Jump to content

"Etterbehandling" etter støping tunnel til baugpropell?


2mas

Recommended Posts

Har en båt hvor det er blitt støpt tunnel til baugpropell. Innvendig er dette prosjektet ferdig, men litt gjenstår utvendig.

Tunnelen er støpt med polyester og pusset. Slik jeg har forstått må det vel gjøres noe mer før primer og bunnstoff? Topcoat eller gelcoat?

Polyester er vel ikke vanntett slik jeg har forstått, trenger derfor litt tips på hvordan jeg går frem for å sluttføre dette.

Link to post
Share on other sites

Hvis du vil gjøre det enkelt men bra nok, holder det at du sliper ut overgangen mellom polyester og eksisterende gelcoat. Og deretter to strøk med topcoat som avslutter litt ulikt. All topcoat som kommer på utsiden av uslipt gelcoat vil ikke henge over tid.

Etter det kan du gjøre som skhauge skriver.

Skal du ha alt helt perfekt må du bruke gelcoat feks. 5 strøk, voks ( 5%) i siste strøket, og deretter slipe med vann eller tørt med fint papir til du har fasongen du er fornøyd med.

Deretter er det rubbing og polering til full finish.

 

Hvis båten ikke ligger ute hele året hadde jeg gått for metode nr 1.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...