BOBO II Startet 6.Mars.2013 Del på Facebook Startet 6.Mars.2013 Hei trenger hjelp til identifisering av hydraulisk motor til mine trimflaps. Motor fungerer. Har en mistanke om at dette er en bennet motor, men er veldig usikker. finner ikke ut av modellnummer da det ikke står noe på labels bryterpanel til flaps på fly og cabin begynner og svikte. Kan dette bryterpanelet erstattes med et annet merke eller må hele sulamitten byttet. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
REM Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Du kan kjøpe nye bryterpaneler fra Bennets. De med vippebrytere er mye bedre enn de du har. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bearded Beast Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Den motorsaken er iallefall kliss lik min Bennett. Ellers meina eg på å huske at å kjøpe bare pumpen var nesten samme pris som å kjøpe et komplett sett med pumpe, syllindre, bryter og plan... Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Bennett ja, bytta min hpu for to år siden ca 3000 kr. Den sugde falsk luft så det tok lang tid å få ned flapsen. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Ja tok å sjekka nå og i 2011 kjøpte eg mine og betalte da 3200 for komplett sett. Korvidt man får dette til den prisen akkurat nå vites ikkje. Nå har muligens du større flaps enn meg men prisforskellen på de større var ikkje så mange hundrelappene Sitér dette innlegget Link to post
Dolviking Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 Vil du ha problemfrie trimflaps bytter du til disse som er mye enklere, raskere og bedre og du kan skrape pumpa: http://www.maritim.no/motor-styring/trimplan/elektriske/lenco-retro-kit-for-bennet-2008 Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Du kan kjøpe nye bryterpaneler fra Bennets. De med vippebrytere er mye bedre enn de du har. Er det denne typen du refererer til Rem. har to styrepossisjoner må vel ha en modell beregnet for dette. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
REM Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Ja, stemmer Bergstad. De der er mye bedre, og med bedre respons og følsomhet enn de deigete harde trykknappene. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
BOBO II Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 er enig at det blir bedre med disse fikk liksom ikke noe følelse med tuchen på de gamle jeg har pr i dag. Da er det bare og kaste seg rundt og få bestilt for oppe og nede. Noen som har greie på om jeg må bytte ut ledningsnettet bakover til pumpe? Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
REM Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Nei, trenger ikke bytte noe ledningsnett. Direct replacement Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ebonita Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 (redigert) Eller också satsar Du på en sådan här Bennet EIC5000. Lite dyrare (någonstans kring 3000:-) men Då får Du smidiga knappar och bra trimplansindikator och Auto retract på köpet. Tar liten plats. Monterade en sådan vid Lower Consol för ett par år sedan som ersätttning för tidigare Carling-switchar. Har original Carlingswitchar kvar på Flybridge. Fungerar bra. Redigert 7.Mars.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Funker indikatorfunksjonen OK Ebonita? Er det en føler på selve sylinderen eller bare måler den tiden motoren går? Krever vel ekstra kabel ned til motoren/sylinderne? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ebonita Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Kräver givare i cylindrarna, som jag tror ganska enkelt kan eftermonteras. Och kabel till varje cylinder plus en flertrådig kabel till pumpstationen. I min båt fanns det givare sedan tidigare. Fungerar mycket bra och auto-retrakt funktionen är uppskattad. Speciellt för oss som ofta/st/ åker i måttlig fart så att man inte av misstag åker med 'bromsklaffar'! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Veldig bra Ebonita. Den fører jeg opp på "to do" lista mi. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ebonita Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 REM: Jag har en installationsanvisning (4 sidor PDF) som jag kan skicka Dig om Du vill, så Du vet ungefär vad Du ger Dig in på. Skicka isf mailadress på IM. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Andre interesserte kan laste den ned her: http://www.bennetttrimtabs.com/pdf/instIcon/EIC5000_installation_instructions.pdf Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Takk Ebonita, men jeg kikket på onlineversjonen til Mix. Relativt omfattende ser jeg. Får ta det som ett vinterprosjekt senere tenker jeg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
BOBO II Svart 8.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Ebonita jeg tror ikke det blir tid til så omfattene utskifting denne gang. Når jeg skal opp for for spyling og stoffing samt montering av hekktruster tror ikke tiden jeg har satt av på land strekker til. men takk for installasjonsmanualen denne gangen. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.