hk en den Hondaen der, men rolig går den. Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Velg tresylindra i staden for to sylindera da desse har finare gange. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Liker du best 2T motorer så kjøp en Evinrude E-Tec, en hypermoderne motor som går like billig som en 4T. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Kjøp deg en Tohatsu 25/30 totakter, svært god motor med enkelt vedlikehold. Tror at de sluttet med disse i 2007, men det er solgt mange så det burde være mulig å finne en god slik en. Støtter denne, disse er faktisk rimelige i forbruk + at de er sprek Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.