Ask Startet 6.Mars.2013 Del på Facebook Startet 6.Mars.2013 Hei Det byrjar å bli ruglete under båten. Årets store prosjekt blir å skrapa ned minst det eine skroget, reparera ein grunnstøytingsskade, og pårøra nytt botnstoff. I denen samanhengen har eg eit par spørsmål. Etter å ha lest mange trådar her på BP. har eg konkludert med at den einaste måten å fjerna botnstoffet på er med skraping. Eg har kjøpt ein Bosch elektrisk skrapa, og skal runda av hjørnene på skrapa. Spørsmål 1) Kva type handskraper bør eg kjøpa? (Prisen på verkty spelar lita rolle.) Spørsmål 2) Bør eg pussa med pussemaskin? Eventuelt kva type maskin? Eg har ein eksenterslipar. Vil den vera egna? Kva grovheit bør sandpapiret ha? Går det med mykje papir? Eg reknar med at det er uråd å unngå nokre småsår i topcoaten. Spørsmål 3) Kva sparkel bør nyttast? Spørsmål 4) Kva primer bør nyttast til å flekka skader med? Eg har fått tak i 20 liter botnstoff til store båtar... Er det råd å få tak i tinn til å tilsetja botnstoffet? (Ja eg kjenner dei miljømessige motargumenta.) Seilbåtdreva er av alu, og det er problem å halda dei frie for groe. Sist brukte me Jotun drevspray, og dreva har aldri grodd så mykje som då. Spørsmål 5) Er det ein god ide å smørja dreva med epoxy, og deretter bruka vanleg botnstoff med kopar? Eg er takksam for alle svar. Dersom eg får til å lasta opp bilete, skal eg freista å oppdatera tråden. Ask Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Eg kan vel gje deg eit tips på det første spørsmålet. Eg skrapa ned båten min (24 fot) i fjor. Då hadde eg ikkje bunnsmurt på fleire år, så bunnstoffet var forholddsvis lettare å få av. Likevel ein tøff jobb. Eg brukte vanlege skraper av ulike typer. Blant anna slik som vi laga på yrkrsskulen ein gong i tida. Ei slik trekanta. Fekk så ein ide om å snu bladet for å skubbe skrapa i staden for å dra. Eg fekk då meir kraft på redskapen og det gjekk mykje lettare. Men ei må avrunde kantane, helst slipe bladet litt svakt bua på skjeret. Elles hadde eg nokre andre typer skraper som eg kunnne snu bladet i og som egna seg til formålet. Å bruke slipemaskin prøvde eg ikkje. Det vert nok meir enn nok støv med skraping, i tillegg til at slipepapir tettar seg ganske fort vil eg tru. Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Min erfaring er at det fungerte bra med en skikkelig hardmetallskrape når man får godt håndlag med skrapen, men har ogå brukt våtslipepapir med bra resultat. Faren med skrape er sår i gelcoaten Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Er sånne små brekkjern helt utelukket som skrape når bunnstoffet skal av? Bruker det til å skrape så og si alt annet da det er enkelt å slipe til og varer så og si evig pluss at det er lett å legge mye kraft på når man skraper, om det trengs. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Eg reknar med at det er uråd å unngå nokre småsår i topcoaten. Spørsmål 3) Kva sparkel bør nyttast? Spørsmål 4) Kva primer bør nyttast til å flekka skader med? Er det små skader så bruk vanlig plastsparkel, Biltema har nå en epoxysparkel som de sier er lettslipt. Om dette stemmer så er denne å foretrekke fremfor polyestersparkel. Til større skader bør man bruke fintrådig eller langtrådig glassfibersparkel. Gelcoatsparkel må ikke brukes under vannlinjen. Hvis du ikke har tenkt å fjerne gammel grunning bør du flekke med samme type grunning som er brukt tidligere. 2.komp epoxy er best, men er det brukt 1-komp. grunning så vil den kunne koke om du overmaler med 2-komp. Kan du fjerne grunningen ved å gnikke med fille fuktet med aceton er det 1-komp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.