Marwin Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 (redigert) Seapilot kom med "sommertilbud" med programmet på iPhone til 99 kr... Må jeg kjøpe kartene i tillegg, når jeg har det hele på iPad fra før?? Noen som vet? Redigert 24.Juni.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
mhemil Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Ja. iPad og iPhone har forskjellige kart og priser. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Er dette EGENTLIG bedre enn Navionics hd? I tilfelle hva er bedre, og hva er ikke bedre? Noen med erfaringer fra begge? Jeg har "de fleste" navi-appene for iPad. I praksis bruker jeg Seapilot for detaljnavigasjon hvor det er krav til nøyaktighet i fht grunner og dylikt. Dvs med høy zoomingsgrad. Jeg har vært i mange trange leder og grunne steder på og rundt omkring Hvaler og Koster med Seapilot, som jeg ikke turde med Navionics (båten stikker ca 120 cm). For større områder, lavere zoom, bruker jeg Navionics pga Seapilot blir veldig rotete. Rotet kan kanskje være fordi jeg ikke har satt meg nok inn i appen slik at jeg kan få bort all detaljinfoen som er ikke er relevant for større områder. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Marwin Svart 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 Ja. iPad og iPhone har forskjellige kart og priser. Takker. Fikk erfare det ja. Men å annulere et kjøp på padda mot Apple er C-moment. Leverandøren henviste meg dit, men å nå frem til noen i Apple er f@en meg IKKE lett! For større områder, lavere zoom, bruker jeg Navionics pga Seapilot blir veldig rotete. Rotet kan kanskje være fordi jeg ikke har satt meg nok inn i appen slik at jeg kan få bort all detaljinfoen som er ikke er relevant for større områder. Se innlegg # 49... Erfarer det samme. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
frank_berger Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Har Astor kanskje gjort seg noen flere erfaringer med denne gjennom sommeren? Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Astor Svart 29.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Nei desverre. Stort sett gått i kjent farvann uten bruk av plotter. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
frank_berger Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Noen andre? Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Maika Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Jeg brukte denne samt Garmin i Norge og Sverige, samt iSailor i Norge. Brukte SeaPilot mest da den virker hakket mer seriøs, samt kjekt med både AIS, værmelding og målinger fra stasjoner langs kysten. iPad 4 m/SIM fungerer ok til solskinnsdager, men GPS faller for ofte ut (særlig i dårlig vær) og solen gjør at den slår seg av hvis den blir for varm, så til seriøs seiling er det nok fortsatt en dedikert kartplotter som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Ser seapilot koster 189 for hele Norge. Er det for alltid eller det noe abbonementsløsning? Det er jo nesten for billig for å være sant, sammenlignet med isailor og navionics. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Brigg Svart 20.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2019 Prisen er per år, og nå er ordningen slik at det fornyes automatisk for nytt år om du ikke aktivt avslutter avtalen før forrige periode er omme. Da har du oppdaterte kart til enhver tid. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.