Jump to content

kjøp av hyttebåt til bruk i kragerø

3-fot

Recommended Posts

Vi har lyst på en båt til hytta vår i Kragerø og siden det er messe til uka så tenkte jeg det var lurt å spørre hvilke båter jeg burde se litt ekstra på...

Den skal brukes mest i "govær" og vi har båt erfaring.

Kriterier:

• solseng
  • bord, så vi kan spise på tur
  • dra vannski, wakeboard osv.
  • sitteplasser til 9, ev. 7 da noen er unger
  • burde være pen å se på
  • god stuveplass
  • praktisk
  • tåle litt sjø

Ikke eldre enn 2009 mod, 18-24 fot og ikke noe mer enn 420 000kr

mvh Jørgen :smiley:

Hvis du går inn på Finn.no og tar et avansert søk etter dine kriterier så vil jeg tro du kan finne en båt type du blir fornøyd med :yesnod: Personlig så synes jeg tak og vindskjerm er et must.. Vi bor i Norge og været kan skifte fort,selv på sommeren.Da med barn i en helt åpen båt utpå havet og det kommer kald vind og litt regn så kan det redde dagen for både foreldre og barn at det går an å søke ly i båten.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

ja.

Bowrider er et alternativ da? Har sett litt på yanmarin 63 br og ibiza 22 br, men pappa liker ikke sitteplassene foran.

Jeg liker yanmarin 62cc (tidligere med navn 6210). Noen som har erfaringer med denne?

eller så er vel ibiza 24 touring et alternativ? vil tro det er mange erfaringer rundt den....

Takker igjen :yesnod:

Selv har jeg en Nor-Dan av denne typen som hyttebåt, og vår familie er veldig godt fornøyd med løsningen. Balansen i båten er slik at den går veldig bra med 2-3 personer foran. Yndlingsplassen for mange, særlig ungen synes det er topp når det sjøer litt.

https://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40258512

Du får en ny slik innenfor budsjettet deres.(Nordic Oceancraft)

Med innleggsplater i baugen får du solseng både foran og bak.

Dersom/Når vi skal bytte båt neste gang, frister det veldig med en 24' Fjordterne. For 420' må du kanskje ta en båt som er litt eldre en 2009, men for en hyttebåt det er... :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)

Jeg har selv familiehytte i Kragerø og vi har valgte en ny Ibiza 20 Touring fra Gromstad (leveres ikke ny lenger, men finnes billig som brukt) som hyttebåt. Det er en veldig god båt og med 150hk bruker den ikke for mye bensin og den er veldig kvikk i alle situasjoner. Den har sitteplass til 7 (om du tar med akterdekkene ved siden av motoren), ok sjøegenskaper, lekkert design, stuerom under dekk foran, vask, kokeapparat, bord, GPS etc. Velg også trimflaps og hydraulisk styring. Teakdekk ser lekkert ut, men er litt mer vedlikehold om du vil ha det brunt og fint (som teak skal være på motorbåt).

Vi er veldig fornøyd med Ibiza 20 Touringen som innaskjærs hyttebåt. Den har også et "akterdekk" bak som du kan sette barnevogner eller gassbeholdere eller andre ting (søppel) osv som du ikke vil ha inn i båten.

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...